Page 1 of 1

Ladetrykk fra 0.5 - 1.0Bar

Posted: 29 Dec 2007, 15:45
by luring1
Har 48mm ext. Tial wastegate ( 0.4Bar spring), Autronic SM4, Autronic small solenoid, ingen restrictor til wastegate, 1/4" tubing til wastegate.

Uten mottrykk: 0.48 max manifold pressure
Med mottrykk: 0.63 max manifold pressure( med boost set point 250KPa)

Valve set up 10Hz duty
Dyn. comp 10
The boost tune is 125 Kpa

Ingen lekkasjer i trykkrør.

Er det mulig å sette boost fra 0.5 - 1.0bar med 0.4 spring ??
(Vil ha 0.5 for gate, og 1.0 for bane uten skifte av wastegate spring)

Har satt boost set point til ex. 250KPa, men får kun max 0.63Bar !

Any suggestions ?

Posted: 29 Dec 2007, 16:25
by Bmwandreas
Inte med mycket mottryck i grenröret, vad har du för turbo?

Posted: 29 Dec 2007, 17:18
by luring1
GT42,
Grenrør fra PPF( s38b36 )

Posted: 30 Dec 2007, 13:52
by luring1
Men, om jeg setter i 0.8 fjær i wastegaten, vil jeg da ha mulighet til å "styre" et område fra 0.5 - ex 1.0 Bar manifold trykk ?

Posted: 30 Dec 2007, 18:44
by Bmwandreas
Mysko! kopplat 1 in och 2 ut till ovansidan på wastegaten?

Prova att ta bort slangen från wg helt och se om den laddar mer, annars så har du läckage i trycksystemet..

Posted: 30 Dec 2007, 20:27
by luring1
Jeg skal prøve å kople vekk slange.
MEN skal jeg prøve kun med mottrykk da ????

Hva er arbeidsområdet ( fra - til, i Bar) hvis jeg setter inn en 0.8Bar fjær i wastegaten, 0,6- 1.0 muligens med solenoid ?

Grunn til "problemet" mitt, er at jeg har, og vil ha organisk lamell i clutch.
Bedre å kjøre med i by.
Kjører med 765 trykkplate. Da bør det vel gå med 0.8-0.9 i s38b36, dette gir vel rundt 700Nm

Posted: 30 Dec 2007, 20:57
by Bmwandreas
Du kan aldrig få mindre än grundtrycket i wastegaten.

Ta bort alla slangar till wastegaten och testa..