Har ni krachat någon bil?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Hemsö danne

Har ni krachat någon bil?

Post by Hemsö danne »

Har ni kvaddat nån bil eller varit med när någon annan gjort?

Själv har jag inte varit med om det.så vad jag än säger är det lögn!...
Last edited by Hemsö danne on 23 May 2007, 21:50, edited 1 time in total.
Synthetic

Re: Har ni krachat någon bil?

Post by Synthetic »

Hemsö danne wrote:Har ni kvaddat nån bil eller varit med när någon annan gjort?

Själv har jag varit med om 2 voltningar i rätt hög hastighet när polare kört :evil:

Kan fixa nå bilder på ena bilen sen..

Jag har 'hoppat' lite med en E30 några år innan jag tog körkortet, den fick åka till skroten :)
Sen har jag hoppat, eller ja.. försökt flyga med en volvo 142'a när jag och Zwofurti var små och farsgubben släppte iväg mig ensammen med bilen :P
Har även lyckats elda upp farsans nya merca (var nån gång på 80-talet), samt rullat ner en annan av hans mercor för en rätt fin slänt med kullersten i :D

Ingenting med bilar, men nä jag var kring 3-4år så tände jag på fogskum som satt i villan vi bodde i, slutade med att hela källarvåningen samt en hel del ytterpanel fick bytas ut. Det var ungefär i samma veva som jag eldade upp mercan.
_Kalle_

Re: Har ni krachat någon bil?

Post by _Kalle_ »

Synthetic wrote:
Hemsö danne wrote:Har ni kvaddat nån bil eller varit med när någon annan gjort?

Själv har jag varit med om 2 voltningar i rätt hög hastighet när polare kört :evil:

Kan fixa nå bilder på ena bilen sen..

Jag har 'hoppat' lite med en E30 några år innan jag tog körkortet, den fick åka till skroten :)
Sen har jag hoppat, eller ja.. försökt flyga med en volvo 142'a när jag och Zwofurti var små och farsgubben släppte iväg mig ensammen med bilen :P
Har även lyckats elda upp farsans nya merca (var nån gång på 80-talet), samt rullat ner en annan av hans mercor för en rätt fin slänt med kullersten i :D

Ingenting med bilar, men nä jag var kring 3-4år så tände jag på fogskum som satt i villan vi bodde i, slutade med att hela källarvåningen samt en hel del ytterpanel fick bytas ut. Det var ungefär i samma veva som jag eldade upp mercan.

hahahaha, pyromanen =D
Strandholm

Post by Strandholm »

Volvo 360 i cirka 70blås på den lokala parkeringen på vintern.. En gey 240 som åker trotsar och åker vänstervarv när alla andra åker högervarv :]

bromsade när jag hade max rattutslag på stället och fick kanon fäste och bilen kastades i en helt annan riktning, rätt in i en betongpelare som var ca 1meter i diameter!
bilen pajja som fan, hela fronten intryckt. kamdrevet tog värsta smällen och gick i bitar. bogsera bort fort som satan för polisen hade passerat minuter innan och åkte till ett ställe där det bara finns 1 väg ut ifrån.(ingen lust att betala stolpen hehe) Så hem med skiten. Sen några dagar senare. in på den lokala skroten (känner ägaren) så kapa sönder en 340 med samma färg (halva fronten) och gjorde samma på min 360 och fram med svetsen. Och bytte ut lite grejjer på motorn. Sen va d bara ut å gasa igen ;) Lysena var dock inte långlivade.. Ett par veckor därefter körde jag in rätt i arslet på en biljävel som skulle släppa över några fotgängare som inte ens skulle gå över hehe. :]

Inväntar den dagen man rullar sin bil. Var iofs nära en gång.. Mitt i vintern med samma 360. Helt sjuuukt halt ute. På väg ut låååångt på värmdö och ska köra hem ett par brudar... Då frågar polarn. undra om det är halt här? och menade att man skulle pröva typ (vägen var spegelblank typ :D) så jag skickar ner kopplingen och ger på lite varv och släpper av besten.. haha, biljäveln snurra på en 5öring, hade itne ett skit att säga till om! :D rätt ner på högersidan av vägen där all bortplogad snö låg. på vänstersidan var det ungefär 3meter ner och en åker. :) lite tur i oturen :P
Vi har snö upp till rutan på ena sidan och var lite osäkert om avgassystemet var fritt så man kunde ha motorn igång. Och första saken min polare gör e å veva ner rutan och tänder en cigg.. haha.. SLÄPP INTE UT VÄRMEN FÖR FAAN :D

Polarn krashade förresten sin audi a4 1,8t häromdagen. rätt över en rondell :D inte ens försäkrad haha! :] (varit med ett par ggr på vintern när hans farsas A8 fått smaka snövall hehe)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
banzai

Post by banzai »

Har haft kk i ca 2 månader nu.
För några veckor sedan när jag PRECIS mekat klart min 320 å fått den bes ua! Det var så skönt :)
Regnar dagen efter å man måste ju sladda nu när bilen stått i 2 veckor! Sagt och gjort. Laddar på i en kurva och det går brett! Lite väl brett tom.. Fegar å släpper på gasen, bilen får ett sjukt returkast jag får panik å bromsar (typ det dummaste jag gjort) bilen vänder på en 5öring å brakar iväg snett bakåt rakt in i en postlåda med förardörren.. Plockade även en soptunna som flög iväg 4-5meter men missade som tur var lyktstolpen som såg farlig ut en meter från bilen.. :oops:
Går ur bilen och kollar skadorna, aj aj får nog byta dörren den är ganska illa tryckt.. kollar på postlådan, tro på fan att den bara har en liten liten buckla! :shock: Åker sen ut med några kompisar å sladdar grustag :P
DAGEN EFTER:
Nu jäklar äre fredag å då ska man ner till grannstan å "ragga"!
Åker ner till Bollnäs å brummar runt som man gör. Åker runt 00.00 tiden till en parkering för att vända, är lite halvstressad för jag ska hämta folk längre bort. Då äre självklart nån stjärna som har parkerat asnära hyrsläpen så man kommer inte förbi. Muttrar till slänger i backen tittar snabbt i speglarna för att sedan backa med en skaplig fart men ögonen fästa ut genom vänstrasidorutan på bilarna som står där. Helt plötsligt så är det en jäkla smäll! Tror knappt det är sant! Nu har jag mosat en Mercedes A-traktor! :o
Självklart äre en tjej som äger den å det är ju skitmycket folk som såg det.. Bakdelen på min e30 är mosad å fronten på epan skrot. Vi löser saken och åker hem till respektive. Får reda på dagen efter att hennes epa är ramsne och kommer lösas in av hennes bolag :shock:

Det är ju ett tag sen detta hände, men först igår kapade jag bort min skada och ska byta ut hela plåten bak. Vet inte hur det har blivit med epan än men jag har inte fått betalat något än iaf, även fast vi kom överens om att det var mitt fel. :oops:

Men helt kvaddad är ju inte bmwn :D
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
worre

Post by worre »

tappat räkningen. :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Krillian

Post by Krillian »

Amplify : din gamle 360 verkar ha varit med om mycket :D :D :D :D hahahahhaha
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

dom krasher jag va med om var med flickvännens lillebrorsa å pappas nyinköpta audi 100 avant quattro..skulle bli hämtad sent en kväll med underkylt regn å spegelblank på vägen,altså riktgit snorhalt!! så fort ja satt mig i bilen trycker grabben pedalen förmodligen ner genom golvet? och fortsätter så upp på 3an säkert då d kommer en högerkurva,stor lägda ut till vänster och till höger var det stora grova telestolpar och STORT dike,han får riktigt fett 4 hjulsställ 8) och kan inte häva det..så det bär av rakt ner i diket,ungefär där minns ja inte så mkt mer än att jag sitter i knät på han när vi förmodligen voltar? ner i diket.sen landar vi på hjulen med fronten ut mot vägen..väldans chockade tar vi oss ur den totalt demolerade bilen och är glad att vi klara oss helt utan skador trots att vi va utan bilbälte!

vi missade en stor stolpe med nån meter..bilen helt totalförstörd och sk

2 månader senare när d vart bart ute åkte jag med en kompis i hans pegga 309 efter en grusväg,han håller säkert en 100+ å¨åker lite på ställ..tills han kommer ut i dikeskanten och får kast över hela vägen.d va skog överallt och slänt ner till höger och en vall som gick en bi uppåt på andra sidan.så vi kastas ner i diket å slår runt för att sedan landa på hjulen..rejäl smäll..när ja kvicknar till av smällen ser jag att han inte sitter breve mej längre ??? kollar runt i bilen men han sitter ingenstans..va i helvete så ja kliver ur och ropar eter han..då ser ja en hand sticka upp i andra sidan vägen nere i skogsslänten bland träden...TJENA!! hahah gick d bra?? han hade slungats ut genom bagageluckan på bilen å slage ut den...medans jag skalla ut sidorutan och framrutan,han fick nåra rkubbsår å jag skar mej i lillfingret! jävligt tur..på den här crashen har jag bilder som ja ska lägga upp sen=) ps glöm inte att använda bälte!!
Synthetic

Post by Synthetic »

Hemsö danne wrote:2 månader senare när d vart bart ute åkte jag med en kompis i hans pegga 309 efter en grusväg,han håller säkert en 100+ å¨åker lite på ställ..tills han kommer ut i dikeskanten och får kast över hela vägen.d va skog överallt och slänt ner till höger och en vall som gick en bi uppåt på andra sidan.så vi kastas ner i diket å slår runt för att sedan landa på hjulen..rejäl smäll..när ja kvicknar till av smällen ser jag att han inte sitter breve mej längre ??? kollar runt i bilen men han sitter ingenstans..va i helvete så ja kliver ur och ropar eter han..då ser ja en hand sticka upp i andra sidan vägen nere i skogsslänten bland träden...TJENA!! hahah gick d bra?? han hade slungats ut genom bagageluckan på bilen å slage ut den...medans jag skalla ut sidorutan och framrutan,han fick nåra rkubbsår å jag skar mej i lillfingret! jävligt tur..på den här crashen har jag bilder som ja ska lägga upp sen=) ps glöm inte att använda bälte!!

skallade ut sidorutan samt framrutan? och din polare slagit ut bagageluckan när han slungades ut ut bilen?
låg i diket efteråt och garvade utan skador, samt att du bara skar dig i fingret?

är du säker på att allt det där är sant? :roll:
Zwofurti

Post by Zwofurti »

Seriöst grabben, ingen människa skallar ut en framruta..

ensidoruta, ptja. mjo kan väl gå men du skrattar då fan inte efter det..
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

Synthetic wrote:
Hemsö danne wrote:2 månader senare när d vart bart ute åkte jag med en kompis i hans pegga 309 efter en grusväg,han håller säkert en 100+ å¨åker lite på ställ..tills han kommer ut i dikeskanten och får kast över hela vägen.d va skog överallt och slänt ner till höger och en vall som gick en bi uppåt på andra sidan.så vi kastas ner i diket å slår runt för att sedan landa på hjulen..rejäl smäll..när ja kvicknar till av smällen ser jag att han inte sitter breve mej längre ??? kollar runt i bilen men han sitter ingenstans..va i helvete så ja kliver ur och ropar eter han..då ser ja en hand sticka upp i andra sidan vägen nere i skogsslänten bland träden...TJENA!! hahah gick d bra?? han hade slungats ut genom bagageluckan på bilen å slage ut den...medans jag skalla ut sidorutan och framrutan,han fick nåra rkubbsår å jag skar mej i lillfingret! jävligt tur..på den här crashen har jag bilder som ja ska lägga upp sen=) ps glöm inte att använda bälte!!

skallade ut sidorutan samt framrutan? och din polare slagit ut bagageluckan när han slungades ut ut bilen?
låg i diket efteråt och garvade utan skador, samt att du bara skar dig i fingret?

Hehe det låter hels osannolikt fattar jag väl.men det är helt sant..framrutan sprack ochtrycktes ur listen en bit,det satt tillomed en hårtuss kvar i sprickan..sidorutan gick i tusen bitar.och NEJ jag fick inga fler skador än en skärsår på lillfingret...och min kompis skrapa sig på ryggen och arslet..så han hade lite svårt att sitta...det är sanningen..jag har en film 5 min efter crashen då vi sitter i bilen och bogseras bor..änglavakt? låt mej bara inte framstå som en myttoman e ni snälla
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

Synthetic wrote:

Hehe det låter hels osannolikt fattar jag väl.men det är helt sant..framrutan sprack ochtrycktes ur listen en bit,det satt tillomed en hårtuss kvar i sprickan..sidorutan gick i tusen bitar.och NEJ jag fick inga fler skador än en skärsår på lillfingret...och min kompis skrapa sig på ryggen och arslet..så han hade lite svårt att sitta...det är sanningen..jag har en film 5 min efter crashen då vi sitter i bilen och bogseras bor..änglavakt? låt mej bara inte framstå som en myttoman e ni snälla
robbz

Post by robbz »

Hemsö danne wrote:dom krasher jag va med om var med flickvännens lillebrorsa å pappas nyinköpta audi 100 avant quattro..skulle bli hämtad sent en kväll med underkylt regn å spegelblank på vägen,altså riktgit snorhalt!! så fort ja satt mig i bilen trycker grabben pedalen förmodligen ner genom golvet? och fortsätter så upp på 3an säkert då d kommer en högerkurva,stor lägda ut till vänster och till höger var det stora grova telestolpar och STORT dike,han får riktigt fett 4 hjulsställ 8) och kan inte häva det..så det bär av rakt ner i diket,ungefär där minns ja inte så mkt mer än att jag sitter i knät på han när vi förmodligen voltar? ner i diket.sen landar vi på hjulen med fronten ut mot vägen..väldans chockade tar vi oss ur den totalt demolerade bilen och är glad att vi klara oss helt utan skador trots att vi va utan bilbälte!

2 månader senare när d vart bart ute åkte jag med en kompis i hans pegga 309 efter en grusväg,han håller säkert en 100+ å¨åker lite på ställ..tills han kommer ut i dikeskanten och får kast över hela vägen.d va skog överallt och slänt ner till höger och en vall som gick en bi uppåt på andra sidan.så vi kastas ner i diket å slår runt för att sedan landa på hjulen..rejäl smäll..när ja kvicknar till av smällen ser jag att han inte sitter breve mej längre ??? kollar runt i bilen men han sitter ingenstans..va i helvete så ja kliver ur och ropar eter han..då ser ja en hand sticka upp i andra sidan vägen nere i skogsslänten bland träden...TJENA!! hahah gick d bra?? han hade slungats ut genom bagageluckan på bilen å slage ut den...medans jag skalla ut sidorutan och framrutan,han fick nåra rkubbsår å jag skar mej i lillfingret! jävligt tur..på den här crashen har jag bilder som ja ska lägga upp sen=) ps glöm inte att använda bälte!!

kan man åka på sladd i 100 blås med en pesså 307?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Synthetic

Post by Synthetic »

Hemsö danne wrote:Hehe det låter hels osannolikt fattar jag väl.men det är helt sant..framrutan sprack ochtrycktes ur listen en bit,det satt tillomed en hårtuss kvar i sprickan..sidorutan gick i tusen bitar.och NEJ jag fick inga fler skador än en skärsår på lillfingret...och min kompis skrapa sig på ryggen och arslet..så han hade lite svårt att sitta...det är sanningen..jag har en film 5 min efter crashen då vi sitter i bilen och bogseras bor..änglavakt? låt mej bara inte framstå som en myttoman e ni snälla

Spelar ingen roll om du har film från '5minuter efter olyckan'. Det kan vara vem som helst, och filmat när som helst.

Om man slår i skallen i vindrutan så hårt att rutan trycks ut, då har du mer skador än ett skärsår i fingret.

Jag tror inte en sekund på att det är sant...
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

Synthetic wrote:
Hemsö danne wrote:Hehe det låter hels osannolikt fattar jag väl.men det är helt sant..framrutan sprack ochtrycktes ur listen en bit,det satt tillomed en hårtuss kvar i sprickan..sidorutan gick i tusen bitar.och NEJ jag fick inga fler skador än en skärsår på lillfingret...och min kompis skrapa sig på ryggen och arslet..så han hade lite svårt att sitta...det är sanningen..jag har en film 5 min efter crashen då vi sitter i bilen och bogseras bor..änglavakt? låt mej bara inte framstå som en myttoman e ni snälla

Spelar ingen roll om du har film från '5minuter efter olyckan'. Det kan vara vem som helst, och filmat när som helst.

Om man slår i skallen i vindrutan så hårt att rutan trycks ut, då har du mer skador än ett skärsår i fingret.

Jag tror inte en sekund på att det är sant...

Självklart får ni tro vad ni vill.ångrar mej bara att ja ens berättar utan att få skit
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

robbz wrote:
Hemsö danne wrote:dom krasher jag va med om var med flickvännens lillebrorsa å pappas nyinköpta audi 100 avant quattro..skulle bli hämtad sent en kväll med underkylt regn å spegelblank på vägen,altså riktgit snorhalt!! så fort ja satt mig i bilen trycker grabben pedalen förmodligen ner genom golvet? och fortsätter så upp på 3an säkert då d kommer en högerkurva,stor lägda ut till vänster och till höger var det stora grova telestolpar och STORT dike,han får riktigt fett 4 hjulsställ 8) och kan inte häva det..så det bär av rakt ner i diket,ungefär där minns ja inte så mkt mer än att jag sitter i knät på han när vi förmodligen voltar? ner i diket.sen landar vi på hjulen med fronten ut mot vägen..väldans chockade tar vi oss ur den totalt demolerade bilen och är glad att vi klara oss helt utan skador trots att vi va utan bilbälte!

kan man åka på sladd i 100 blås med en pesså 307?

/mvh

Man kan då få om man kränger till ut i rullgruset
robbz

Post by robbz »

aha, ok

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply