Page 1 of 1
lmm
Posted: 14 Feb 2006, 08:38
by bmwluthman
vilket blir bäst ? att låta turbon suga igenom lmm eller låta turbon trycka igenom den ?
Posted: 14 Feb 2006, 10:25
by PaparaZZi
suga
Posted: 14 Feb 2006, 10:30
by Fido85
ja om du kör med orig sprut...men har du nåt autronic eller nå annat så behövs ju inte lmm
Posted: 14 Feb 2006, 10:46
by knotan
tänk på turbolagget med LMM på sugsidan(utgår ifrån att vi pratar motronic)
Posted: 14 Feb 2006, 10:58
by bmwluthman
turbolagget ?
Posted: 14 Feb 2006, 11:36
by E21_Rille
det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...
jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...
mvh
Posted: 14 Feb 2006, 22:08
by bmwluthman
tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm
kkk 31 lmm 76mm
Posted: 14 Feb 2006, 23:01
by Nisse Järnet
E21_Rille wrote:det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...
jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...
mvh
Hur mkt laddade du då?
Posted: 15 Feb 2006, 00:23
by E21_Rille
Nisse Järnet wrote:E21_Rille wrote:det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...
jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...
mvh
Hur mkt laddade du då?
pinsamt lite
0.7 som mest för att prova bara. annars 0,5...
Posted: 15 Feb 2006, 07:21
by johankihl
bmwluthman wrote:tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm
kkk 31 lmm 76mm
Ska du köra med orginalsprut och en KKK K31? Det låter inte som att det harmonerar så väldigt bra.
Se till att ha en fruktansvärt väl fungerande wastegate annars kommer du inte kunna styra ner laddtrycket så lågt som du kommer vilja med orginalsprutet. Eller ska du mappa om ditt motronic?
Posted: 19 Feb 2006, 14:42
by jeppan
jag kör med den innan turbon. det är väl mest optimalt tror jag. men visst trycka igenom den och sen en tratt på turbon istället funkar ju säkert men frågan är hur länge lmm håller ?