Page 1 of 1
Posted: 18 Oct 2007, 22:06
by xelerator
ja dem spricker lätt, och oftast sker det under kamlagringen...
man kan motverka detta genom att svetsa igenom en del av vattenkanalerna..
här finns en bild på en kapad topp där man ser exakt vad som menas
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=m20+topp
mvh
Posted: 19 Oct 2007, 12:16
by _marcus_
lenin wrote:Okejj. Jag har tagit bort toppen från en bil o tänkte svetsa den inför turbo bygge. får ta o kolla efter sprickor då.
Kan va omöjliga att se med ögat.. Ett tips är att provtrycka. Jag har själv fått lära mej den hårda vägen

Posted: 19 Oct 2007, 14:02
by xelerator
_marcus_ wrote:lenin wrote:Okejj. Jag har tagit bort toppen från en bil o tänkte svetsa den inför turbo bygge. får ta o kolla efter sprickor då.
Kan va omöjliga att se med ögat.. Ett tips är att provtrycka. Jag har själv fått lära mej den hårda vägen

har det hänt på din m20 motor som du hade förut eller??
Posted: 19 Oct 2007, 16:14
by xelerator
tyvärr finns en stor risk att den har gjort det.. men har du tur så kan den ha klarat sig också..
lämna in o provtryck den.. enklast och säkrast..