Page 1 of 2

Film: E30 kompressor 520hkr

Posted: 26 Mar 2007, 13:20
by Fredrik E
En polares gamla BMW från förra året.

Streamad (ala youtube):
http://wastegate.se/movie.php?id=flvs/stekarn.flv

WMV:
http://www.wastegate.se/movies/stekaremedmos.WMV


mvh. Fredrik

Posted: 27 Mar 2007, 14:34
by bmw_pelle
Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?

Posted: 27 Mar 2007, 14:38
by Fredrik E
bmw_pelle wrote:Är den bänkad till 520hk?

Vad körde han på för däck på racen?


Jepps körd på rullande landsväg.

Hade slicks på racen, vet ej dimension eller fabrikat.

mvh. fredrik

Posted: 27 Mar 2007, 17:31
by peppe
520hp i motorn uträknat efter rwhp då eller? Vad kör han med för utväxling, tyckte 1:an och 2:an känndes grymt långa, iaf för en 520hp maskin.

Riktigt nöjjes maskin i övrigt.

Posted: 27 Mar 2007, 19:15
by wuffee
Absolut en vild gissning..
Men eftersom de är alpina motor (har jag för mig) så kanske de sitter alpina klump? dvs typ 2.93 utv? Å DÅ är de fan i mig långa hack!

Snygg är den iaf! :)

Mvh
Uffe

Posted: 27 Mar 2007, 19:43
by BRUZZE
kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.

Posted: 27 Mar 2007, 21:46
by Chrille
Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.

Posted: 27 Mar 2007, 22:17
by Fredrik E
peppe wrote:520hp i motorn uträknat efter rwhp då eller? Vad kör han med för utväxling, tyckte 1:an och 2:an känndes grymt långa, iaf för en 520hp maskin.

Riktigt nöjjes maskin i övrigt.


Den gick i mål på mantorp på 3an i ca 184km/h, går en bit över 190 på 3an, detta ihop med slicksen som har lite större rullomkrets, så blir växlarna otroligt långa.

mvh. Fredrik

Posted: 27 Mar 2007, 22:18
by Fredrik E
BRUZZE wrote:kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.


Vad du förväntade dig kan jag tyvärr inte påverka då jag mig veteligen inte lockat med några grymma överdrivna påståenden.

Synd att du tyckte den va tråkig.


mvh. Fredrik

Posted: 27 Mar 2007, 22:20
by Fredrik E
Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


En lite föör extrem utväxling, kul att köra med, trist att köra race med, då den boggar lite för mycket när det greppar.

Vi hade inte så mycket klipp, bara några från i september när det var mörkt som fan, tyvärr, men det går inte trolla fram fler klipp.

mvh. Fredrik

Posted: 28 Mar 2007, 05:56
by malte
Det där är väl Lindebrinks ? med m30b35 kompressor. Rullade mkt i gnesta förra året

Posted: 28 Mar 2007, 07:43
by Fredrik E
malte wrote:Det där är väl Lindebrinks ? med m30b35 kompressor. Rullade mkt i gnesta förra året


Det var hans, har bytit ägare, först i januari, sen tror jag den bytte i förrgår igen.

mvh. Fredrik

Posted: 28 Mar 2007, 10:01
by M3JONAS
Imponerande att se en kompressorbil köra så myckat utan att drivlinan gick sönder ;)

Posted: 28 Mar 2007, 10:59
by Fredrik E
M3JONAS wrote:Imponerande att se en kompressorbil köra så myckat utan att drivlinan gick sönder ;)


Han skaffade en veckoprenumeration på drivaxlar, efter växellådan bytits ett par ggr.

mvh. Fredrik

Posted: 28 Mar 2007, 14:08
by wuffee
Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe

Posted: 28 Mar 2007, 14:20
by Fredrik E
wuffee wrote:
Chrille wrote:Lite se film, bort me musiken och fokusera mer på bilen...
Hur ser det ut under huven med mera?

Verkar vara en riktig mördar utväxling (vill ha) han drar ju den till typ 80km/h på 1:an.


Varför vill man ha en sådan utväxling? På en turbobil hinner man ju fan tappa laddtrycket mellan växlarna ;)... ge gärnet upp till 7000rpm dunka i nästa å droppa till 2500.. nice, eller ;)..

Mvh
Uffe


Den här bilen tappar ju inte laddtrycket som en turbo, eftersom den har 1.2bar redan från låga varv, för att vara optimal för street eller strip, så skulle en lägre vara bättre, men om man är ute och kör landsväg, så är denna kanon, då registret är enormt.

mvh. Fredrik

Posted: 28 Mar 2007, 15:38
by BRUZZE
Fredrik E wrote:
BRUZZE wrote:kanske finns info i hans tråd.

tyckte det va en ganska tråkig film, förväntade mig mer.


Vad du förväntade dig kan jag tyvärr inte påverka då jag mig veteligen inte lockat med några grymma överdrivna påståenden.

Synd att du tyckte den va tråkig.


mvh. Fredrik


varför ja säger så är för att ja gillar bilen, men tycker det är trist å se film på en bil som börnar å se race innefrån bilen.