Page 1 of 1

raceventiler

Posted: 21 Jan 2006, 17:23
by bemmerfanatic
hva er forskjelden på org og race ventilene??

Posted: 21 Jan 2006, 17:43
by Bmwandreas
Dom håller, samt har bättre flöde.

Posted: 21 Jan 2006, 18:23
by bemmerfanatic
takk:-) hvor mange % mere fløde blir det ved race ventiler,porting?

Posted: 21 Jan 2006, 19:18
by Bmwandreas
Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.

Posted: 21 Jan 2006, 19:22
by bemmerfanatic
javel.. var det med større spjellhus og?

Posted: 21 Jan 2006, 19:41
by Bmwandreas
Ja och nytt insug.

Posted: 21 Jan 2006, 20:43
by bemmerfanatic
Bmwandreas wrote:Ja och nytt insug.


javel. hvordan innsug er det folk kjører med? hvordan er dbilas innsug i forhold til turbo??

Posted: 22 Jan 2006, 02:44
by stian329
Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.


Når "håller" dom inte(orig)?

Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia

Posted: 22 Jan 2006, 02:51
by stian329
Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.


Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76 :wink:
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv

Posted: 22 Jan 2006, 11:36
by Bmwandreas
stian329 wrote:
Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.


Når "håller" dom inte(orig)?

Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia


Det har gått av en 2-3st orig ventiler för oss.
Kan tänka mig att det är pga varv (7500 rpm) .

Posted: 22 Jan 2006, 11:37
by Bmwandreas
stian329 wrote:
Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.


Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76 :wink:
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv


Ja det finns många olika setups, men en orig M20 brukar inte ge över 400hk vid 1 bar.

Posted: 23 Jan 2006, 12:05
by Ante Karlsson
Hej!

Vad för sorts ventiler samt vilken modell är det ni säljer?

Vilket förbräningsrum är det som de passar(flödet)?

Förbättrar både låglyftsflöde och höglyftsflöde?

Mvh Ante

Posted: 23 Jan 2006, 12:13
by Bmwandreas
Dr shrick till M20, Ferrea till M50.

Posted: 23 Jan 2006, 12:18
by Bmwandreas
Vi byter dom endast pga hållbarheten.
Lite bättre flöde får man väl på köpet...