Page 58 of 192
Posted: 12 May 2008, 07:05
by Fear This
grymt robbz
Posted: 12 May 2008, 11:52
by robbz
Fear This wrote:grymt robbz
tackar, idag tänkte jag hinna hänga i gammel skrutt motorn så man kan börja bygga insug samt avgas.
plenumet blir i kolfiber btw
/mvh
Posted: 12 May 2008, 14:41
by Ximon
Kolfiberplenum, man tackar!
Det kommer bli riktigt grymt
Posted: 12 May 2008, 16:12
by rishögen
robbz wrote:ja det är ett jevvla göra för att få dit bakskärmarna, allra helst baktill vid baklyset och sparklådan, inte lätt när man ska få ihop plast mot plåt
jag ska på med m3:ans rutram och baklucka, men rutramen tyckte jag såg ganska enkel att sätta dit, den lägger man ju bara utanpå den gammla väl?
Tyvärr så är ju glasfibern tjockare än originalramen i plåt så den går knappt att trycka ända fram över std. c-stolpen. Sen hamnar den för långt ut och för högt upp så glappet mellan ramen och skärmen blir för stort. Ser inte klokt ut då. Sedan går det inte så bra att trycka ner ramen över glasfiberskärmen så där slipade jag bort en del från dem. Sen blir det dessutom ganska sladdrigt om man inte stöttar rutramen med plåtar på insidan av sidorna mellan std. stolpen och rutan. Tror du kan ha hjälp av lite bilder, så spar du en massa huvudvärk:
Hoppas det är ok att jag fyller din tråd med bilder
men jag tror du kan ha nytta av dem.
Posted: 12 May 2008, 17:01
by Fear This
shit kolfiberplenum å grejer, har du gått å blivit helseriös robbz
pallar sånt med typ 2-2,5 bar som ja har önskemål eller tja nästan krav på att du ska närma dej me din
ska hursomhelst bli intressant som fan att se hur de blir.. kör hårt mannen!
mvh
Posted: 14 May 2008, 05:29
by robbz
Ximon: japp blir riktigt fint med kolfiberplenum, däremot bryr jag mig inte om att göra en form osv, utan jag bygger ett skruvdelat aluplenum med förstärkningsstavar osv, slipar det och lämnar iväg för kolfiberbehandling, (alltså lägger kolfibern utanpå)
-klart enklast
rishögen: tusen tack för bilderna, härligt att se dig har gjort lika på bakskärmarna som jag hade tänkt! men däremot så trodde jag att det skulle å att få på rutramen utanpå den gammla
, typiskt, då blir det till att borra bort den gammla.
-Du får gärna dunka över fler bilder via pm om du har lust, eller här i tråden!
Fear: tack, nja vet inte om det skulle hålla rakt av utan förstärkning, men som sagt jag bygger ett i alu, och lägger fibern utanpå, det ska fanimej hålla, blir dock ej så roligt om det spricker en vacker dag
Posted: 26 May 2008, 20:40
by robbz
ja då var det dags att börja smälla ihop motorn då, har beställt det sista till toppen från novation idag.
-håll till godo med lite porrbilder så länge!!
/mvh
så här ser turbo-setupen ut
då nobbe är en jävel på att klura ut yberviktiga saker, (så som dom här inslipade skruvskallarna så att insuget kommer 100%:igt mot den matchportade toppen) så kunde jag inte låta bli att ta ett kort=) dvs inga äckliga pinnbultar som glappar flera mm här inte
så ska dom sitta, mumma
börjar likna nåt...
byggnation av wg retur påbörjad
fläskigt.com
PT-88:an gör sig bra på bild=)
crome is da shit!!
Posted: 26 May 2008, 20:46
by birro
ser kalas ut
Posted: 26 May 2008, 20:46
by Nobbe
Jävla putts du har då gosse! Tror du skulle behöva meka ihop med mig snart igen så du lär dig att det ska va skitigt och o-ordning
Dyker förbi i morgon å kikar lite.
Ser bra ut hur som helst!
Posted: 26 May 2008, 21:04
by Fear This
hehe satan vilken finish
får f.ö mindervärdeskomplex när ja kollar på pt88an
tummen upp!
Posted: 26 May 2008, 21:19
by Aleex
Grymt snyggt!
Posted: 26 May 2008, 21:56
by Tysken
Stiligt! Nu vill vi se kolfiber-pleniumet
Posted: 26 May 2008, 22:09
by Pimplaren
Porrig m30.
Vad ska du varva ??
Posted: 27 May 2008, 01:55
by robbz
tack grabbar!!
nu har jag varit ute i garaget o fixat iordning wg returen, den ska bara helsvetsas så e den klar, bilder kommer imorrn, vad gäller plenumet så har jag inte fått flänsarna som ska vara förbindelsen mellan plenumet och alla 6 runners frästa
, men imorrn ska jag cykla över till den lokala mekaniska verkstaden och höra om dom har tid o lust
nobbe: ja dyk över du så kan du få hjälpa mig att kötta i kammen, man måste slipa lite en lagerbana
Pimplaren:jag vet inte riktigt vad jag ska varva, känns inte sådär jättekul med en högvarvig turbomotor, och det är ju det som brukar få skiten att rasa, har för mig att 8500r/pm ska va lungt med dom här fjädrarna iallafall, men tänkte nog lägga mig på 7-7500 max!
/mvh
Posted: 27 May 2008, 06:26
by Erneland
Det dära var nog ett av de mest estetiska grenrör jag har sett...
Riktigt vackert och med all säkerhet, funktionellt också!
Posted: 27 May 2008, 08:50
by robbz
hehe tack så mycket
,
anledningen till dom "konstiga" böjarna från cyl 1 och cyl 2, beror på att jag har ett tryckrör som måste smita förbi där
/mvh
Posted: 27 May 2008, 11:26
by Lauge
Ser riktigt fint ut gosse! Börjar likna nåt nu
Mvh