Page 1 of 2
Kortare styrväxel till e30?
Posted: 16 Jan 2006, 01:12
by Strandholm
Någon som vet vad det finns för alternativ till kortare styrväxel till e30?
Och hur många varv den ligger på original?
Hört lite om e36 och M coupe? Någon som har något konstruktivt att bidra med?
Posted: 16 Jan 2006, 09:07
by stian329
Original: 4 varv lock-lock
Her kan du få 2,70-3,00-3,25 varv:
http://www.zionsvilleautosport.com/stor ... y_Code=CKS
Posted: 16 Jan 2006, 09:15
by Bmwandreas
Jag har 2.75
Posted: 16 Jan 2006, 09:15
by Per Eriksson
Alternativ lösning på problemet som är relativt billigt också.
http://store.summitracing.com/default.a ... wordSearch
Du kan få 2 varv lock-lock
Posted: 16 Jan 2006, 09:19
by Bmwandreas
Det passar från M3 3.0 .
Sån har jag.
Posted: 16 Jan 2006, 11:19
by wuffee
Måste man ta hela styrinrättningen från m3:an då eller räcker de med styrväxeln?
Posted: 16 Jan 2006, 11:27
by Bmwandreas
Styrväxeln.
Man får fixa nya slangar hos hydralfirma.
Posted: 16 Jan 2006, 11:55
by bmw_pelle
Vad kan man tänkas få betala för en styrväxel från en m3 3.0 då?
Posted: 16 Jan 2006, 12:07
by Misano
De ligger väl runt 2500kr på skroten.
Posted: 16 Jan 2006, 15:30
by Isåkare
I det här albumet finns bilder på E36 3.0 växel i M3 E30.
Distanser till fästöglorna är det ända som behövs då dom är tunnare på E36.
Som synes är även hardyskivan utbytt mot masiv alu.
www.gjersvold.com/m3jonas
Posted: 16 Jan 2006, 23:57
by Strandholm
Är ingen direkt bmw nörd. Så har endast lärt mig det som håller mig kärt. Dvs det mesta på "vanliga" e30s så kan i stort sett ingenting om olika m3 modellerna. Antar att 3,0 m3an är e36an ?
Hur direktstyrt är 2,75 ?
Posted: 17 Jan 2006, 00:07
by Bmwandreas
Ja det är E36.
Det blir fruktansvärt direktstyrt.
Vanliga E36or har 3.0 varv, det blir stor skillnad med en sån också.
Posted: 17 Jan 2006, 00:12
by Strandholm
Även compakten? hoppas det för då kan jag få en gratis av den lokala skroten
Posted: 17 Jan 2006, 10:36
by SirSteve
Går det bra att köra med E36an servo även om man inte har servo på sin E30. Eller måste man kompletera sin motor med en pump?
Lägger in en länk oxå, har inte läst igenom allt än men de verkar vara rätt mycket info:
http://e30m3performance.com/installs/in ... 3/e36rack/
Posted: 17 Jan 2006, 11:23
by Bmwandreas
Du måste ha servopump.
Posted: 17 Jan 2006, 11:26
by Andreas K
Min brors m3 e30 hade remmen borttagen till servo pumpen när han köpte den. Styrningen får då samma känsla som min e30 utan servo.
Borde man inte kunna köra med en servoaxel med pluggade anslutningar då eller blir de inte samma sak?
Posted: 17 Jan 2006, 11:56
by Bonje
Nu har även jag beställt hem en M3 3,0 styrväxel.
Är det någon som vet om M3 har en kraftigare servopump än E30:n, eller är dom likadana?
Tänkte på om det kommer gå mycket tyngre nu pga. den ändrade utväxlingen??