M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har varit ute och kört nu på morgonen och något är knas. Ryker duktigt ur vevhusventilationerna
Klurar på vafan som hänt. Skulle vara om det spikat hål i en kolv eller om någon ring pajjat. Eller om det blivit "svetslåga" mellan topp och pyramidring innan jag efterdrog så att det skanas material i toppen!?
Jaja, bara att riva ikväll antar jag.
Klurar på vafan som hänt. Skulle vara om det spikat hål i en kolv eller om någon ring pajjat. Eller om det blivit "svetslåga" mellan topp och pyramidring innan jag efterdrog så att det skanas material i toppen!?
Jaja, bara att riva ikväll antar jag.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Är väl bara läckage neråt via cylindern som kan orsaka onormalt vevhustryck? Trasiga ringar eller liknande
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Jag har länge följt din ständiga kamp i tysthet, trodde att -09 skulle bli säsongen som allt funkar.....
Jag hoppas att det är något enkelt och billigt, så du kommer igång så smärtfritt det går
Jag hoppas att det är något enkelt och billigt, så du kommer igång så smärtfritt det går
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
bullen! wrote:skrev du inte på rejsa att du ritade på 3:an o-mappat? isf är det inte helt uteslutet att det kan gått galet.
Körde samma mapp som förra året och hade koll på lambdamätaren så det borde inte vara så farligt. Hade dessutom safeat lite och backat tändnignen några grader.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Kopplade in leakdownmätare och konstaterade att 3 burkar var helt ok, läckage på ca 10% får väl anses vara ok med tanke på att ringarna säkert tätar till sig med mer körning.Däremot var det sämre ställt på 2:ans burk... Där var det så mycket läckage så att det inte spelade någon roll om ventilerna var öppna eller inte...
Rev isär och konstaterade att en ring troligtvis gått av och sabbat kolv och ringarna på ena sidan av kolven.
Däremot så har loppet klarat sig hyggligt så det räcker med ny kolv och ringsats.
Bäckis: Vad är det för leveranstid på en kolv?
Rev isär och konstaterade att en ring troligtvis gått av och sabbat kolv och ringarna på ena sidan av kolven.
Däremot så har loppet klarat sig hyggligt så det räcker med ny kolv och ringsats.
Bäckis: Vad är det för leveranstid på en kolv?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu har jag varit i Avesta och hämtat reservdelar
Nu ska det bara mekas ihop en motor...
Funderade på att sno Bäckis motor som stog där och bara glänste men då kanske någon skulle blivit ledsen på ögat!?
Nu ska det bara mekas ihop en motor...
Funderade på att sno Bäckis motor som stog där och bara glänste men då kanske någon skulle blivit ledsen på ögat!?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Du är fan en sann krigare hehe....kämpa på nu och lycka till!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
simon wrote:riktigt segt, men på skiten igen bara så vi hinner racea nått i sommar på 261:an..
Japp, det får vi göra!
Jag behöver en klämma till 3,5tums v-bandsflänsar. Har du det i bakfickan och är ute och åker på öarna ikväll?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Blääää det sket sig trots att vi mekade till midnatt
Åker till kjula och är social med alla andra galningar istället Är på väg ner nu.
Åker till kjula och är social med alla andra galningar istället Är på väg ner nu.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290