Page 1 of 4

e36 projekt ppf turbokitt

Posted: 11 Feb 2006, 16:01
by stoffe
lägger upp en tråd nu när man inte har något å göra (kalt i garaget ej värme :cry: )
bil:325 cupe 93a
motor:m50b25 vanos
mls 3.5+arp till topp
ppf grenrör
38mm trial wg
Precision sc61
ppf spridare
ppf chip
ppf lmm
Walbro pump
Intercooler 600x300x100mm
koppling Sachs ...618 tryckplatta+Sinterlameller
zf låda från m3 3.0
bakvagn från m3 3.0
framvagn från m3 3.0
Coilovers FK


så här såg bilen ut när jag fick hem den
Image[/img][IMG]
Image
Image

så här ser den ut i dag
Image
Image
Image
Image
Image
kommer mer bilder när jag fått min nya värme kanon :lol:
så man får lite värme i garaget 8)

Posted: 11 Feb 2006, 16:09
by e30
Fin bil :D de kommer nog o bli coolt =).

Va är de för färg?

Mvh Emil

Posted: 11 Feb 2006, 16:13
by stoffe
e30 wrote:Fin bil :D de kommer nog o bli coolt =).

Va är de för färg?

Mvh Emil

en ny subaru färg

Posted: 11 Feb 2006, 21:08
by HenrikF
Supersnygg färg!!
Vad heter den?

Posted: 11 Feb 2006, 21:16
by stoffe
hmm stoffe blå :lol:

Posted: 11 Feb 2006, 21:24
by stoffe
lite mer bilder
Image
har putsat upp railen + satt dit sopatrycks givare
Image
lackat lite läckert på ventilkåpan
Image
lite delar
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 12 Feb 2006, 01:23
by NORMIND
ser ju trevligt ut...

är det ett PPF 400hk kitt ???

Posted: 12 Feb 2006, 02:13
by stoffe
NORMIND wrote:ser ju trevligt ut...

är det ett PPF 400hk kitt ???

japp kan man säga bara det att jag kör sc61 i stället för jag hadde en ligandes å så har jag den stora intercoolern istället för den lilla
:wink:

Posted: 12 Feb 2006, 18:38
by stoffe
Johnny wrote:
stoffe wrote:
NORMIND wrote:ser ju trevligt ut...

är det ett PPF 400hk kitt ???

japp kan man säga bara det att jag kör sc61 i stället för jag hadde en ligandes å så har jag den stora intercoolern istället för den lilla
:wink:


Stämmer mappen bra när du byter turbo då? :/

turbona e så snarlika så det spelar nog ingen roll :wink:

Posted: 12 Feb 2006, 19:58
by xarg
Kanske jag som är dum, men hur lackar man ränderna och BMW texten på kåpan utan att drälla/rinna ner på det svarta? vad andvänder man sig av för färg?

Posted: 13 Feb 2006, 06:02
by stoffe
xarg wrote:Kanske jag som är dum, men hur lackar man ränderna och BMW texten på kåpan utan att drälla/rinna ner på det svarta? vad andvänder man sig av för färg?

först lackar man den i blåmetalic sen lägger man klarlack 3-4gånger sen lackar man den svart sen e det bara slipa fram ränderna + bmw märkat när man gjort det så lägger man ett sista lager klarlack vips så har man en cool ventil kåpa :wink: ( det e inte det letaste å göra )kräver tåla mod å många timmars pill :?

Posted: 13 Feb 2006, 06:08
by bmw_fredde
mkt snygg bil..

Posted: 13 Feb 2006, 07:04
by stoffe
bmw_fredde wrote:mkt snygg bil..

tack å bock :lol:

Posted: 13 Feb 2006, 22:20
by Skulstad
hei.
åssen lakk bruker du? bruker du en varmebestandig lakk på kåpen og filterhus? eller tåler vanelig lakk den varmen?

Posted: 14 Feb 2006, 01:01
by bin larsen
Najs vagn, Stoffe :D
Kommer du ihåg saizen på spridarna och låg-/högohm..?
Har du svetsat på WG-røret selv? Er ej avbildet sånn i WEBshoppen..
Brukes orig. BTR?

Ikke no superexpert jeg, men er det non fordel alls med den store turbon? Blir vel bare mer lag, och laddet kommer vel först lite högre opp på varvskalan?
Den ska jo bare ladda 1bar..

Lykke til med bygget :lol:

Posted: 14 Feb 2006, 06:13
by stoffe
Skulstad wrote:hei.
åssen lakk bruker du? bruker du en varmebestandig lakk på kåpen og filterhus? eller tåler vanelig lakk den varmen?

nopp ej värme beständig färg valig billack med en ny klarlack som sitter original på typ mercedes ska vara mycket starkare