Hej undrar om nån kan hjälpa mig med ett problem jag har på min beemer.
Central-låset funkade inte när jag köpte bilen vilket ägaren före klargjorde. han hade även bytt förar-dörr och senare när jag fick luskat i det så fick jag se att det inte fanns den kabelhärvan som fanns i den gamla vilket jag fixade till o bytte över men inget funka ändå och "solenoiderna" (eller vad dom heter) som sitter på insidan låset har jag felsökt enligt Haynes verkstadshandbok men inget resultat.
och nu undrar jag om det kan var databoxen som spökar? samt om det e samma databox på alla e30 t ex en 316/318 eller 320 oavsett årsmodell?
Kanske nån också har haft samma problem som vet hur man åtgärdar det.
Tacksam för svar...
//Pegg
Centrallås på E30 325
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag hade problem med att centrallåset var uf funktion på min 325a. då var det databoxen till centrallåset. en lödning hade släppt. dosan sitter under högtalaren vänster fram. finns ett plastlock man måste ta bort, då ser man den. prova öppna och se.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
flp wrote:jag hade problem med att centrallåset var uf funktion på min 325a. då var det databoxen till centrallåset. en lödning hade släppt. dosan sitter under högtalaren vänster fram. finns ett plastlock man måste ta bort, då ser man den. prova öppna och se.
MVH Micke
Ok. japp boxen hänger redan ute, håller på med en sån kallad helrenovering så allt e synligt;) ska jag öppna själva boxen och kolla menar du eller?
jag öppnade boxen så att jag såg kretskortet .. testade att låsa och låsa upp med boxen lös. den klickade lite lätt. kollade lite nogrannare och då märkte jag att det fanns ungefär som en "lödsäkring". där lödningen hade släppt. provade hålla ihop dem och då funkade det som det ska göra.
är dålig på att beskriva, och tog tyvärr inga bilder då jag gjorde det. men leta efter någonting som ser tokigt ut
MVH Micke
är dålig på att beskriva, och tog tyvärr inga bilder då jag gjorde det. men leta efter någonting som ser tokigt ut
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h