Page 1 of 1

vilket låda tål mest spö?

Posted: 16 Jan 2006, 19:01
by Mackanoz
Vilken låda tål mest spö utav M5 3,6ans och M3 3,0ans?

Mvh: Marcus H

Posted: 18 Jan 2006, 20:07
by Mackanoz
Ingen som vet?

nån här måste sitta med info. :roll:

Posted: 18 Jan 2006, 21:15
by emil
det är som en dålig beskrivning
ska du trimma eller ska du bara köra som en idiot?
vilken låda som helst går sönder på nolltid om du missar växlar, bryter och bänder och gör FEL. med sunt förnuft och låga varv kommer de hålla länge. vet att M5-lådorna ogillar 8500 varv iaf.

Posted: 18 Jan 2006, 22:58
by Mackanoz
emil wrote:det är som en dålig beskrivning
ska du trimma eller ska du bara köra som en idiot?
vilken låda som helst går sönder på nolltid om du missar växlar, bryter och bänder och gör FEL. med sunt förnuft och låga varv kommer de hålla länge. vet att M5-lådorna ogillar 8500 varv iaf.


Trimm.

Mvh:

Posted: 18 Jan 2006, 23:07
by Bmwandreas
Jag tippar på M3ans.

Posted: 20 Jan 2006, 15:12
by BmW[RsR]
emil wrote:det är som en dålig beskrivning
ska du trimma eller ska du bara köra som en idiot?
vilken låda som helst går sönder på nolltid om du missar växlar, bryter och bänder och gör FEL. med sunt förnuft och låga varv kommer de hålla länge. vet att M5-lådorna ogillar 8500 varv iaf.


Låga varv?
Har hört typ av folk i rally att du ska växla på höga varv där du inte har vridmomentet.

Förövrigt så håller jag med

Posted: 20 Jan 2006, 23:06
by Mackanoz
BmW[RsR] wrote:
emil wrote:det är som en dålig beskrivning
ska du trimma eller ska du bara köra som en idiot?
vilken låda som helst går sönder på nolltid om du missar växlar, bryter och bänder och gör FEL. med sunt förnuft och låga varv kommer de hålla länge. vet att M5-lådorna ogillar 8500 varv iaf.


Låga varv?
Har hört typ av folk i rally att du ska växla på höga varv där du inte har vridmomentet.

Förövrigt så håller jag med


självklart vet jag att om man misshandlar en låda fel så förstör man den på nolltid, denna var endast en fråga ang trimm. Vet att tex hammarströms växellåda håller förvånadsvärt bra iaf.

Posted: 21 Jan 2006, 09:42
by Insanity
M3:ans Zf låda har jag åkt med i 2 säsonger utan ett enda problem..
Lådan känns som ny fortfarande efter ett antal bonzai starter på klistrad bana å slicks.. :twisted:
Men polarn sprängde en sån i små bitar när han skicka i fyran, så dom tål tydligen inte hur mycke som helst :)

Mvh Stefan

Posted: 24 Jan 2006, 12:19
by knotan
vad får man pröjjsa för en sån ZF låda, om dem ens går att få tag på begagnade,? kanske är svårt eller??
kör med en 260 från e28 535 i min volvo men känner på mej att det bara är en tidsfråga innan den ger in.
Funderar på nån modernare låda, finns det nån lite vanligare låda från tex e36 serien som håller bra,? (dvs bättre än 260 lådan) eller det kanske alla gör?? har ingen lust å bygga dit en till gamal stenålderslåda :?

Posted: 24 Jan 2006, 12:21
by Per Eriksson
5000 o uppåt brukar de finnas för emellanåt

Posted: 24 Jan 2006, 13:11
by christian l
328ans låda är väl samma som m3, isåfall är det lättare o hitta lådor

Posted: 24 Jan 2006, 13:27
by Tysken
E34 525 har en låda som också tål en del. Heter S5D 320Z. D.v.s är specad till samma moment som M3/328 lådan.