Page 1 of 1

hvor langt kommer jeg med 400000 nok. m10 turbo

Posted: 23 Nov 2005, 22:59
by thoms`n
som topick lyder. hvor langt kommer jeg med 400000 nok skal bygge turbo av min m10 2l 77mod forgasser

trenger jo alt
grenerør
turbo
kolvar ? er jo 8,1:1 i motorn nå mahle?
turbo kam og vippe utstyr
nye lager og ringer
dyser
dump
wasgate
sprut m maping
skikkelig innsug ?

har ic med ca mål b 45 h 25 tykkelse 5 i alu hvor langt holder denne?

sikter på 350-400 kjørbare hk

bilen skal brukes til daglig og primært bane ikke drag
er ute etter tidlig lade trykk . max ladd fra ca 2700-3000rpm

noen tips?


hvor langt kommer jeg for disse 40k hvis dere skal gjøre jobben?
motorn skal i en e21

Posted: 23 Nov 2005, 23:46
by Muxxor
Är det 400k eller 40k? Avsevärd skillnad där ;)

Posted: 24 Nov 2005, 00:54
by Misano
Trond wrote:Må ikke bry oss om detaljer når man bygger stort!!! :D
Precis! :D

Posted: 24 Nov 2005, 17:33
by thoms`n
ups 40k

Posted: 24 Nov 2005, 17:54
by thoms`n
uos ja,det var 40k. :oops:
vil kjøre med datasprut. eller m40 sprut med piggyback sprut hvis det dukker opp et skikkelig sånt her på ppf.
vil ha max ladd rundt 2700-3000rpm

har en garret t04e10 med ar 50 på kompresor huset.62mm yterst på innløpet og 50mm innerst og 55ut
ar 58 på eksos huset. 60mm utløp til downpipen. twinn entry. diametern på eksoshuset er ca 130mm. er denne passe? eller er eksoshuset litt stort?

finnes det ikke noen kolvar som gir rett komp uten og toppdekke blokka 2mm? hva blir komp med toppdekking og uten toppdekking?
kan ikke sveise grenerør selv så må skaffe dette et sted til en grei pris. hvis ikke noen har noen tegninger da ?.
plenumkammer? er dette et must? holder ikke innsuget fra m10 1,8l?

kan jo godt holde med 300hk hvis jeg får lade trykk tidlig. vil ikke ofre gassrespons for noen extra hk.