Page 1 of 4
VW grävlings projekt ,till salu!
Posted: 09 Aug 2007, 21:19
by rotrex-vr6
får väl ta att slänga upp en liten projekt tråd ,e nog första grävlingen här
målet med bygget är en mitten 10:a
med gamla rotrex kompressor bygget körde jag 11.94s 198km/h ,ca 450hk
,nya turbo motorn så siktar jag på 600-700hk med E85
bygget är i slutskedet så bilder finns det gott om
just nu så inväntar jag fuel railen från nuke sen är det inte långt kvar
till en första provtur
spec:
je 2.9l kolvar 9:1 i komp
oringat block
pauter stakar
autotech 263g kammar
autotech ventilfjädrar
atp grenrör
gt4088 turbo
tial 44mm wategate
ppf 50mm dump
arp bultar i hela motorn
3" tryckrör
kina ic 4" tjock
delphi 1150cc@3bar
2xbosch 044 pumpar
40L fuel cell
trickflow filter
aeromotive AN10 regulator
nuke fuelrail
peloquin diff
spec twin
dta s80
aem injector driver
Posted: 09 Aug 2007, 22:19
by sjöbba
ser mycket propert ut!
fan, det är ett egendomligt motorblock det där
mvh
Posted: 10 Aug 2007, 02:56
by Prozac
Fint bygge.
är lite nyfiken på hur förra motor spec. såg ut?
/Claes
Posted: 10 Aug 2007, 04:35
by rotrex-vr6
Prozac wrote:Fint bygge.
är lite nyfiken på hur förra motor spec. såg ut?
/Claes
då var det en rotrex sp30 94 centrifugal kompressor
som orkade ladda 1.4bar vid 6500rpm ,standard kammar
Posted: 10 Aug 2007, 09:20
by Vision79
rotrex-vr6 wrote:Prozac wrote:Fint bygge.
är lite nyfiken på hur förra motor spec. såg ut?
/Claes
då var det en rotrex sp30 94 centrifugal kompressor
som orkade ladda 1.4bar vid 6500rpm ,standard kammar
Tjusigt koncept
Har varit sugen på bygga en sån här puffra men..d får vänta
Posted: 10 Aug 2007, 13:49
by Krillian
du har väl kvar det fräna vr6 ljudet
Posted: 10 Aug 2007, 16:26
by rotrex-vr6
Krillian wrote:du har väl kvar det fräna vr6 ljudet
om du menar original insugs ljudet ,så är det bortblåst nu
Posted: 10 Aug 2007, 23:09
by Krillian
rotrex-vr6 wrote:Krillian wrote:du har väl kvar det fräna vr6 ljudet
om du menar original insugs ljudet ,så är det bortblåst nu
var rädd för det
Posted: 11 Aug 2007, 08:49
by Prozac
rotrex-vr6 wrote:Prozac wrote:Fint bygge.
är lite nyfiken på hur förra motor spec. såg ut?
/Claes
då var det en rotrex sp30 94 centrifugal kompressor
som orkade ladda 1.4bar vid 6500rpm ,standard kammar
ok. bottendelen? toppakning?
/Claes
Posted: 11 Aug 2007, 09:43
by rotrex-vr6
Prozac wrote:rotrex-vr6 wrote:Prozac wrote:Fint bygge.
är lite nyfiken på hur förra motor spec. såg ut?
/Claes
då var det en rotrex sp30 94 centrifugal kompressor
som orkade ladda 1.4bar vid 6500rpm ,standard kammar
ok. bottendelen? toppakning?
/Claes
Je kolvar ,oringat block ,originalpackning
Posted: 11 Aug 2007, 20:37
by erik@e30
tycker du ska köpa en lupo å sätta paketet i )mellan bakhjulen(
+ utan orginalmotor.
Posted: 11 Aug 2007, 20:56
by rotrex-vr6
erik@e30 wrote:tycker du ska köpa en lupo å sätta paketet i )mellan bakhjulen(
+ utan orginalmotor.
då blir det ju ingen grävling längre
Posted: 14 Aug 2007, 19:53
by rotrex-vr6
Posted: 14 Aug 2007, 21:18
by MrQuickzilver
Fan du kommer bli klar före mej i år igen!!
Posted: 25 Sep 2007, 16:07
by rotrex-vr6
igår kom ett paket på posten
nya spridare beställda också 1150cc@3bar
vilken laddtrycks styrnings ventil bör man köpa till autronicet?
ppf kanske har lust att mappa till våren?
Posted: 25 Sep 2007, 17:59
by Zwofurti
autronics egna ventil är väl bra?
coolt bygge, synd på krafset bara..=)
Posted: 18 Mar 2008, 13:09
by rotrex-vr6
jaha det va ett tag sedan man uppdaterade här
blev ett nytt dta s80 ,härvan e färdig gjord
,uppstart till helgen ,hoppas bara solen kan hålla i sig så man kan ut å mappa in lite låglast
1150cc
fint flödes matchade
dta samt aem spridar drivern så att jag kan köra med lågohmiga