Page 58 of 195

Posted: 22 May 2010, 19:39
by M3JONAS
Såg nog att du var lite sugen på att köra Birka när du stod å hängde runt 02:an ;)

Fanns ju en del fräna motorer igår... Taskigt läge för Brillan att torska mot en volvomotorförsedd bmw trots sin cbb-dubbelturbomaskin som gick 5,35 förra helgen ;)

Posted: 22 May 2010, 19:57
by Magnaten
M3JONAS wrote:Såg nog att du var lite sugen på att köra Birka när du stod å hängde runt 02:an ;)

Fanns ju en del fräna motorer igår... Taskigt läge för Brillan att torska mot en volvomotorförsedd bmw trots sin cbb-dubbelturbomaskin som gick 5,35 förra helgen ;)


jamen vad hade du räknat med? jämna repor är väl inte direkt brillans signum :)

Posted: 23 May 2010, 10:57
by r.ivars
Image

Image

men avsaknaden av en schysst bil att glida gatorna med som man jobbat och lagt ner allt på är total..

Måste säga att det är en riktigt skön känsla att åka runt på alla träffar i en vw polo gti -01 som kostar lika mycket som växellådan jag skrotade på 0.1sekund på klistrad stripp..

nej fyfan.. just nu är jag bara så sjukt avundsjuk på alla er med däckeldare som är bekväma på gata..

BAHH!!! Enda planen för är nog att ha en schysst bil vid sidan av också, så det är bäst att den här knallar och går snart så jag kan lägga höstens och vinterns pengar på att turba en svart e34 m5 som man köper med pajj motor så man kan sätta i bästa motorn i världen i den... m50 ;)

motivationen lär fan komma snart! På måndag köper jag tum satser och skruvar isär växellådan så jag vet vad jag ska ha för art nr på dreven hem med mig från USA så jag kan laga jericon..
Image

Posted: 23 May 2010, 11:01
by Pimplaren
Fyfan vilka stadiga drev! sjukt att det pajade..

Bekväma gatbilar är aldrig fel :) jag spann 1-2-3an i nåra 100meter inatt 8)

Posted: 23 May 2010, 14:25
by Svintoleffe
Av o döma på bilden, så verkar det som att det högr drevet har fått mest me stryk.?

men det jag tycker vrekar konstigt, det är det att skulle dreven går riktigt i varran då ska det vara tokrensat, helt slät yta på drevet inte jackat som det verkar vara.

man får dne där känslan av att dreven inte går riktigt i varran på bilden, o då blir det såhär.

En teori bara.

Posted: 23 May 2010, 15:39
by M3JONAS
Vad är fördelen med DR4 lådan vs WC4 lådan?

Posted: 23 May 2010, 15:42
by vectramicke
Svintoleffe wrote:Av o döma på bilden, så verkar det som att det högr drevet har fått mest me stryk.?

men det jag tycker vrekar konstigt, det är det att skulle dreven går riktigt i varran då ska det vara tokrensat, helt slät yta på drevet inte jackat som det verkar vara.

man får dne där känslan av att dreven inte går riktigt i varran på bilden, o då blir det såhär.

En teori bara.


Drevet på bottenstocken är nog helt säkert betydligt slätare :D

Posted: 23 May 2010, 17:17
by Doktorn
M3JONAS wrote:Vad är fördelen med DR4 lådan vs WC4 lådan?


Det verkar vara annorlunda design på doggarna i DR4, dom är kilformade på baksidan, antagligen för att man ska få ur växeln lättare om man kör utan koppling skulle jag tro.

Så här ser min WC-4 ut:
Image

Posted: 23 May 2010, 21:37
by Martin Lundkvist
Vad åker jänkarna för koppling i sina Toyota Supras med orginal lådor??
Du skulle kanske försöka få kontakt med någon som kör eller kört en sån combo, passar ju bra nu när du ska över..
Tjockisarna måste kommit på något som funkar och slirar rätt med "långa" service intervaller, de åker ju tokfort med sina tunga manuella bilar.

Hoppas du håller dig till manuell låda. Automat är inte hälften så roligt att köra och mer bökigt med att bygga ladd med sådan liten maskin.

Din bil är superfrän! Hoppas på att få se den ta sig ner längre nästa gång..

Posted: 23 May 2010, 21:50
by r.ivars
Martin Lundkvist wrote:Vad åker jänkarna för koppling i sina Toyota Supras med orginal lådor??
Du skulle kanske försöka få kontakt med någon som kör eller kört en sån combo, passar ju bra nu när du ska över..
Tjockisarna måste kommit på något som funkar och slirar rätt med "långa" service intervaller, de åker ju tokfort med sina tunga manuella bilar.

Hoppas du håller dig till manuell låda. Automat är inte hälften så roligt att köra och mer bökigt med att bygga ladd med sådan liten maskin.

Din bil är superfrän! Hoppas på att få se den ta sig ner längre nästa gång..


bra idé, ska försöka nessla mig in hos titan när vi är i florida och försöka få lite nya idéer.. 8)

Posted: 23 May 2010, 21:54
by r.ivars
kul,... dom åker tilton carbon...

Posted: 23 May 2010, 22:07
by Pimplaren
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...



Typiskt, sån koppling som du grillade?...

Posted: 23 May 2010, 22:08
by M3JONAS
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?

Posted: 23 May 2010, 22:11
by r.ivars
M3JONAS wrote:
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?


50 brax...

japp, sån jag grillade.. fast min var nog inte lika stark..

nä fyfan, nu vart jag tjurig igen haha.. fyfan va jag hatar drivlineproblem...

hopplöst!!

Posted: 23 May 2010, 22:30
by Racelasse
M3JONAS wrote:
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?

Jo det stämmer bra och den sitter där än idag.

Posted: 24 May 2010, 18:27
by r.ivars
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerikos_murar

8onde repan skulle bli på kjula, vem fan blåste i jubelbasunen?

Posted: 24 May 2010, 19:29
by Doktorn
r.ivars wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerikos_murar

8onde repan skulle bli på kjula, vem fan blåste i jubelbasunen?



Prästerna, det står ju klart och tydligt! Vidare verkar du ha sålt koddarna till räven för josua har förbannat den som försöker bygga upp jerico igen!!

:?