Page 1 of 1
drivknuten
Posted: 18 Feb 2006, 12:40
by fisherman
jag behöver veta vad det är för material i och rumtom klumpen på en bmw 325:a 88:a?
det är så att den har rostat eller lossnat i fästet till golvet och behöver antagligen svetsa upp den igen.. nån som vet och kan hjälpa med tips för hur man får det bra. och håller såklart, jag kommer kanske att leverera ca 300-400hk. nån som har haft det här problemet och vet hur man ska göra för att få det bra?
mvh kenny
Posted: 18 Feb 2006, 13:04
by Strandholm
Sitter den monterad i golvet så är d inte konstigt att den lossnat.
Den ska sitta på bakvagnsbryggan eller vad det nu heter.
Är plåten som håller upp den sönderrostad så är d bara å bege sig till skroten och kapa ur vid infästningen och lappa dit på din bil.
Posted: 18 Feb 2006, 13:53
by Henka.
Mej veterligen så sitter inte drivknutarna monterade i karossen.
Nämen, skämtosido, om det är diffklumpens infästning i karossen du menar så är det nog enklast, som Amplify säger, att åka till skroten och kapa bort motsvarande del och svetsa dit. Alternativt går det ju nog om du skär till nya likadana fästen ur 2mm:s plåt som du svetsar fast i en plåtbit som du sen svetsar i karossen.
Posted: 18 Feb 2006, 14:01
by johankihl
Jag skulle inte ha lagt jobbet att byta plåten i bryggan. Köp en beg e30 brygga och stoppa i hårdare bakvagnsbussningar direkt. Eftersom du ska trimma måste detta ändå göras annars studsar bakvagnen vid hjulspinn.
Posted: 18 Feb 2006, 14:08
by Henka.
Är det plåten i bakvagnsbalken som du menar som johankihl skriver? Isåfall gör som han säger och köp en ny bakvagnsbrygga. Kostar inte många kronor...
Posted: 18 Feb 2006, 15:00
by fisherman
dåligt formulerat av mig! sorry!
men det är som ni säger... behöver nog köpa en beg. bakvagnsbrygga och sätta dit den istället. har ni nån hum om hur mycket man får ge för en sån? och hur mycket jobb det är?
Posted: 18 Feb 2006, 17:57
by johankihl
ca 500 spänn skulle jag ge för en brygga utan bärarmar och klump...