Page 1 of 1
kkk27 a på en 2 liter 6a?? förstor??
Posted: 20 Jul 2007, 10:15
by Mohlin
har en 320 men den kkk27 a på och jag har inte laddtryck föran vid 4000varv... varför??
pratade med en som säljer mycket agreggat och han säger att vissa kör med bra mycke större på dom motorerna....
jag laddar nu 0.7 bar kan du ha någon betydelse?
????
Posted: 20 Jul 2007, 10:57
by Chrille
Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
Posted: 20 Jul 2007, 12:54
by Mattias Sandgren
Insugsläckage, wastegaten står öppen, jättekasst grenrör .. orsakerna kan vara många fler än dom.
Posted: 20 Jul 2007, 13:18
by Mohlin
de börjar ladda vid 4000 å fullt vid 4500 varv....
Posted: 20 Jul 2007, 18:11
by Zwofurti
Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Posted: 20 Jul 2007, 20:18
by knotan
Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
tänkte samma sak
att trycktesta hela systemet vore det första jag gjorde...
Posted: 20 Jul 2007, 21:16
by Chrille
Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm
Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.
Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.
Posted: 20 Jul 2007, 21:23
by worre
bara plugga åå köra separat wg
Posted: 20 Jul 2007, 21:44
by flp
Chrille wrote:Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm
Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.
Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.
känns inte så nödvändigt att köra en liiten turbo om man VILL ha sent ladd. kan nästan lova att ett lastbilsagg hade gett mer effekt redan vid 0.8bar samt liknande/snabbare spool. dessutom är dem i regel billigare vid inköp
MVH Micke
Posted: 20 Jul 2007, 21:47
by worre
tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Posted: 20 Jul 2007, 22:11
by peppe
worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
Posted: 20 Jul 2007, 23:18
by flp
peppe wrote:worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
freddes turbo åt upp en laddtrycksstyrning också. dem är hungriga dom rackarna
MVH Micke
Posted: 20 Jul 2007, 23:41
by markus
Jag tycker det låter ganska normalt med fullt ladd vid 4500 på en b20.. på min b25 har jag fullt vid 3500-4000 (1 bar)
Mvh
Posted: 21 Jul 2007, 09:28
by Chrille
peppe wrote:worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
Haha
Posted: 05 Aug 2007, 19:33
by Race-Jimmy
hahaah,ja dom är hungriga dom där turbosarna tydligen