Page 57 of 192

Posted: 03 Apr 2008, 17:14
by robbz
bmw_fredde wrote:Ser ut å bli riktigt bra!


tackar, ska också bli bra när man får på lite färg på skiten :wink:

/mvh

Posted: 06 Apr 2008, 09:16
by Carlee
Blir über brutalt de där! 8)

Posted: 15 Apr 2008, 14:53
by Nippe
Hur går det i garaget? Gör du några fram steg??

Posted: 15 Apr 2008, 21:14
by robbz
Nippe wrote:Hur går det i garaget? Gör du några fram steg??


det tar sig, gasen i svetsen tog slut, så jag har inte orkat åka o fylla skiten.
men toppen är tydligen på G, och nästa vecka tänkte jag göra ett ordentligt ryck!

fan måste få buren klar så man kan måla den invändigt, är ruggit taggad å börja me karossen!!

/mvh

Posted: 22 Apr 2008, 13:46
by robbz
fick ett snaskigt mms från kickmaier idag.....nu är min topp äntligen klar efter en lång tids sjukdom :cry: .
-den såg riktigt vass ut och kommer för hoppningsvis att leverera effekt nog för att kunna bli en av dom vassaste m30 maskiner som byggts :twisted:

får se om man hämtar den nästa vecka så kastar jag såklart ut några bilder på arrangemanget 8)
/mvh

Posted: 09 May 2008, 18:16
by M_power86
robbz wrote:fick ett snaskigt mms från kickmaier idag.....nu är min topp äntligen klar efter en lång tids sjukdom :cry: .
-den såg riktigt vass ut och kommer för hoppningsvis att leverera effekt nog för att kunna bli en av dom vassaste m30 maskiner som byggts :twisted:

får se om man hämtar den nästa vecka så kastar jag såklart ut några bilder på arrangemanget 8)
/mvh


Grymt bygge rakt igenom, Riktig motorporr :twisted:
Lycka till i fortsättningen!

Mvh

Posted: 09 May 2008, 18:56
by robbz
M_power86 wrote:
robbz wrote:fick ett snaskigt mms från kickmaier idag.....nu är min topp äntligen klar efter en lång tids sjukdom :cry: .
-den såg riktigt vass ut och kommer för hoppningsvis att leverera effekt nog för att kunna bli en av dom vassaste m30 maskiner som byggts :twisted:

får se om man hämtar den nästa vecka så kastar jag såklart ut några bilder på arrangemanget 8)
/mvh


Grymt bygge rakt igenom, Riktig motorporr :twisted:
Lycka till i fortsättningen!

Mvh


tack så mycket, imorrn ska jag åka och hämta toppen :twisted: ....blir det inte allt för sent så kastar jag ut några bilder på den flådiga!

/mvh

Posted: 10 May 2008, 18:35
by robbz
mattisE30tk wrote:Mvh

blir det inte allt för sent så kastar jag ut några bilder på den flådiga!

/mvh[/quote]

Tror vi fått sett tillräkligt med sånt på forumet. Lägg upp ett par bilder på toppen ist :lol:[/quote]

haha ok.
nyss hemkommen från katrineholm, här är några bilder på grabben!

-Det som är gjort på toppen är följande: portad samt matchportad med grenrör och insugsrör, nya mirafrästa ventilsäten med specialradie, ferreras näst värsta ventiler i storlek 40/47, klarar 2700*f, nya hårdare ppf ventilfjädrar, titan retainers, specialknasters, special ventilstyrningar som bl.a är låsta i toppen, nya tätningar, ppf turbokam, bmw motorsport stålvippor (kopior) samt specialgjorda vipplåsningar i alu samt planad.
-så nu ska jag dra igång plenumbygget 8) , och förhoppningsvis så ska detta leverera massor av effekt och vrid!

Image
Image
Image
Image
Image
Image

sen har jag även börjat att passa in bakskärmarna, som var mindre kul :evil: , då nån kludd har varit och lött (med nått skummt lod) fast bakskärmarna på bmw-fabriken så var det bara att kapa ur och göra om, allt för att få övergången så fin som möjligt.
Image
sen är buren för övrigt klar
Image
Image

Posted: 11 May 2008, 04:01
by stecka
Lika imponerad varje gång jag kollar i denna tråd jag hoppas man får se
aset irl ngn gång :twisted:

Posted: 11 May 2008, 10:55
by P.Herrdahl
Ja, det råder ju ingen tvekan om vem som sitter på hårdaste M30in iallafall. Grymt! :D

Posted: 11 May 2008, 11:23
by Pimplaren
Fin topp! :)

Posted: 11 May 2008, 18:28
by robbz
Hollizini wrote:Ja, det råder ju ingen tvekan om vem som sitter på hårdaste M30in iallafall. Grymt! :D


tack så mycket! ja hoppas den ger så mycket att man kan stoltsera med världens starkaste m30:i, det vore fan nåt.

robert: den är ej flödestestad, men det råder inga tvivel om att den kommer ge kraft nog! självaste kickmaier hade kommit över ett nytt stål för att bearbeta dom nya sätena, så med den nya radien så ger den ett högre flöde än vad enbart en större ventil skulle göra,
-insugsventilen som mäter 47mm, flödar som en 49mm ventil tex, om det stämmer återstår att se.

/mvh

Posted: 11 May 2008, 19:02
by Tjottirotti
grym topp! blir nog bra snyt med den!

Posted: 11 May 2008, 22:37
by rishögen
Grym topp! Det svors en hel del i mitt garage med när jag måttade skärmarna och såg den nedre kanten. Den som tror att det bara är att hänga på får tänka om... Ska du ha m3ans rutram bak med? I så fall har du en massa pill att göra där med.

Posted: 12 May 2008, 00:59
by M_power86
lite offtopic men ni som kan fräsa och skära ut en massa fräna delar skulle inte kunna tillverka ett par adaptrar till mina brembo 4kolvs ok så man kan bromsa i sommar :twisted:

By the way, helgrymt bygge!.

Posted: 12 May 2008, 06:59
by robbz
rishögen wrote:Grym topp! Det svors en hel del i mitt garage med när jag måttade skärmarna och såg den nedre kanten. Den som tror att det bara är att hänga på får tänka om... Ska du ha m3ans rutram bak med? I så fall har du en massa pill att göra där med.


ja det är ett jevvla göra för att få dit bakskärmarna, allra helst baktill vid baklyset och sparklådan, inte lätt när man ska få ihop plast mot plåt :(
jag ska på med m3:ans rutram och baklucka, men rutramen tyckte jag såg ganska enkel att sätta dit, den lägger man ju bara utanpå den gammla väl?

M_power86: hehe bara å köpa av PPF, om det nu går att köpa löst?, adaptrarna till brembo oken som jag har ibak var ett helvete att göra, tog ruggig tid då jag körde fram dom i en manuell fräs!

/mvh