Spec, S38B36, GT42,externTial 48mm - wastegatefjær 0,5Bar. SM4
Vil ha høyere ladetrykk, men får bare 0,6 ( i peak ) selv om manifoldpressure er satt til ex 220KPa.
For å få høyere ladetrykk, forruten å sette i kraftigere wastegate fjær, lurer jeg da på om jeg skal kople av"åpningstrykk" fra manifold til wastegaten, slik at det kun er mottrykk fra Autronic solenoiden til wastegate.
Er det noen som har prøvd å kun kjøre med mottrykk på wastegate ?
Er dette mulig ???
Kun mottrykk på wastegate ??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Okei,
Jeg trodde at eksostrykket (før turbo ) var over 0,5, iom at wastegaten åpner ved 0.45 når jeg ikke har wastegate styring ( åpning og mottrykk ).
Jeg ville da prøve å bare ha mottrykket ( via Autronic solenoiden ), for å prøve om det var mulig å regulere ( holde igjen ) wastegate.
Men, det er vel som du sier, at jeg vil da få mottrykk hele tiden, ellers vil solenoiden slippe ut veldig mye luft / trykk.
Da er vel eneste mulighet å skifte wastegate fjær.
Jeg trodde at eksostrykket (før turbo ) var over 0,5, iom at wastegaten åpner ved 0.45 når jeg ikke har wastegate styring ( åpning og mottrykk ).
Jeg ville da prøve å bare ha mottrykket ( via Autronic solenoiden ), for å prøve om det var mulig å regulere ( holde igjen ) wastegate.
Men, det er vel som du sier, at jeg vil da få mottrykk hele tiden, ellers vil solenoiden slippe ut veldig mye luft / trykk.
Da er vel eneste mulighet å skifte wastegate fjær.