Seriös och seriös... Det beror på vad man prioriterar
Det är säkert en rolig bil att leka av sig i och byggkostanden är säkert mer än vad han begär för bilen.
Men bilen går inte att besikta med varken turbo eller med den motorn så det beror helt och hållet vad du har tänkt använda bilen till..
Jo.... man får ju vad man betalar för, men hur hållbar är en sådan här motor-setup?? Förutsatt att allt är riktigt byggt/monterat då förstås.
Kan man pruta några lappar så känns det ju inte helt fel ändå kanske, jag menar rostfria (om den nu är det) E30:s växer ju inte på träd!!
Finns ägaren här på forumet tro??
går som fan och därför den säljs. han blev ivrig och handlade för att det verkade kul. men när det släpper i alldeles förhöga farter så enser en 30+ år gammal 2 barnspappa att det är färdiglekt.
det finns inte rost nära bilen. den går inte att bes osv. men det är väl alla medvetna om. inredningen försöker jag köpa av honom för det är en felfri m3 inredning. enbart ett märke i sitsen på baksätet. fälgarna har inte en motkörning.
jag lovar att ni kan pruta 10000:- om ni är snabba.
det är mirre som byggt maskinen det sitter ett Ms 3,0 oxå. såg att han missat det i sin usla annonstext =)
för er som undrar så blir 7,3 på 201 ungeför låga 11 om man räknar enligt jänketabellen som oftast ser till sugmotorer. en turbobil presterar oftast något lite bättre då effektkt/vrid ser annorlunda ut jämfört med vinkel 8 sug.
Så den är alltså körbar!! jag fick änna intrycket att det fanns lite att skuva på den om man bortser från besiktningen då.
Varför kör han utan luftfilter tro? Åker något in där så blir det ju inte så kul.
Bullen vet du om orginal motorn finns kvar?
Men det är klart lättaste sättet att besikta den är nog att plocka av turbo etc och byta papper/plåtar till typ 320 -86.