Page 1 of 1

Posted: 16 Sep 2007, 19:22
by peppe

Posted: 16 Sep 2007, 19:41
by HULTA
då kan du använda dej av en org 325 bakvagn med lamelldiff

mvh

Posted: 16 Sep 2007, 19:43
by Fear This
HULTA wrote:då kan du använda dej av en org 325 bakvagn med lamelldiff

mvh

precis min tanke, gör de lätt för dej å tjäna en hacka på att sälja 535diffen istället :wink: ska du inte köra strippen så räcker std långt.
mvh

Posted: 16 Sep 2007, 20:28
by peppe
Ja, hade du sökt och läst hade du också funnit att det går utmärkt att åka med stora klumpen och orginal axalr. Inte för att låta otrevlig :)

God kväll.

Posted: 16 Sep 2007, 20:37
by Fear This
Michél wrote:Är det såpass bra? :)

Har ju hört måååånga elaka rykten om svaga E30-knutar. Det är mest dem jag är orolig för.

du tänker säkert på 320, 318 knutarna mm.. alt folk som kör med drag slicks på klistrad stripp då blir de påfrestningar.

Posted: 16 Sep 2007, 21:08
by HULTA
Fear This wrote:
Michél wrote:Är det såpass bra? :)

Har ju hört måååånga elaka rykten om svaga E30-knutar. Det är mest dem jag är orolig för.

du tänker säkert på 320, 318 knutarna mm.. alt folk som kör med drag slicks på klistrad stripp då blir de påfrestningar.


ja jävlar de missade jag, e 535 diffen till salu? med knutar?

mvh

Posted: 17 Sep 2007, 09:09
by HULTA
pm:a när du vet :D

mvh

Posted: 17 Sep 2007, 19:57
by peppe
Michél: Precis därför jag satte in en smiley. Lite kvälls spydighet har ingen dött av.

Lycka till med bakvagnen.

Posted: 18 Sep 2007, 07:13
by Thörn
ägaren att dra på smilbanden i rondellerna

Bygga rondellhund? :shock:

Orginal 323 /325 diff pallar rätt mycket, speciellt om den är bromsad, sägs det.
Annars så är väl vridet som oftast dödar i kombination med taskiga bussningar osv så man får "hugg" i bakvagnan när man drar på. Det dödar om något. Så med bra bakvagnsbussningar och orginal BMW grejer så kommer man en bra bit :-)

Posted: 19 Sep 2007, 20:00
by Fear This
gillar du att köra i kurvor mm och inte är så strippen inriktad skulle jag tippa på att en mitsubishi td04hl19t skulle funka bra och nöja dej med det den klarar kanske runt 330hk nånstans.. har testat 5 olika aggregat på polarns is, "mitsu 15t" fanns laddtryck hela tiden va nästan löjligt, "mitsu 16t" funkade helt ok, kkk24(s60r) klockrent men gillade inte höga ladd tyvärr, precision scm (minns inte modellen typ 450hk agg) kom väldigt sent, en ombyggd mitsu td06hl20t kommer åxå hyffsat sent. de 2 senaste aggen tycker jag att motorns karaktär blev rätt lidande iom den kommer så sent och har så lite pulver i std utförandet, dock bara mina erfarenheter och åskter.. hade kkk24an pallat med trycket så skulle ja valt den alla dagar i veckan, funkade verkligen grymt på den motorn..
mvh