Page 57 of 80
Posted: 28 May 2009, 07:36
by M3JONAS
Har varit ute och kört nu på morgonen och något är knas. Ryker duktigt ur vevhusventilationerna
Klurar på vafan som hänt. Skulle vara om det spikat hål i en kolv eller om någon ring pajjat. Eller om det blivit "svetslåga" mellan topp och pyramidring innan jag efterdrog så att det skanas material i toppen!?
Jaja, bara att riva ikväll antar jag.
Posted: 28 May 2009, 07:48
by pelko
Är väl bara läckage neråt via cylindern som kan orsaka onormalt vevhustryck? Trasiga ringar eller liknande
Mvh
Posted: 28 May 2009, 20:52
by daniel-635
Jag har länge följt din ständiga kamp i tysthet, trodde att -09 skulle bli säsongen som allt funkar.....
Jag hoppas att det är något enkelt och billigt, så du kommer igång så smärtfritt det går
Posted: 28 May 2009, 21:18
by Grefven
skrev du inte på rejsa att du ritade på 3:an o-mappat? isf är det inte helt uteslutet att det kan gått galet.
Posted: 28 May 2009, 22:29
by M3JONAS
bullen! wrote:skrev du inte på rejsa att du ritade på 3:an o-mappat? isf är det inte helt uteslutet att det kan gått galet.
Körde samma mapp som förra året och hade koll på lambdamätaren så det borde inte vara så farligt. Hade dessutom safeat lite och backat tändnignen några grader.
Posted: 28 May 2009, 22:33
by M3JONAS
Kopplade in leakdownmätare och konstaterade att 3 burkar var helt ok, läckage på ca 10% får väl anses vara ok med tanke på att ringarna säkert tätar till sig med mer körning.Däremot var det sämre ställt på 2:ans burk... Där var det så mycket läckage så att det inte spelade någon roll om ventilerna var öppna eller inte...
Rev isär och konstaterade att en ring troligtvis gått av och sabbat kolv och ringarna på ena sidan av kolven.
Däremot så har loppet klarat sig hyggligt så det räcker med ny kolv och ringsats.
Bäckis: Vad är det för leveranstid på en kolv?
Posted: 28 May 2009, 23:08
by johankihl
Usch och fy fan vad jag lider med dig Jonas! Hoppas att turen vänder en gång för alla snart
Posted: 28 May 2009, 23:38
by M3JONAS
Posted: 29 May 2009, 05:53
by Doktorn
Är inte kolven sprucken eller har slagit sig och packat ihop eller bankat isär ringlandet är det ju bara att putsa av den och hiva i den igen!!
Full Gas!
Posted: 29 May 2009, 06:19
by Magnaten
känns som det börjar bli dags att outsourca mekjobben, borde spara både tid å pengar
jag fattar inte hur sjutton du orkar hålla på..eloge där
Posted: 29 May 2009, 07:19
by Highburg
Starkars dig fy fan vad det går tungt ibland..Låt bilen stå ett tag och sammla kraft..Jävligt fint byggd
Själv så ger jag upp nu..KEEP GOING
Posted: 29 May 2009, 09:03
by simon
riktigt segt, men på skiten igen bara så vi hinner racea nått i sommar på 261:an..
Posted: 29 May 2009, 13:41
by M3JONAS
Nu har jag varit i Avesta och hämtat reservdelar
Nu ska det bara mekas ihop en motor...
Funderade på att sno Bäckis motor som stog där och bara glänste men då kanske någon skulle blivit ledsen på ögat!?
Posted: 29 May 2009, 14:07
by Ripper
Du är fan en sann krigare hehe....kämpa på nu och lycka till!
Posted: 29 May 2009, 15:25
by M3JONAS
simon wrote:riktigt segt, men på skiten igen bara så vi hinner racea nått i sommar på 261:an..
Japp, det får vi göra!
Jag behöver en klämma till 3,5tums v-bandsflänsar. Har du det i bakfickan och är ute och åker på öarna ikväll?
Posted: 30 May 2009, 00:08
by M3JONAS
Blääää det sket sig trots att vi mekade till midnatt
Åker till kjula och är social med alla andra galningar istället
Är på väg ner nu.
Posted: 02 Jun 2009, 21:07
by martin n
är bilen alive and kicking eller??
///martin