Page 1 of 2
Posted: 18 Sep 2007, 21:27
by BaCCoN
har inte mekat bmwkedja. dock saabkedja nästan dagligen.
Den kedjesatsen som vi byter ut tror jag kostar runt 1500 svenska pesetas. Den innehåller allt du behöver va det gäller glidskenor etc. i övrigt så brukar allt relativt bra uppmärkt. Dock vet jag inte hur det ser ut i s38:an. Men som sagt borde va uppmärkt.
Posted: 18 Sep 2007, 22:21
by Tysken
Skiljer nog lite i pris tilll s38...kommer inte ihåg exakt vad det kostade med men det var iaf. svindyrt. Glidskenor och kedja kostar typ 5K...
Mvh
Posted: 19 Sep 2007, 10:38
by charger
stämmer bra det strax över 5k!
Posted: 19 Sep 2007, 10:42
by Bäckis
S38:an är den motor av alla jag vet som har dyraste slitdelarna.
En sats med allt till S38 hamnar på runt 20k.
Posted: 19 Sep 2007, 10:59
by charger
men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Posted: 25 Sep 2007, 10:16
by danne08
Posted: 25 Sep 2007, 13:21
by Bäckis
charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
Posted: 25 Sep 2007, 16:33
by M635 forever
Rassel från kedjan behöver inte tyda på töjd kedja,ofta som endast den hydrauliska sträckaren ger upp.
Byt sträckaren oavsett,även om du byter kedja och glidskenor.
Flesta som byter sträckaren "uppgraderar" till S50 3,2l sträckaren som passar rakt av.
Sägs vara mer pålitlig.
Posted: 25 Sep 2007, 17:08
by charger
Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Posted: 25 Sep 2007, 20:50
by Tysken
Och mestadels hårda mil skulle jag tro..
Posted: 25 Sep 2007, 23:13
by perf
Gör som M635 skriver, byt sträckaren först. Hjälper inte det, byt hela skiten.
Posted: 26 Sep 2007, 05:17
by charger
byter man den jäveln från utsidan som på alla andra?
Posted: 26 Sep 2007, 06:06
by M635 forever
Ja,den skruvas ur från utsidan.
Men den är desto svårare att komma åt utan att demontera lite!
Posted: 26 Sep 2007, 08:35
by Bäckis
charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
Posted: 26 Sep 2007, 16:34
by M635 forever
Bäckis wrote:charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
Instämmer!!!
Särskilt de importer från tyskland under detta millenium!
Varför ens tro att en så gammalt Autobahn lok har gått under 20k mil under minst 10 år i Tyskland!
Posted: 26 Sep 2007, 18:42
by Persson-
Bäckis wrote:charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
det roliga är ju att dom brukar gå bra för det! -,-v