Page 1 of 1
hur mkt håller lilla diffen för e30
Posted: 09 Jun 2007, 07:31
by iron m///
hur mkt effekt misshandling klarar lila diffen av på e30???
knäckt 3st nu
Re: hur mkt håller lilla diffen för e30
Posted: 09 Jun 2007, 09:47
by FoX
iron m/// wrote:hur mkt effekt misshandling klarar lila diffen av på e30???
knäckt 3st nu
jag har kört sönder en "lilla lamelldiffen" på min e30... en (318is) så det är inga monster effekter den pallar.
men det kanske du kunde klura ut om du har kört sönder 3st
Posted: 09 Jun 2007, 10:23
by BMW_320turbo
Jag körde svetsat i min 320 med M&H däck och hade 5k som start varv och den har hållt i två år så om du svetsar så pallar den för rätt mycke stryk
Posted: 09 Jun 2007, 10:38
by BRUZZE
hur långt kan man klara sig me den "stora" diffen, (lamell , fast det kanske alla e) med orginal drivaxlar?
Posted: 09 Jun 2007, 11:22
by Strandholm
antar att du inte har lamelldiff?
Dom små klumparna utan lamelldiff går sönder bara man tittar på dom. körde sönder 4stycken under några månders tid... Köp stora lamelldiffen så slipper du byta :]
Posted: 09 Jun 2007, 13:57
by iron m///
passar rakt på med eller?? (stora diffen)
Posted: 09 Jun 2007, 17:32
by Zwofurti
jao, eller så köper du en stor diff med viscodiff av mig, 3,91:1=)
Posted: 09 Jun 2007, 18:26
by _Kalle_
Skiljer sig inte drivaxlarna mellan de med liten o stor diff?
Är väl 8 bultar till stora diffens axlar men 6st till lilla ?
Posted: 09 Jun 2007, 19:15
by Thorsella
Måste få göra ett inlägg ja me
Kört nu en vecka utan nollstarter och gick sönder. nu har jag svettsat den så får väl hoppas på att de håller en vecka till.
hoppas det håller till moholm bara
Posted: 09 Jun 2007, 19:31
by peppe
Lilla diffen är rätt klen, ialla fall lamelldiffen. Den körde jag sönder rätt omgående på 1 kg ladd då vi drog vanliga pulls och mappade. Alltså inge banzaiiiI starter.
Allt innehåll pajjade och grötade ihop sig så jag kunde iaf köra hem, men om en vanliga öppen diff håller bättre vet jag inte ?
Stora klumpen 325 och M3 verkar hålla för rätt mycket mos, dom verkar vägra gå sönder. Det är ialla fall våran uppfattning.
Knutarna och axlarna skiljer sig väll, M3 och 325 har dom grövre knutarna medans modellerna under har dom speare.
Vi har iaf rasat två drivaxlar och en knut idag på EDPS Piteå, Micke åkte 11.28, snöt mera ladd på slutet 1.7bar ca i spritmotorn och den höll men axlarna och knutarna vägrade en 10:a idag.
Mvh.
Posted: 09 Jun 2007, 19:48
by JohanE
Drivaxlarna passar även om bilen är klenare än 325/M3. På min 320 har jag satt dit stora klumpen med 320ins axlar och det passade hur fint som helst.
Posted: 09 Jun 2007, 21:09
by Zwofurti
_Kalle_ wrote:Skiljer sig inte drivaxlarna mellan de med liten o stor diff?
Är väl 8 bultar till stora diffens axlar men 6st till lilla ?
Nej nej nej..=)
Posted: 09 Jun 2007, 21:12
by snidarn82
Hur mycket kan en svetsad 325 diff palla tro?
Posted: 10 Jun 2007, 02:26
by flp
_Kalle_ wrote:Skiljer sig inte drivaxlarna mellan de med liten o stor diff?
Är väl 8 bultar till stora diffens axlar men 6st till lilla ?
bultarna till bakkåpan skiljer. drivaxlarna har lika många.
btw. blev 4 drivaxlar idag. det är nå fel som är trasigt!
MVH Micke