Lite funderingar om Audi S4

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
BRUZZE

Re: Lite funderingar om Audi S4

Post by BRUZZE »

MathiasH wrote:Hej,

Har kollat lite på Audi S4 och undrar om det är en trevlig bruksbil som håller bra? Hur pass driftsäker är drivlinan ? Ge mig all info ni vet och gärna förslag på andra modeller ni kan rekomendera m... =)

om du ger mer info om vilken s4 du är ute efter så får du nog mer å bättre svar.
xelerator

Post by xelerator »

ja finns ju en hel del s4:or genom åren..

den gamla 90-talaren fanns både som turbospis med 3b motorn om ja kommer ihåg rätt.. o den motorn pallar med en hel del jä**a mos..

sen fanns den även med V8..

efter den kom ju den senare versionen med dubbelturbo.. vad jag har hört är den motorn inte lika trimvänlig som den gamla med enkelturbo, men det är endast vad ja har hört som sagt :wink:..

o så finns ju självklart den senaste versionen av s4 med v8 igen..

antar att det inte är den senaste du e ute efter, men det finns ändå ett par att välja mellan..

mvh
BRUZZE

Post by BRUZZE »

xelerator wrote:ja finns ju en hel del s4:or genom åren..

den gamla 90-talaren fanns både som turbospis med 3b motorn om ja kommer ihåg rätt.. o den motorn pallar med en hel del jä**a mos..

sen fanns den även med V8..

efter den kom ju den senare versionen med dubbelturbo.. vad jag har hört är den motorn inte lika trimvänlig som den gamla med enkelturbo, men det är endast vad ja har hört som sagt :wink:..

o så finns ju självklart den senaste versionen av s4 med v8 igen..

antar att det inte är den senaste du e ute efter, men det finns ändå ett par att välja mellan..

mvh

orkade inte säga det bättre själv :D
Fanzy

Post by Fanzy »

har för mig att s4 (c4 kaross) har problem med att grenrören brukar spricka. så kolla om det är bytt.
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
bmwHolmberg

Post by bmwHolmberg »

Den S4 du vill ha tillverkades från -92 till -94 med 2.2 Turbo motorn..
motorn heter AAN på 230 hk

3B motorn sitter i S2 -91 -92 även i Audi 200 20V -89 -90. sen fick S2an ABY motorn 93-96´

Det är inte i just S4an grenrören spricker, även S2,S6..
Men det är mest på dom trimmade verkar det som
Post Reply