PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

aha.. trodde det var ärtans motor du muttrade ihop idag :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, den har dubbelt så många cylindrar vettu!
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Post by Hells racing »

Gott att du e på gång :lol:
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
Grefven

Post by Grefven »

Bäckis wrote:Nu är bottendelen helt klar. Bara på med toppen och kringutrustning sen ska den i bilen.



det gör inget om du förväxlar den med min =)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

He he.

Blev lite väl trött efter att pojken varit magsjuk och haft mig vaken i stort sett hela natten, så det blir topp på först imorgon bitti före jag börjar jobba.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Bäckis wrote:He he.

Blev lite väl trött efter att pojken varit magsjuk och haft mig vaken i stort sett hela natten, så det blir topp på först imorgon bitti före jag börjar jobba.


sämpa sämpa :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jodå, ska muttra klart. Vill gärna att den brummar före Thailand, annars kan jag inte slappna av.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Topp på och kammar monterade. Ska bara ställa in dem sen ska locket på. Maskinen blir klar för montering idag.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Härligt 8)
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Härligt!

Har du fått fram kameran och tagit någon bild på gördellösningen?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, jag glömde. Motorn är helt klar att lyftas i nu så det blir svårt.

MAn svetsar distanserna i gördeln, sen fräser man ner så att skallen på bulten blir försänkt. Mkt simpelt och bra.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Grefven

Post by Grefven »

du gör så på min oxå va?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

bullen! wrote:du gör så på min oxå va?


Selvfölglig Bullster.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Nej, jag glömde. Motorn är helt klar att lyftas i nu så det blir svårt.

MAn svetsar distanserna i gördeln, sen fräser man ner så att skallen på bulten blir försänkt. Mkt simpelt och bra.


Tror fan att du får riva motorn igen och visa ;)

Tror jag hajar hur du menar. Kör du insexbultar på det överfallet?

Smart å enkel lösning.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jag tog 12.9 i alla. Evoblocket hade djupare hål så pinnbultarna vi brukar använda blev liiite för korta.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Grefven

Post by Grefven »

och då blir det 12,9 i min oxå? (ursäkta chat i tråden=)
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

bullen! wrote:och då blir det 12,9 i min oxå? (ursäkta chat i tråden=)


12:9 är till för amatörer. Ska vara ARP. :lol:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Locked