Porris&Biffen -Första konvertering
Posted: 28 Aug 2007, 12:27
Nu är det även dags för mig att konvertera en liten bmw motor.
har valt m20b20 som första offer då jag inte gjort något sådant tidigare och jag kom över den billigt
konverteringen kommer nog mäst ses som ett läro offer då jag anser att man måste prova för att lära sig så tveka inte att komma med konstruktiv kritik om något är helt åt helvete
har tänkt mig att det ska bli lite driftsäkerhet i maskinen utan allt för dyra medel så det blir inget hinka dit ett grenrör och turbo o hoppas med andra ord
motorn kommer att få kompsänkta kolvar med orginalstakar
turbo har jag inte kommit på riktigt vilken jag ska använda än så bra förslag på en "lagom" stor turbo är välkommet.¨
det övriga som kommer ske är väl lätt sammanfattat
alla lager packningar ohc dyl. kommer att bytas
grenrör kommer att köpas antingen begagnat eller om jag hittar någon polare som är sugen på att svetsa ett
stålpackning och arp bultar
toppen har jag itne riktigt bestämt vad jag ska göra med men planas kommer jag i alla fall att se till att få gjort.
kommer troligen köra med något annat sprut än orginlaet så förslag på det är även välkommet men det kommer itne bli det dyraste på marknaden kanske
koppling kommer att bytas så jag får hårdare tryckplatta med std lamell
kaross har jag ingen än då jag vill ha motorn någorlunda klar tills jag får karossen
här kommer lite bilder.
hela bottendelen och lackat blocket och kamkåpan och insuget. men dom bilderna har jag inte fått in på datorn än.
ska åka och köpa nya lager och packningar så jag kan börja montera bottendelen.
någon som har förslag på vad man ska använda för olja eller fett när man monterar ihop det som ligger kvar då jag itne kommer att ta ut den förens nästa sesong?
Kommer säkert slänga ut massa frågor här och blir inte ledsen om ni kan svara då för man måste fråga för att lära sig
over and out //Porris
har valt m20b20 som första offer då jag inte gjort något sådant tidigare och jag kom över den billigt
konverteringen kommer nog mäst ses som ett läro offer då jag anser att man måste prova för att lära sig så tveka inte att komma med konstruktiv kritik om något är helt åt helvete
har tänkt mig att det ska bli lite driftsäkerhet i maskinen utan allt för dyra medel så det blir inget hinka dit ett grenrör och turbo o hoppas med andra ord
motorn kommer att få kompsänkta kolvar med orginalstakar
turbo har jag inte kommit på riktigt vilken jag ska använda än så bra förslag på en "lagom" stor turbo är välkommet.¨
det övriga som kommer ske är väl lätt sammanfattat
alla lager packningar ohc dyl. kommer att bytas
grenrör kommer att köpas antingen begagnat eller om jag hittar någon polare som är sugen på att svetsa ett
stålpackning och arp bultar
toppen har jag itne riktigt bestämt vad jag ska göra med men planas kommer jag i alla fall att se till att få gjort.
kommer troligen köra med något annat sprut än orginlaet så förslag på det är även välkommet men det kommer itne bli det dyraste på marknaden kanske
koppling kommer att bytas så jag får hårdare tryckplatta med std lamell
kaross har jag ingen än då jag vill ha motorn någorlunda klar tills jag får karossen
här kommer lite bilder.
hela bottendelen och lackat blocket och kamkåpan och insuget. men dom bilderna har jag inte fått in på datorn än.
ska åka och köpa nya lager och packningar så jag kan börja montera bottendelen.
någon som har förslag på vad man ska använda för olja eller fett när man monterar ihop det som ligger kvar då jag itne kommer att ta ut den förens nästa sesong?
Kommer säkert slänga ut massa frågor här och blir inte ledsen om ni kan svara då för man måste fråga för att lära sig
over and out //Porris