M5 Turbo 1160hk SÅLD
Posted: 11 Oct 2007, 20:47
Till salu,250000kr med orginal fälgar.
Hej,Här har ni lite info och bilder på mitt bygge,byggt på en välvårdad M5 -92 som rullat 15000mil.
Bänkad hos PPF på E85
910hk på driven,1030hk i maskin,1050 nm, 1.3bar.
1028hk på driven,1160 i maskin,1300nm, 1.8bar.
Kör på 1.3 mappen och den går sjukt bra,har inte testat den andra mappen än och lär inte behövas på gatan.
Bottendel 3.6
Verdi stakar
Cp kolvar
Pyramidringar
Arp ramlager
Riktad o polerad 3.6 vev,allt balanserat
Stiftad medbringare
Topp 3.8
Sleevade styrningar
Smidda större ventiler
Chrome moly retainers
Hårdare fjädrar
Enem slipning kammar
Ställbara kamdrev
Avgassidan.
Rostfritt grenrör
Precision PT88 turbo
Hks gt2 wastegate 60mm,äkta
3.5" rostfri downpipe
3.5" rostfritt avgassystem med en rostfri dämpare längst bak
Insugssidan.
3.8 spjällhus
Rostfri fuelrail
Rostfritt plenum
PPF 76mm dump
Svarta siliconslangar överallt med rostfria klämmor
Kylsystem.
Griffin vattenkylare
Spal elfläkt
Davies craig elvattenpump
IC 600x450x100
3.5" tryckrör i alu
Oljekylare an10 russell kopplingar o slangar
Soppasystem.
Originaltank med 3st inbyggda walbro
Aeromotive filter i tanken
SX regulator
an10 matning,an6 retur
Motorstyrning.
Autronic smc+laddtryckstyrning
1600cc spridare
Msd dis-4
Msd cdi spolar 6st
Msd tändkablar
Drivlina.
T56 6-växlad låda
3.5" svea kardan utan mittre knut
Quarter master 3-skivig koppling
Tilton hydrauliskt urtramningslager
E28 svänghjul lättat
Allt i motorn är nytt ner till minsta skruv,alla kåpor m.m. är pulverlackade
Invändigt.
Momo ratt
Autometer elekrisk soppatrycksmätare
Autometer avgastemp
Autometer laddtryck
Autometer voltmätare
PLX bredbandslambda
Hjulupphängning m.m.
FK 75/50 väghållningssats
330x32 skivor fram
Wilwood superlite ok fram
Stålomspunna slangar
Alla leder och stag i framvagnen är i princip nytt
Lackad framvagnsbalk o fjäderben m.m.
Motorutrymmet slet jag med förra vintern,allt är handslipat o allt onödigt bortkapat o uppspaklat,alla kablar till lysen m.m. i motorutrymmet är
dragna i gångarna under skärmarna,mycket rostfritt här och där och mycket småsaker man lagt alldeles för mycket tid på.
Det var väll det mesta i stora drag.
/Petri
Hej,Här har ni lite info och bilder på mitt bygge,byggt på en välvårdad M5 -92 som rullat 15000mil.
Bänkad hos PPF på E85
910hk på driven,1030hk i maskin,1050 nm, 1.3bar.
1028hk på driven,1160 i maskin,1300nm, 1.8bar.
Kör på 1.3 mappen och den går sjukt bra,har inte testat den andra mappen än och lär inte behövas på gatan.
Bottendel 3.6
Verdi stakar
Cp kolvar
Pyramidringar
Arp ramlager
Riktad o polerad 3.6 vev,allt balanserat
Stiftad medbringare
Topp 3.8
Sleevade styrningar
Smidda större ventiler
Chrome moly retainers
Hårdare fjädrar
Enem slipning kammar
Ställbara kamdrev
Avgassidan.
Rostfritt grenrör
Precision PT88 turbo
Hks gt2 wastegate 60mm,äkta
3.5" rostfri downpipe
3.5" rostfritt avgassystem med en rostfri dämpare längst bak
Insugssidan.
3.8 spjällhus
Rostfri fuelrail
Rostfritt plenum
PPF 76mm dump
Svarta siliconslangar överallt med rostfria klämmor
Kylsystem.
Griffin vattenkylare
Spal elfläkt
Davies craig elvattenpump
IC 600x450x100
3.5" tryckrör i alu
Oljekylare an10 russell kopplingar o slangar
Soppasystem.
Originaltank med 3st inbyggda walbro
Aeromotive filter i tanken
SX regulator
an10 matning,an6 retur
Motorstyrning.
Autronic smc+laddtryckstyrning
1600cc spridare
Msd dis-4
Msd cdi spolar 6st
Msd tändkablar
Drivlina.
T56 6-växlad låda
3.5" svea kardan utan mittre knut
Quarter master 3-skivig koppling
Tilton hydrauliskt urtramningslager
E28 svänghjul lättat
Allt i motorn är nytt ner till minsta skruv,alla kåpor m.m. är pulverlackade
Invändigt.
Momo ratt
Autometer elekrisk soppatrycksmätare
Autometer avgastemp
Autometer laddtryck
Autometer voltmätare
PLX bredbandslambda
Hjulupphängning m.m.
FK 75/50 väghållningssats
330x32 skivor fram
Wilwood superlite ok fram
Stålomspunna slangar
Alla leder och stag i framvagnen är i princip nytt
Lackad framvagnsbalk o fjäderben m.m.
Motorutrymmet slet jag med förra vintern,allt är handslipat o allt onödigt bortkapat o uppspaklat,alla kablar till lysen m.m. i motorutrymmet är
dragna i gångarna under skärmarna,mycket rostfritt här och där och mycket småsaker man lagt alldeles för mycket tid på.
Det var väll det mesta i stora drag.
/Petri