M3e30 M5turbo 9.42@248.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har kört den till firman idag, rätt fint fäste med nya däcken!
Pics kommer imorn.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Detta blir till salu när säsongen är över:
Grenrör (coatat)
wg
turbo (coatat avgashus)
turbovärmeskydd
oljeslang
downpipe
tryckrör
ic
plenumkammare med dump
luftfilter rör med lintec filter
griffinkylare,kylrör och ombyggt termostathus
Last edited by Bmwandreas on 12 Sep 2006, 09:30, edited 1 time in total.
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Räcker inte grejorna (ja förutom turbon & IC´n som är ganska maxade) till dom effekterna du verkar vilja nå?

Nöjd med S38? Om du skulle valt igen, skulle du byggt på en S50B30, S38B36 eller tagit din S38B38 igen? (folk tjatar ju om cylinderväggarna)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

S38 är ju värst, tjocka cylinderväggar och topp som flödar för det mesta.

S50 är mkt lättare men kan ge mycket effekt, se på Limmets!
Men ingen som vet hur länge blocket pallar?

Jag är nöjd med min spis, enda jag gjort i sommar är att byta olja en gång:)
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?
ZVR
Posts: 36
Joined: 22 Nov 2005, 07:07
Location: Malmköping
Contact:

Post by ZVR »

Varförska du sälja plenumet?

Räcker det inte till längre?
Force by ZVR
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

erikkihl wrote:Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?


Paket.

Motorn blir nog vertikal, därför säljs insuget också.
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Bmwandreas wrote:
erikkihl wrote:Är det bara paket pris på delarna eller kommer du att sälja dem löst också?


Paket.

Motorn blir nog vertikal, därför säljs insuget också.


Vertikal? Tvärställd?

4wd??? :lol:
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Upprätad alltså, så man får plats med storturbon.
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Bmwandreas wrote:Upprätad alltså, så man får plats med storturbon.


ok! Tänkte väl.... :oops:
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nu är nya turbon på väg hem.
Precision gav mig ett kanonpris i utbyte mot reklam på bilen:)

Det blev största GT42an med 76mm impeller samt 1.28 A/R avgashus.
Så vore de fan om man inte fick 1000+hk
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

bilderna då??? :)

Du hade väl kunnat få ut 1000hkr med denna turbon också eller va de precis på gränsen? Har för mig du sa förut att om du satt elfläktar på ic:n att de skulle gått men du vågade inte p.g.a. rasrisk?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bilder blir det ifrån Tullinge, orkar inte ta några nu.
Har fixat diffen ikväll, hoppas den funkar nu..
NLR
Posts: 37
Joined: 07 Sep 2006, 21:31
Location: Göteborg
Contact:

Post by NLR »

Nu kan Jag inte riktigt precision och garrett`s sortiment ,men har Du
inte redan en 76mm ind kompressor? Inget ifrågasättande bara nyfiken.
Limmet kör med en 71mm nu men Jag håller på med en krallig ersättare
till nästa år. Han ska inte köra på tullinge, men Jag ska upp och hjälpa
lite kunder ,kommer bort och pratar lite turbo.
/Christer J
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

NLR wrote:Nu kan Jag inte riktigt precision och garrett`s sortiment ,men har Du
inte redan en 76mm ind kompressor? Inget ifrågasättande bara nyfiken.
Limmet kör med en 71mm nu men Jag håller på med en krallig ersättare
till nästa år. Han ska inte köra på tullinge, men Jag ska upp och hjälpa
lite kunder ,kommer bort och pratar lite turbo.
/Christer J


Jag har 76in nu, men det är avgasdelen som är bromsen.
GT42 har större avgasdel.
Och den pumpar för 1000hk vid 1.8-2.0 bar.

Vi hörs på tullinge!

Mvh
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nu ylar den fint utan avgassystem.
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Bmwandreas wrote:Nu ylar den fint utan avgassystem.


ÄNTLIGEN som fylking hade sagt! Fan att man inte bor närmre the big capital så man hade kunnat svänga förbi tullinge i helgen och uppleva alla dessa feta optimerade PPF bilar! :D
Mvh Martin Söderlind
Locked