Page 1 of 1
Efekt s14
Posted: 31 Jan 2006, 19:43
by bjørnm3
Hva må jøres med ein s14 topp for å ta steget opp over 550hk?
Kammer.porting,større avgass ventiler??
Posted: 31 Jan 2006, 22:05
by Bmwandreas
Kammar och portning.
Posted: 31 Jan 2006, 22:11
by ossie
Jag tror inte att man behöver göra något. En riktig mappning gör susen. Jag håller på att bygga s14 turbo. Jag bygger en likadan maskin som en kompis byggde för nåt år sedan. Allt blir identiskt förutom turbon som blir aningen större. Ska ge 600hk enligt uppgift. Samma mapp men med lite justering av kenneth på motortjänst.
efekts14
Posted: 01 Feb 2006, 12:53
by bjørnm3
hørtes bra ut de.hvilken kammer å turbo osv brukar du da.
takker for tips.
efekt s14
Posted: 02 Feb 2006, 21:30
by bjørnm3
Har dere kammer til s14? hva koster porting av toppen hos ppf da?
Posted: 02 Feb 2006, 21:58
by ossie
Jag ska ha orginal kammar. Turbon vet jag faktisk inte vad den heter men det är en turbonetics som motsvarar garrett t04e eller td04e (kommer inte ihåg beteckning). Men ska man upp i effekt så är det vettigt att byta till m5 3.8 ventiler. Jag är inte ute efter mer effekt så jag kommer att låta bli.
efekt s14
Posted: 03 Feb 2006, 16:43
by bjørnm3
kor høyt ladetrykk brukte han når han ha så sterk motor da?
Posted: 03 Feb 2006, 23:59
by ossie
strax över 2 kilo har jag för mej.
efekts14
Posted: 12 Feb 2006, 12:20
by bjørnm3
hva tror dere efekten på s14 blir med 1,5kg i ladetrykk,med porta topp,større avgassventiler(32,5mm),turbo kammer og data sprut da?