Page 1 of 2

Intressekoll E30 Turbo [Såld]

Posted: 16 Aug 2007, 16:20
by Ronta
På grund av brist på ekonomi och intresse så funderar jag på att sälja av bilen. Går jäkligt bra och är ruggigt kul att köra. Laddtrycket är ställt på 0.8bar, går att ställa upp lite till om man vill.

Spec:

Bil:
-320-85
-bilstein sportdämpare,sänkfjädrar runtom
-16" borbet alufälgar
-Momo Course stolar
-annars original och diskret

Motor:
-totalt helrenoverad och påkostad m20b25 motor
-kompsänkt med original kolvar
-deckat block med oringning av pianotråd (uppstick 0,7mm)
-original topp/kam
-nyfrästa ventilsäten
-Dr Shrick ventilfjädrar
-380cc spridare
-originalsprut, motronic
-535 lmm
-progressiv bränsletrycksregulator
-audi sport quattro bränslepump
-originalgrenrör med adapterpipa
-schwitzer s2b turbo
-45mm wg av okänd tillverkare
-50mm dump/ppf
-3"avgassystem med 1 dämpare
-sachs 618 sportplatta/ 4 puckad zinter
-getrag original låda
-escort cosworth ic
-lamelldiff

Bilen är avställd och obesiktigad.
Finns skavanker och lite rost, hyffsat fin för sin ålder. Bilen har rullat ca25-30timmar totalt efter ihopmontering. Bakslangarna är slut, ovanligt på en e30 va ? :) Dom var i detta fallet slut innan fälgarna hamnade på den här bilen. Trumbromsarna bak är nyrenoverade, frambromsarna skulle nog behöva ses över innan besiktning. Finns mängder av kvitton på det mesta i bygget. Bilen har stått i garage senaste 4-5åren.

Bilder:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Säkert massor som jag har glömt, bara att fråga om det är något. Som sagt så är det här mest en intressekoll, känns det inte rätt så får den bli kvar ett tag till.

Pris: Bud

Posted: 16 Aug 2007, 17:49
by robbz
hmr....byggherre som man är så kan jag intyga att den går ruskigt bra med dessa modifieringar.

/mvh

Posted: 16 Aug 2007, 18:04
by wuffee
Om inte jag missminner mig så finns det väl en film som kan intyga detta?

Mvh
Uffe

Posted: 16 Aug 2007, 18:10
by robbz
wuffee wrote:Om inte jag missminner mig så finns det väl en film som kan intyga detta?

Mvh
Uffe
japp, här är en film med lite diverse börnisar.

http://www.youtube.com/watch?v=2c9PYHohsIw

/mvh

Posted: 16 Aug 2007, 19:09
by xelerator
kanske lite OT här men:

kan vara bra att skriva något riktpris även om det är intressekoll!!

På så sätt slipper du folk som kommer med skambud på 5000:- osv..
mest för din egen skull så du slipper bli irriterad :wink:..

lycka till med försäljningen..

mvh

Posted: 16 Aug 2007, 23:26
by robbz
det finns kvitton på enbart motorrenovering och småsaker för typ 22000:-

-och då är inte den sprittnya schwitzer turbon, stora slutväxeln, sätesjobbet i toppen, soppapump, ic, dump, wg, progr. bränsletrycks regulator, spridare, etc etc med på kvittona, så bara byggkostnaden överskrider 30K utan problem, för att inte tala om all min och brorsans tid :wink:

så jag menar att han säljer den nog inte under 30K skulle jag tro...

/mvh

Posted: 17 Aug 2007, 09:27
by Grefven
vilken sleeper.

Posted: 17 Aug 2007, 13:42
by Drullen
Byta ? 325IM -89 :D

Posted: 17 Aug 2007, 14:47
by Ronta
Drullen wrote:Byta ? 325IM -89 :D
Byten är inte aktuellt tyvär :)

Posted: 17 Aug 2007, 15:04
by Drullen
Ronta wrote:
Drullen wrote:Byta ? 325IM -89 :D
Byten är inte aktuellt tyvär :)
Om byte skulle bli aktuellt, Så kvarstår mitt förslag.. Nybesiktad & allt :D

Posted: 17 Aug 2007, 21:24
by M3Crille
Ser ju seriöst ut iaf! :D Verkar fin o riktig.. Så va har du för riktpris? Finns delar för o kunna göra ett besök hos SBP utan att svettas o ha me mutor?! :P

Posted: 18 Aug 2007, 10:02
by robbz
M3Crille wrote:Ser ju seriöst ut iaf! :D Verkar fin o riktig.. Så va har du för riktpris? Finns delar för o kunna göra ett besök hos SBP utan att svettas o ha me mutor?! :P
haha mutor har alltid fungerat.

bilen är ordentligt byggd, inget snack.
den ska snart bromsas hos ppf för att se vad man kan få ut ur motronicen.

det man behöver göra inför besiktningen med tanke på turbokonverteringen, är att bygga en 90graders böj från grenröret till downpipen, och flytta llm till sugsidan.

/mvh

Posted: 18 Aug 2007, 12:28
by Drullen
Pris på bilen..

Posted: 19 Aug 2007, 01:49
by M3Crille
robbz wrote:
M3Crille wrote:Ser ju seriöst ut iaf! :D Verkar fin o riktig.. Så va har du för riktpris? Finns delar för o kunna göra ett besök hos SBP utan att svettas o ha me mutor?! :P
haha mutor har alltid fungerat.

bilen är ordentligt byggd, inget snack.
den ska snart bromsas hos ppf för att se vad man kan få ut ur motronicen.

det man behöver göra inför besiktningen med tanke på turbokonverteringen, är att bygga en 90graders böj från grenröret till downpipen, och flytta llm till sugsidan.

/mvh
Jo en fin smörgåstårta kan göra underverk... :P Skämt åsido, verkar som sagt seriöst gjord.. När tror ni bromsningen kommer äga rum? Nån generell uppfattning om va effekten ligger/kommer hamna på? Bygga böj låter ju som en lagom jobbig uppgift i garaget :lol: Hur va d me riktpris?? :)

Posted: 19 Aug 2007, 08:07
by Grefven
Drullen wrote:Pris på bilen..
köp den nu drullen. och sen annonserar du ut din IM. de ngår alltid att sälja.

Posted: 19 Aug 2007, 10:15
by robbz
nu får ni rappa på, ev så säljs bilen i dagarna till en kompis här i gimo
för 35K, ronta har även fått ett bytesförslag från "worre" som vill byta sin yzf400 som han annars vill ha 37K för.

där har ni riktpriset och här har ni numret till ronta 076-8935555

/mvh

Posted: 19 Aug 2007, 17:33
by Grefven
ÖKA DRULLEN!