Page 1 of 1
Vart har ni knappen till Lauch controlen?
Posted: 17 Feb 2006, 22:32
by bmwpatrik
Vart har ni satt knappen, jag hade den på konsolen framför växelspaken med de var inge vidare, fick svårt att stänga av när man drog iväg.
Funderar på att byta ratt mot en med knappar på, kanske skulle fungera?
MVH Patrik
Posted: 17 Feb 2006, 22:44
by Propan
Girspak?
Posted: 17 Feb 2006, 22:56
by bmwpatrik
Finns de sånna färdiga att köpa eller måsta man göra en själv?
Posted: 18 Feb 2006, 01:22
by peppe
Nu har jag och Mattias inte engagerat oss i launchen ännu. Men det kommer bli en knapp i centrum av vxl spaken, d.v.s. på knoppen. Så man lätt kan trycka ned den sedan släppa den då det är dags.
Ett annat alternativ är ju att köra på ratten. Funkar rätt okej det också.
Posted: 18 Feb 2006, 08:25
by Macke 325
Köpte denna på
www.streetcar.se för nåt år sen till min lustgas!
http://hem.passagen.se/macke840927/DSC00212.JPG
rätt så enkel att göra själv, sitter bara en helt vanlig strömbrytare i...
Posted: 18 Feb 2006, 09:16
by niklas g
jag har min på vxlspaken, enkelt och smidigt, fast jag ska göre lite snyggare montering i år
Posted: 18 Feb 2006, 22:18
by Mirre
Jag har den i koplingspedalen... bästa stället , annar på bromspedalen om man har automat
Posted: 18 Feb 2006, 22:55
by bmwpatrik
Mirre wrote:Jag har den i koplingspedalen... bästa stället , annar på bromspedalen om man har automat
Hur har du kopplat då?
Har du den på typ en bromskontakt, så de går i när du kopplar?
De kan ju inte vara optimalt när man fullgasväxlar?
MVH Patrik
Posted: 18 Feb 2006, 23:16
by wuffee
Men varför fullgasväxla dÅ?
Posted: 18 Feb 2006, 23:19
by bmwpatrik
wuffee wrote:Men varför fullgasväxla dÅ?
Varför inte, jag brukar göra de från 3:an till 4:an, men de brukar gå fint att göra de mellan alla växlingar.
Känns i alla fall som man växlar fortare då, de är väll därför.
Posted: 18 Feb 2006, 23:47
by Mirre
bmwpatrik wrote:
Hur har du kopplat då?
Har du den på typ en bromskontakt, så de går i när du kopplar?
De kan ju inte vara optimalt när man fullgasväxlar?
MVH Patrik
Ja..en microbrytare (en sådan där med en liten arm på).
Brukar finnas på spjällhuset på golf/audi -80 tal.
Just det "fullgasväxla" går det till och med bättre, då launchen bryter tändning eller soppa som gör att motorn tappar kraft och släpper vridmomenten i dreven med lättare växling som följd, men även fungerar det lite som responssystem för att hålla turbon igång....lite invecklad...men jag har provat flera alternativ men kommer inte att köra annat än brytare på koplingpedalen, då det fungera utmärkt
Posted: 18 Feb 2006, 23:50
by johankihl
Det gör väl inte så mycket att det blir en tändningsdump när man fullgasväxlar?
Posted: 19 Feb 2006, 11:45
by bmwpatrik
Okej nu är jag med, de är alltså en sån liten brytare du har.
Angående fullgasväxlingarna så har ni nog rätt.
Inga problem i normal trafik heller antar jag?
Posted: 19 Feb 2006, 11:53
by Mirre
bmwpatrik wrote:
Inga problem i normal trafik heller antar jag?
Inte alls , då du släpper gasen när du växlar..
EDIT: Komm att tänka på när du monterar brytaren..den ska släppa "launchen" någon millimeter efter dragläge, det gör att du kan ha dragläge (spänna drivlinan) med launchen igång...
Posted: 19 Feb 2006, 12:07
by bmwpatrik
Okej tack för tipset ska tänka på de när jag monterar.
Blir till att testa detta i sommar, låter som den bästa lösningen tycker jag, då slipper man ha nån knapp som man ska trycka å släppa på.
MVH Patrik
Posted: 19 Feb 2006, 13:01
by Nisse Järnet
Finns det några bra och billiga fristående launchsystem?
Posted: 19 Feb 2006, 17:21
by Mirre
MS&s.. inte fristående men billigt sprut/tändning styrning med inbyggd launch och lul lul..