Bygge ekstern w/g på ppf M20 adaptergrenrør

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Bygge ekstern w/g på ppf M20 adaptergrenrør

Post by stian329 »

Jeg skal modifisere et ppf adaptergrenrør til ekstern w/g.
Det blir litt tight å sveise på w/g-rør ved kollektoren så mitt spørsmål er om det går å "ventilere" kun 3 sylindre til w/g eller må jeg bygge en Y så alle 6 syl går til w/g?

Turboen er en t3/t4 hybrid(350-370hk max), skal kjøres på ca 0,8-1bar, Audi S2 w/g.

Vil w/g kunne bypass'e nok eksos så trykket kan holdes på 0,8-1bar ved kun å ventilere 3 sylindre?

Noen meninger?

/Stian
E30 M3
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du ska ventilera 6 cyl.
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Så hva skjer om jeg bare ventilerer 3 syl? :wink:
E30 M3
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Cylindrarna kan få olika avgasmottryck.
Är det divided adapter och turbo?

Annars går det nog fint att montera wg:n på ett av rören.
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Ser ut som dette:
Flensen på grenrøret er egentlig TD04 Mitsu men den har samme boltmønster som T3 så outlet på grenrøret ble portet opp til T3.

Image

Image

Skulle det kanskje fungere å ventilere 3 syl? :wink:

Mvh
E30 M3
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Japp då funkar de.
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Ok takk :D

/Stian
E30 M3
Post Reply