Läcker från Btrl/fuelrail?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Lapin.Kulta

Läcker från Btrl/fuelrail?

Post by Lapin.Kulta »

Tjena!
Skulle starta min 86:as bmw 323:a nyss..har ej haft igång den nått i min ägo.. då jag vrider om nyckeln så börjar den pressa ur soppa från btrl.. från anslutningen vid railen..samt vid bränsleingången.. vad e det för fel? har bytt till en annan btrl med fräschare gummi o-ring.. men samma sak hände..

tilläggsfråga.. Btrl:en som satt på bilen var på 3 bar.. den jag skiftade dit var från min 320 den var på 2,5 är det så stor skillnad, hade mest bara tänkt få ha igång den för å se om den startar..

Tacksam för svar..
HQ_

Post by HQ_ »

har du kollat så inte fästena till btr sitter snett så var det på min bmw en gång och då hjälper det inte med nya packningar så kolla det
//Oskar

Däckrök o Gatukök är livsstilen;)
Lapin.Kulta

Post by Lapin.Kulta »

Gjorde så att jag gjorde en "specialare" på O-ringen.. nu håller den tätt..
men jag satte ju dit 3 bars Btrl som satt på bilen då jag köpte den.. är det verkligen en 3 bars btrl på en 323 från 86? tyckte nästan de lät väl grovt :oops:
HQ_

Post by HQ_ »

ja tror det värkar rimligt är ej säker. men du märker ju om bilen går so mden ska med den btr annars provar du med den andra du hade som låg på 2,5. är bilen helt original?
//Oskar

Lapin.Kulta

Post by Lapin.Kulta »

Kollade upp lite mer idag.. de sitter tydligen 325 spridare på den..
chip vet jag inte? :roll:

Men jag testade med 2,5 bars btrl då gick den inte ens igång.. satte dit 3 bars igen.. fixade en läcka på insugs-bälgen..
Då gick bilen skitbra..var ute å driftade lite men nu börjar den huckra vid snabbt gas-pådrag.. :?
gärna runt 3000 rpm.. får kika lite imorrn, får för mig den går sämre då den blir varm.. :evil:
HQ_

Post by HQ_ »

okej lycka till=)
//Oskar

Lapin.Kulta

Post by Lapin.Kulta »

tackar för svaren.. HQ_ :D
Zwofurti

Post by Zwofurti »

320 / 325 har lika stora spridare..
Post Reply