Page 57 of 195

Posted: 19 May 2010, 20:55
by Bmwandreas
Hammarström wrote:Hoppas att det löser sig med lådan, bara du inte sätter in en automat mycke manligare o spaka manuellt.
Verka funka bra annars som premier gasning,
Hur mycket ladd (effekt)körde du med?


1.35 bar = 700 whp.

Posted: 20 May 2010, 07:16
by Joachim
r.ivars wrote:ang sponsring så är det jättekul =) men som pizza säger, svårt att hävda det tillbaks med något, sponsorerna är ju enkla deals, de får reklam liksom.. :)
....


Inget problem, du skriver bara "Familjen på PPF-Forumet" i bakrutan! :D

Posted: 20 May 2010, 22:34
by r.ivars
late night, västerås force konverserar:

i v a r s säger:
jävla larsson, att hans jävla dougnash inte gick åt skogen är ju sjukt
han sidesteppade en hel säsong
exakt samma clutch
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ja de är fucked
i v a r s säger:
visserligen körde ju han 1.34 på actionmeet fullklister
jag körde 1.36 på oprepp
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ah
VISS skyllnad
i v a r s säger:
fatta 60 foten som var på g i kjula... mina ögon
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
du hade nog åkt hjul lyft på kjula
om de hade hållt
i v a r s säger:
haha hade varit fränt, för jag hade klämt i 2an i luften
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahaha
i v a r s säger:
satt bara och tänkte 2an 2an 2an så jag höll fan på att pajsa i den när lådan pippade
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahahahah
hahah
så kul

Posted: 20 May 2010, 22:37
by Smeden
Klart du ska åka automat så du också får åka 8:or

Mvh
Smeden och Doktorn

Ps Wheelie bars är för fegisar.

Posted: 20 May 2010, 22:52
by Karel021
Smeden wrote:Klart du ska åka automat så du också får åka 8:or

Mvh
Smeden och Doktorn

Ps Wheelie bars är för fegisar.



eh ingen jäkla automat.. då kan man ju börja med schack istället..

;)

Posted: 21 May 2010, 01:39
by Spiidfriik
Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).

Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)

Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.

Posted: 21 May 2010, 06:03
by Doktorn
Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.

Posted: 21 May 2010, 06:38
by r.ivars
Spiidfriik wrote:Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).

Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)

Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.


vi delar filosifi 8)

Posted: 21 May 2010, 06:39
by r.ivars
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten

Posted: 21 May 2010, 07:12
by Doktorn
Ofan! Där ser man! Då överlever nog doug på ren grovhet!

Posted: 21 May 2010, 08:21
by larsson
jag åkte 1.31 som bäst..

Posted: 21 May 2010, 09:20
by vectramicke
r.ivars wrote:
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten


Nu börjar jag fundera lite :) Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång

Posted: 21 May 2010, 10:25
by r.ivars
vectramicke wrote:
r.ivars wrote:
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten


Nu börjar jag fundera lite :) Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång


det är den jag fått förklarat sviktar

Posted: 22 May 2010, 12:35
by r.ivars
kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..

+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..

Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...

Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...

Posted: 22 May 2010, 12:47
by ramberg
r.ivars wrote:kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..

+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..

Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...

Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...

Valhalla placerar du dig bättre in i med din bil :wink:
Battle Royale skulle du även kunna ställa upp på, Norr vs Söder!!

Posted: 22 May 2010, 13:07
by Strandholm
Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan. :lol:

Posted: 22 May 2010, 14:00
by r.ivars
Strandholm wrote:Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan. :lol:


hehe motorerna på birka verkade inte vara så fräna? snarare styva chassien som var sjukt coola för gata.

fick dåliga planer inför nästa säsong jag måste köra bort i sommar, bäst som fan att bilen är ihop till midsommar! :)

jagar även 765 eller 618 kopplingskit med svänghjul + en ZF växellåda med länkage ifrån 5 serie, sen ska jag bara ha ett blandkors till förra årets sveakardan... Sen ska den gamla dragrace-kälken jaga alla "banexperter" på gatebil eventsen :P

2009

Image

Image

Image

Image

Image