Page 1 of 3

bmw 2300 GL

Posted: 25 Jul 2007, 23:19
by salmon
chassie

powerflex bussningar i fram och bakvagn
justerings kitt camber bakhjul
powerflex bussningar i k-hämmare
coilovers
nya leder i framvagn
helt rensad från asfhalts mattor och inredning och all isolering i helabilen
slipad och målad invändigt

alla nya hjullager
förstärkt tvärbalk
rostfritt luftintag
89ans front och stötfongare
sport stol omp
Karossförstärkning
glasfiberhuv
nya framm skärmar
luissi rallyratt
om flyttad körstälning

lexan rutor i dörrar
lexan taklucka

drivlina

lamell diff 3.64:1
shcimsad diff

växel låda getrag 262 soptronic

shortshifter
nya bussningar i växellänkaget
rostfria bussningar i spakstället<-stelmonterat
pedaler gjorda av alu durk 3mm
blästrar och målat pedalställ


motor


öppet luftfilter
simons rostfria dämpare

streab oljekylare 1062

BMW 228mm sinterlamell
öppen vevhusventilation






stålslangar å kopplingar till oljekyl
fuelcell
bensin pump 044
ställbar btr
stelmonterad motor och vxl låda

dotz daytona fälgar 17"

bromsar

stålomspunna slangar
nya packningar å bussningar
nya bromsrör
blästrade och målade broms ok



bygde om växelspaken så den kom närmare och blev trevligare att växla med,,

Image

filmade lite igår oxå men synkringarna på 2an är kebabb

Image

har även sängt ratten 30mm blev mycket bra

Posted: 26 Jul 2007, 11:58
by Krillian
klart du skall bygga vidare:)

det som small var det 2:ans synkring?? :lol:

Posted: 26 Jul 2007, 15:07
by tommiethun
skulle man kunna få en lite bättre bild på hur du gjort med växelspaken? :D

Posted: 26 Jul 2007, 19:07
by Chrille
Hehe, helvete va du var ute o svinkörde :)

Posted: 26 Jul 2007, 22:11
by salmon
Chrille wrote:Hehe, helvete va du var ute o svinkörde :)


ne jag söndags åkte lite har inte fått mina spacers så jag har fan 60 profils däck fram...


jo har bygt ihop en låda av 2 trasiga och missbedömde skicket på ringarna..

Posted: 27 Jul 2007, 11:09
by Svintoleffe
Är det svårt o bygga ett sånt där växellåds spak.? har du korta lägen jämnfört med orignal.

Posted: 27 Jul 2007, 16:29
by Zwofurti
Vafan, varvar du bara ur trean till bron?
vad har du för utväxling och var har du varvstoppet?

Posted: 28 Jul 2007, 01:36
by salmon
Zwofurti wrote:Vafan, varvar du bara ur trean till bron?
vad har du för utväxling och var har du varvstoppet?


har 3.64 i diffen och har bara varvstoppet på 6000=( hittar inte nå chipp

växelspaken har jag bygt egen shortshift på och sedan special länkaget är bara för att få spaken närnare och bekvämare. är korta och bekväma lägen

Posted: 28 Jul 2007, 06:45
by Svintoleffe
salmon wrote:
Zwofurti wrote:Vafan, varvar du bara ur trean till bron?
vad har du för utväxling och var har du varvstoppet?


har 3.64 i diffen och har bara varvstoppet på 6000=( hittar inte nå chipp

växelspaken har jag bygt egen shortshift på och sedan special länkaget är bara för att få spaken närnare och bekvämare. är korta och bekväma lägen


Okej Tackar för infon :)

Det finns en här inne som chippar bilar faktist det finns en säljes annons i säljes delen kolla där.

Han är väldigt duktig rekomenderar han starkt

Posted: 28 Jul 2007, 11:35
by Crille74

Posted: 28 Jul 2007, 12:10
by Bäckis
Har du bromsat den?

Lät inte så vass direkt. Du skulle nog behövt en seriös mappning.

Har kört med liknande setup på en sugis för typ 10 år sedan och den gick inte heller speciellt bra jämfört med Mika Häkkinens gamla som numera är såld.

Posted: 28 Jul 2007, 12:25
by salmon
Bäckis wrote:Har du bromsat den?

Lät inte så vass direkt. Du skulle nog behövt en seriös mappning.

Har kört med liknande setup på en sugis för typ 10 år sedan och den gick inte heller speciellt bra jämfört med Mika Häkkinens gamla som numera är såld.


var juh därför jag ville sälja för att jag inte kan mappa och bygga sprut..
och fins ingen innom 60 mil som kan det.. men jag måste varva mer för att kunna utnytja kammen.. eller byta kamen till en bättre... har kollat lite och denna kam ska kunna dra till 9000.. och det käns inte som min m20 vill det =)

Posted: 20 Sep 2007, 01:09
by salmon
urk nu är det disco i ecu'n =) och nu blir det ett vems , måste juh lära mig nångång ,, att tillägga nu i slutet på sesongen så jag kört med kammen lite fel instäld justerade om den och fan va den gick bättre då. har ingen film på den men "" varvade nästan ut 4an te bron,,
någon som har lite tips på set upp med vems? med eller utan fördelare trigger alternatilv mm.

Posted: 23 Sep 2007, 17:45
by salmon
rev ut min motor och tog isär.. har tydligen haft otäta ventilen på alla 12st.
det är inte kul.. men det förklarade att jag inte hadde den komp jag velat ha,,
palnade toppen och började fräsa säterna. men säterna blir snea som fan.. förra året så skickade jag toppen på styrnings byte och inslipning av ventilerna.
men på nå sätt är styrningarna snea som fan. måste vart praktikant jobb eller bara slarv,, någom som vart med om detta????.. sen vart jag leds och for hem. hittade en rolig trasa i trasbingen oxå tror det är ett tecken i am smoked

Image


Image


Image

Image

Image

Posted: 24 Sep 2007, 20:00
by salmon
min gamla getrag 260 chekade ut

Image

motor ut för sesongen

Image

lite spekulationer men inte mer än så

Image

vilar sig lite

Image

kompisen köpte sig en fin diplomat droska tog en fin bild på den hehe

Image

Posted: 24 Sep 2007, 20:45
by PaparaZZi
skulle du kunna ta några flera kort på dedär spakstället du har gjort, så mycket bra ut vill ha ett samma sånt. :lol: mvh

Posted: 25 Sep 2007, 09:50
by Porris
salmon wrote:
Image


skuggan ser jävligt suspekt ut där :lol: eller så tänker jag för mycket bara