E30 Understell... Er dette no bra?
Posted: 10 Feb 2006, 19:56
E30 understell forslag.
Bak:
De firesylindrede Z3ene FØR facelift.
M Coupè eller Roadster (bærearmene er forsterket og er A-formet istedenfor V-formet). Komplett med bremser, diff, stikkakslinger.
Foran:
"Spindelhuset" fra en E36. Komplett med bremser og kalippere.
Fjærbeinet tar du også fra E36. E30 fjører og topplager
Eksentrisk bærearmsforing (i bakkant av bærearmen) fra E30 M3 samt at du MÅ ha bærearmen fra E36 M3 3.2 Kun den har den riktige geometrien.
Bremser:
Bremser foran 315mm bremser fra E36 M3. Med Ferodo klosser, stålomspunnede bremseslanger og Black Diamond skiver.
Bremser bak 312mm bremser fra BMW Z3 M Roadster. Med Ferodo klosser, stålomspunnede bremseslanger
og Black Diamond skiver.
Understell:
Komplett kit fra Eibach, 22mm framme og 16mm bak. Stabstag under bilen, mye stivere en org.
5 Bolt understell.
Stivere foringer overalt.
Stabstag oppe i motorrom.
Bilstein Høydejusterbart senkesett.
Orginale deler fra BMW:
M3 har 5 boltsunderstell.
Stabstag foran 19mm M3 og M3 cabriolet.
Stabstag bak 14,5mm på Diverse E30 og M3.
Hartge har Bilstein dempere.
Bremser foran på Hartge 300mm. Den bilen har en R6 på 286hk og veier 1575kg. VMAX 260 KM/T
Bremser bak på E30 M3 250 mm. Den bilen har en R4 på 195hk og veier 1200kg. VMAX 240 KM/T
Hva tror dere om dette...? Noe dere ville fjernet, lagt til? Er alt dette Bolt on, eller trengs det noen modifikasjoner?
Bak:
De firesylindrede Z3ene FØR facelift.
M Coupè eller Roadster (bærearmene er forsterket og er A-formet istedenfor V-formet). Komplett med bremser, diff, stikkakslinger.
Foran:
"Spindelhuset" fra en E36. Komplett med bremser og kalippere.
Fjærbeinet tar du også fra E36. E30 fjører og topplager
Eksentrisk bærearmsforing (i bakkant av bærearmen) fra E30 M3 samt at du MÅ ha bærearmen fra E36 M3 3.2 Kun den har den riktige geometrien.
Bremser:
Bremser foran 315mm bremser fra E36 M3. Med Ferodo klosser, stålomspunnede bremseslanger og Black Diamond skiver.
Bremser bak 312mm bremser fra BMW Z3 M Roadster. Med Ferodo klosser, stålomspunnede bremseslanger
og Black Diamond skiver.
Understell:
Komplett kit fra Eibach, 22mm framme og 16mm bak. Stabstag under bilen, mye stivere en org.
5 Bolt understell.
Stivere foringer overalt.
Stabstag oppe i motorrom.
Bilstein Høydejusterbart senkesett.
Orginale deler fra BMW:
M3 har 5 boltsunderstell.
Stabstag foran 19mm M3 og M3 cabriolet.
Stabstag bak 14,5mm på Diverse E30 og M3.
Hartge har Bilstein dempere.
Bremser foran på Hartge 300mm. Den bilen har en R6 på 286hk og veier 1575kg. VMAX 260 KM/T
Bremser bak på E30 M3 250 mm. Den bilen har en R4 på 195hk og veier 1200kg. VMAX 240 KM/T
Hva tror dere om dette...? Noe dere ville fjernet, lagt til? Er alt dette Bolt on, eller trengs det noen modifikasjoner?