Page 1 of 1
s50b32 ( m3 3,2l ) i e30
Posted: 12 Oct 2007, 10:04
by sh0rty^
Heisann.
Har gått til innkjøp av en s50b32 som jeg har tenkt å ha i en e30. Har prøvd å søkt litt rundt på nettet etter en slags "guide" fra noen som f.eks har gjort dette før. Ossen man gjør med motorfester, mellomakslinger osv. Men har funnet lite. Noen som kan hjelpe meg med en link rundt dette emnet?
mvh Lars
Posted: 12 Oct 2007, 10:12
by Tysken
Använd E28 motorkuddar och 328 E36 kardan, om du kör med ZF-lådan. Sedan kommer du få ta bort bromsservot och byta mot ex. en hydraulservo el. dylikt.
Posted: 12 Oct 2007, 10:44
by sh0rty^
Jeg skal bruke den orginale 6 trinns 3.2 liter evolution girboxen.
Passer den inn med 328 kardan da også?
mvh Lars
Posted: 12 Oct 2007, 11:23
by Fear This
nej lådan är alldeles för lång.. hade du använt 5 växlade lådan från 3,0 hade det vart lättare.. alternativet är väl att byta medbringare på diffen och använda 3,2 kardanen med e30 stödlager.. de bör fungera
Posted: 12 Oct 2007, 12:06
by sh0rty^
Eller eventuelt korte inn mellomakselen som jeg har fra før av? ( 325 aksel )
Posted: 13 Oct 2007, 06:00
by Joachim
Tysken wrote:Använd E28 motorkuddar och 328 E36 kardan, om du kör med ZF-lådan. Sedan kommer du få ta bort bromsservot och byta mot ex. en hydraulservo el. dylikt.
E28 535i motorkuddar har jag. och travers til lådan tog jag från e30 325. passade rakt av (3 liters låda)
Posted: 13 Oct 2007, 09:58
by Fear This
Joachim wrote:E28 535i motorkuddar har jag. och travers til lådan tog jag från e30 325. passade rakt av (3 liters låda)
stämmer bra men det hjälper inte shorty, när man har 6vxl lådan hamnar baklfästena sålångt bak mellan alla hål i karossen som man skruvar balken mot så då e det hemsmide som gäller.. ska lägga ut bild på det i min tråd såfort ja blir klar med fästet..
Posted: 13 Oct 2007, 10:21
by sh0rty^
Fear This wrote:Joachim wrote:E28 535i motorkuddar har jag. och travers til lådan tog jag från e30 325. passade rakt av (3 liters låda)
stämmer bra men det hjälper inte shorty, när man har 6vxl lådan hamnar baklfästena sålångt bak mellan alla hål i karossen som man skruvar balken mot så då e det hemsmide som gäller.. ska lägga ut bild på det i min tråd såfort ja blir klar med fästet..
Jeg kjøpte meg en 3.0 m3 kasse istedenfor jeg, for at det skulle bli lettere, så da kan jeg bruke 328 kardangen? er det noen andre kardanger som passer? til eksempel m3 e30 kardangen? eller ossen blir det ? Og vil det orginale grenrøret gå nedi traversen?
takk for alle svar!
Posted: 14 Oct 2007, 08:26
by Joachim
grenrøret går nedi traversen som f... måtte ta av mitt når jeg satte nedi motorn min, skal uansett ikke bruke d!
men alt kan fikses med varme!
ang bremsekraftforsterkeren så har jeg en kompis som satte på en fra golf2 på sin 635i. den skal også passe på e30 såvidt jeg vet. den var ganske mye mindre enn den som f.eks står på 325ix. lurer på å bruke en sånn selv.
Posted: 14 Oct 2007, 09:44
by kristov
OT Joachim: ga du opp M20 turboen?
Posted: 14 Oct 2007, 15:46
by Joachim
ja, fikk en s50 til god pris. tøffere med S50 turbo. fikk nettopp hjem en GT35r denne uka som skal på
har det meste for å sette sammen en 2,7 turbo, men en kompis skal sannsynligvis kjøpe alt, og da skal jeg bygge sammen den for ham!
Posted: 14 Oct 2007, 16:02
by kristov
Joachim wrote:ja, fikk en s50 til god pris. tøffere med S50 turbo. fikk nettopp hjem en GT35r denne uka som skal på
har det meste for å sette sammen en 2,7 turbo, men en kompis skal sannsynligvis kjøpe alt, og da skal jeg bygge sammen den for ham!
Hehe, da har i alle fall budsjettet økt betraktelig. Hva blir oppsettet og effekt?
Posted: 14 Oct 2007, 19:09
by Joachim
Smidde stempel og råder, mls og arp, autronic sm4 ++++ 600hk var tanken.
kan ta resten på pm så vi ikke roter til denne tråden hvis du lurer på mer.
Posted: 15 Oct 2007, 06:20
by sh0rty^
Joachim wrote:Smidde stempel og råder, mls og arp, autronic sm4 ++++ 600hk var tanken.
kan ta resten på pm så vi ikke roter til denne tråden hvis du lurer på mer.
Ikke noe problem gutter, måtte ut med 45 000 for en s50b32 fra koed.dk jeg, som var gått 140k. Virker som det er langt mellom disse motorene om dagen.
Har forøvrig en 6 trinns kasse til overs visst det er intressant.
Posted: 15 Oct 2007, 12:17
by kristov
sh0rty^ wrote:Joachim wrote:Smidde stempel og råder, mls og arp, autronic sm4 ++++ 600hk var tanken.
kan ta resten på pm så vi ikke roter til denne tråden hvis du lurer på mer.
Ikke noe problem gutter, måtte ut med 45 000 for en s50b32 fra koed.dk jeg, som var gått 140k. Virker som det er langt mellom disse motorene om dagen.
Har forøvrig en 6 trinns kasse til overs visst det er intressant.
Det er det, er jo så mange som stapper de nedi e30...
Hva skal du ha for kassa?
Posted: 15 Oct 2007, 15:18
by Joachim
jeg fikk min s50b30 for 20 lapper med girkasse!
gohandel!