Page 1 of 2

ca 300hk??!

Posted: 17 Jan 2006, 20:29
by Ooze
Tjenare funderar på om jag ska köpa mig en BMW 325 e30. Som jag vet så är dom lätta att turbokonvertera, undrar vad som behövs om man ville ha ca 300hk hur motorn? Är det M20B25 i 325an? Skulle gärna uppskatta nån sorts trimstegslista :P // Ooze

Posted: 17 Jan 2006, 20:35
by Frozz
M20B20=E30 325. :D

Posted: 17 Jan 2006, 20:39
by Linus
vt inte om det va ett skämt mn om d inte va d så sitter det en m20b25 motor i en e30 325a och inte en m20b20

Posted: 17 Jan 2006, 20:39
by St3v3
Frozz wrote:M20B20=E30 325. :D


Nejnej, Ooze har rätt, M20B25 heter den

Posted: 18 Jan 2006, 22:51
by Ooze
Okej,tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga.

Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.

Posted: 18 Jan 2006, 22:53
by Ooze
Okej,tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga.

Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.

Posted: 18 Jan 2006, 22:55
by Ooze
Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.

Posted: 18 Jan 2006, 22:56
by Ooze
Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.

Posted: 19 Jan 2006, 00:07
by Tysken
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)

Posted: 19 Jan 2006, 17:52
by Ooze
Okej tack Tysken! Intercooler.. tror du/ni det skulle räka med typ en s2 ic? Funkar det att köra med Megasquirt? Adaptergrenrör = turbogrenrör?... haha massa frågor men helt inne i 325 :D .

Sorry för mitt spam attack där, stog något i stil med att det inte gick att skriva men sen nu ser jag att dom kom fram ändå :S!

Posted: 19 Jan 2006, 17:56
by Tysken
Borde väl räcka med en sån Ic. Megasquirt funkar ypperligt upp till 1,5 bar enligt de som använt det. Adaptergrenrör sätter man på de befintliga grenrören och blir mycket billigare än helt turborör, 2500 kr har jag för mig PPF tar eller vad säger moderatorerna?

Posted: 19 Jan 2006, 21:42
by Ooze
Okej, jag går i skolan och är fattig som en lus, men ska försöka punga ut pengar till trim och styling. Nån som vet var Limmet har för front? Vad sa du 340cc spridare? skulle man kunna ta typ Volvos gröna, blå eller röda(om du fattar?)??? Måste liksom känna in allt på att köpa begagnat och budget saker :S!

Posted: 20 Jan 2006, 17:37
by Chrille
Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)

Posted: 20 Jan 2006, 19:29
by Ooze
Chrille wrote:
Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)



Går bilen bra med det? effekt?

Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze

Posted: 21 Jan 2006, 12:46
by Chrille
Vet ej än. har inte hängt i motorn än, men den ska nog flytta på sig..

Posted: 21 Jan 2006, 14:26
by Ooze
Chrille wrote:Vet ej än. har inte hängt i motorn än, men den ska nog flytta på sig..


Okej! Nån länk du vill dela med dig? Om jag skulle fråga på zatzy skulle jag defenetivt fått Pure-pf som tips!

Posted: 21 Jan 2006, 17:21
by Tysken
Ooze wrote:
Chrille wrote:
Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.






535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)



Går bilen bra med det? effekt?

Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze


Det är även min setup förutom lite större spridare. Kan säga som så att det rör på sig ganska bra, fast nu har jag blivit van. Köp min motor :wink: