Page 1 of 2

Erfarenhet av T60 och T70 aggregat?

Posted: 22 Nov 2007, 21:05
by Goffy
Jag undrar om någon har provat någon av dessa aggregat,om de är något att sattsa på?
En kompis ska bygga en m50b25 med lite budget och vi har spekulerat om att andvända ett Hx35 eller Hx40 för snabb respons då han siktar på ca 400hk lättkörda.....
Kan ett T60 va ett bra allternativ? kvalitet osv?

Mvh

Posted: 22 Nov 2007, 22:28
by kronberg
har kört med ett super t70 agg från dem, fast med twin entry då..Funkade kanon.Man kan nog ha otur med dessa agg och få ett måndagsex som alla andra. Men bra kvalitet överlag för det priset.

Posted: 23 Nov 2007, 09:20
by Bäckis
En lastbilsturbo är otroligt mkt bättre än dessa Kinatillverkade leksaker.

Posted: 23 Nov 2007, 09:22
by Goffy
ok, tusen tack för svar,då är detta inte nått allternativ längre.....

Mvh

Posted: 23 Nov 2007, 11:20
by sundinracing
Hvilken lastilsturbo ville vært fin till en audi 2.2L femma da?

upp til 550hk ca

Posted: 23 Nov 2007, 23:26
by silverryggen
sundinracing wrote:Hvilken lastilsturbo ville vært fin till en audi 2.2L femma da?

upp til 550hk ca

En HX40 kanske.
mvh

Posted: 24 Nov 2007, 00:27
by Johnny H
Om du köper ett Master Power aggregat så blir du nöjd.
Dessa är av mkt hög kvalitet eftersom Master Power bland annat är en underleverantör till Garrett.

Posted: 24 Nov 2007, 16:56
by sundinracing
Johnny H wrote:Om du köper ett Master Power aggregat så blir du nöjd.
Dessa är av mkt hög kvalitet eftersom Master Power bland annat är en underleverantör till Garrett.


Jeg har også hørt gode ting om Master Power aggregatene, men hvem selger de i norden?

sliter lite med at finna de på ebay for tiden.

Linka gjerne til der hvor de selges.

Posted: 24 Nov 2007, 20:53
by Markus F
Dessa är av mkt hög kvalitet eftersom Master Power bland annat är en underleverantör till Garrett.

Honeywell har nån fabrik i Brasilien, skulle Master Power leverera vissa delar dit?

Posted: 24 Nov 2007, 21:01
by Markus F
Hittade lite bilder från Master Power fabriken.
http://partsexpressonline.com/about.htm
De gör ju sitt bästa för att se seriösa ut iaf.

Posted: 26 Nov 2007, 08:06
by sundinracing
Da har jeg funnet et firma i us`n som selger Master Power turboer til rätt trevliga priser som dere sier :)

Blir vel til å bestille derfra da..

Posted: 26 Nov 2007, 09:02
by Bmwandreas
Enda trista är att Masterpower ger lite effekt/dåligt spool på den T70 vi provade. Blev snabbare respons och typ 300hk till vid samma ladd när vi böt turbo på Dennis 2.7lit.

Vi böt från T70 till HX50 med 71mm inlopp.

Posted: 26 Nov 2007, 09:43
by Fear This
Bmwandreas wrote:Enda trista är att Masterpower ger lite effekt/dåligt spool på den T70 vi provade. Blev snabbare respons och typ 300hk till vid samma ladd när vi böt turbo på Dennis 2.7lit.

Vi böt från T70 till HX50 med 71mm inlopp.

så kände jag med.. körde med deras t70 och tyckte den spoolade rätt sent, året efter bytte jag till en gt40 och kändes som gt40´n kom mkt tidigare..

Posted: 26 Nov 2007, 10:11
by sundinracing
Det var jo lite tråkiga nyheter da..

Jer ser at dems T4 T61 turbo er rated til 550hp, noe som ligger ca 100hk under Turbonetics og innovative sine uppgifter

Jeg skal jo ha en 2.2L audifemma, og der blir det nok turbolag som det er, om ikke turboen skal bidra til ytterligere lag..

Men hur kan det bli 300hk forskjell på Masterpower og non annan turbo? satans mye forskjell!

Posted: 26 Nov 2007, 10:49
by Johnny H
Mitt aggregat laddade fullt vid ca 3600-3700 varv.
Inte speciellt dåligt tyckte jag?
Kändes snarare som om laddet kom snabbt på den.
Jag hade för övrigt det lilla avgashuset på min.
Är det snabbare laddtrycksuppbyggnad på HX ellet GT aggregaten??
Effekten var enligt senare bromsning 600 hk på hjulen. (Ca 700 motorhästar??)

Posted: 26 Nov 2007, 10:57
by Bmwandreas
Vi körde T70 med 0.8 avgashuset, laddade 2.3 bar och hade fullt vid 5000 rpm. Böt till HX50 med HX60 impeller och hade fullt tidigare och mycket mycket mer effekt med samma maskin.

Den kanske gav 600 förut, och efter bytet gav den 840hk på hjulen.

Posted: 26 Nov 2007, 11:00
by Johnny H
Bmwandreas wrote:Vi körde T70 med 0.8 avgashuset, laddade 2.3 bar och hade fullt vid 5000 rpm. Böt till HX50 med HX60 impeller och hade fullt tidigare och mycket mycket mer effekt med samma maskin.

Den kanske gav 600 förut, och efter bytet gav den 840hk på hjulen.


Det aggregatet måste det ju ha varit något fel på.
Så sent ska det ju inte komma även med största avgashuset.
Effektmax på T70 aggregaten vill jag minnas var ca 850hk. (Ska som sagt inte lova något...var flera år sen jag kollade på diagrammet)