Page 1 of 1
Posted: 12 Aug 2007, 15:59
by charger
du måste ha spec verktyg iaf. sen finns det olika beskrivningar på inkuggning av vanos beroende på vilken modell det är.
Posted: 12 Aug 2007, 19:53
by Thörn
nej det är inte så mkt svårare än vilken annan motor som helst.
Du bör ha ett gäng torxhylsor samt kanm tillverka ett verktyg som håller kammarna i TDC mot varandra, finns illustration tex i haynes.
Sedan finns en suverrän beskrivning av vanos hur man ställer in den i Autodata, kan maila om du vill ha annars kan du bara knalla in på närmaste mekonomen så skriver dom ut avsnittet åt dig om de är hyggliga.
Posted: 12 Aug 2007, 21:13
by Bimmerlars
Bruk et vinkeljern og sett over kamakslerna i bakkant, når det inte er nått gløppe, så er dem der dem skal være. De to fremre nockene skal peke mot hverandre så vidt jeg husker