Page 57 of 110
Posted: 06 Sep 2006, 21:20
by Bmwandreas
Har kört den till firman idag, rätt fint fäste med nya däcken!
Pics kommer imorn.
Posted: 06 Sep 2006, 23:34
by Bmwandreas
Detta blir till salu när säsongen är över:
Grenrör (coatat)
wg
turbo (coatat avgashus)
turbovärmeskydd
oljeslang
downpipe
tryckrör
ic
plenumkammare med dump
luftfilter rör med lintec filter
griffinkylare,kylrör och ombyggt termostathus
Posted: 06 Sep 2006, 23:42
by Jorm
Räcker inte grejorna (ja förutom turbon & IC´n som är ganska maxade) till dom effekterna du verkar vilja nå?
Nöjd med S38? Om du skulle valt igen, skulle du byggt på en S50B30, S38B36 eller tagit din S38B38 igen? (folk tjatar ju om cylinderväggarna)
Posted: 06 Sep 2006, 23:47
by Bmwandreas
S38 är ju värst, tjocka cylinderväggar och topp som flödar för det mesta.
S50 är mkt lättare men kan ge mycket effekt, se på Limmets!
Men ingen som vet hur länge blocket pallar?
Jag är nöjd med min spis, enda jag gjort i sommar är att byta olja en gång:)
Posted: 07 Sep 2006, 13:48
by erikkihl
Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?
Posted: 07 Sep 2006, 15:21
by ZVR
Varförska du sälja plenumet?
Räcker det inte till längre?
Posted: 07 Sep 2006, 15:25
by Bmwandreas
erikkihl wrote:Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?
Paket.
Motorn blir nog vertikal, därför säljs insuget också.
Posted: 07 Sep 2006, 15:36
by IQ-tuning
Bmwandreas wrote:erikkihl wrote:Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?
Paket.
Motorn blir nog vertikal, därför säljs insuget också.
Vertikal? Tvärställd?
4wd???
Posted: 07 Sep 2006, 15:47
by Bmwandreas
Upprätad alltså, så man får plats med storturbon.
Posted: 07 Sep 2006, 15:50
by IQ-tuning
Bmwandreas wrote:Upprätad alltså, så man får plats med storturbon.
ok! Tänkte väl....
Posted: 07 Sep 2006, 20:58
by Bmwandreas
Nu är nya turbon på väg hem.
Precision gav mig ett kanonpris i utbyte mot reklam på bilen:)
Det blev största GT42an med 76mm impeller samt 1.28 A/R avgashus.
Så vore de fan om man inte fick 1000+hk
Posted: 07 Sep 2006, 21:10
by _Kalle_
bilderna då???
Du hade väl kunnat få ut 1000hkr med denna turbon också eller va de precis på gränsen? Har för mig du sa förut att om du satt elfläktar på ic:n att de skulle gått men du vågade inte p.g.a. rasrisk?
Posted: 07 Sep 2006, 21:15
by Bmwandreas
Bilder blir det ifrån Tullinge, orkar inte ta några nu.
Har fixat diffen ikväll, hoppas den funkar nu..
Posted: 07 Sep 2006, 21:46
by NLR
Nu kan Jag inte riktigt precision och garrett`s sortiment ,men har Du
inte redan en 76mm ind kompressor? Inget ifrågasättande bara nyfiken.
Limmet kör med en 71mm nu men Jag håller på med en krallig ersättare
till nästa år. Han ska inte köra på tullinge, men Jag ska upp och hjälpa
lite kunder ,kommer bort och pratar lite turbo.
/Christer J
Posted: 07 Sep 2006, 21:59
by Bmwandreas
NLR wrote:Nu kan Jag inte riktigt precision och garrett`s sortiment ,men har Du
inte redan en 76mm ind kompressor? Inget ifrågasättande bara nyfiken.
Limmet kör med en 71mm nu men Jag håller på med en krallig ersättare
till nästa år. Han ska inte köra på tullinge, men Jag ska upp och hjälpa
lite kunder ,kommer bort och pratar lite turbo.
/Christer J
Jag har 76in nu, men det är avgasdelen som är bromsen.
GT42 har större avgasdel.
Och den pumpar för 1000hk vid 1.8-2.0 bar.
Vi hörs på tullinge!
Mvh
Posted: 08 Sep 2006, 13:13
by Bmwandreas
Nu ylar den fint utan avgassystem.
Posted: 08 Sep 2006, 13:27
by Butchermardin
Bmwandreas wrote:Nu ylar den fint utan avgassystem.
ÄNTLIGEN som fylking hade sagt! Fan att man inte bor närmre the big capital så man hade kunnat svänga förbi tullinge i helgen och uppleva alla dessa feta
optimerade PPF bilar!