Skruvat lite idag sista dagen på år 2010... Nya ramlagrena på plats. Castrol edge 10w-60 blandat med STP oiltreatment blir som sirap
Vev på plats & Arp bults
Stödis & ramlager åtdragit 70nm men kom på senare att jag lär få ta väck den igen för att få dit oljepumpskedjan samt för att modda oljepumpen! Hörde att man måste modda tråget oxå. Stämmer det? Har inte kollat det ännu!?!?
Detta är väl rätt?
Fint. Lagom sugen på att få ihop den nu
Last edited by m_ellisson on 31 Dec 2010, 22:45, edited 1 time in total.
m_ellisson wrote:Skruvat lite idag sista dagen på år 2010... Nya ramlagrena på plats. Castrol edge 10w-60 blandat med STP oiltreatment blir som sirap
Vev på plats & Arp bults
Stödis & ramlager åtdragit 70nm men kom på senare att jag lär få ta väck den igen för att få dit oljepumpskedjan samt för att modda oljepumpen! Hörde att man måste modda tråget oxå. Stämmer det? Har inte kollat det ännu!?!?
Detta är väl rätt?
Fint. Lagom sugen på att få ihop den nu
Ska man använda de små bulthålen till gördeln oxå????????????? (m6 gänga i blocket mellan ramlagerbultar och skruvhålen till tråget) Se bild 3..
Dawe_A wrote:Förstår inte riktigt, men skall inte tråget sitta fast i de små bulthålen ?
=)
Jo dom yttre hålen är till tråget..sen är det 8 stycken hål till som man inte använder tillnågot i vanliga fall!
Frågan är om man ska dra i några 12,9 bultar med loctite eller bara skita i dom????
Topplock tvättat & isärplockat
Receptet för detta året blir dubbla insugskammar, ppf crmo fjäderkit,
´´lagom`` portat , riktplaning & mirade std ventiler o säten!
Kanalerna portade av Dan Gyldmark...
affe wrote:varför drev och spännare från s50in? har för mig att det inte satt något som sände min oljepumps kedja?
Skrev inte så tydligt! Drevet är till m50 & spännskenan till s50. Gick inte att få fram den till m50 o på min maskin ska det sitta en sådan..fattar inte varför det bara sitter på en del. Mekarna på bmw hade aldrig sett en m50 med denna spännskenan..dem frågade flera gånger om jag rivit maskin o ifall jag vr säker på att det var en m50 o inte s50...