Page 56 of 68
Posted: 14 Oct 2010, 18:22
by peppe
PiLlEvAn wrote:tror du får göra om dem lite då gängstång inte är speciellt kraftfullt.
Den som suttit i sibban i sommar har varit M10 och den har funkat fint, nu är det M12. Men Micke jagar RF.
Växlar man av dessa M12, då vi inte kört av M10 då gör man något historiskt fel.
Posted: 14 Oct 2010, 20:08
by Bäckis
Dämparen var ruggigt snygg, knoppen likaså.
Tror faktiskt också att man bänder av spaken, i alla fall om den ska vara så där lång?
Posted: 14 Oct 2010, 20:13
by Micke johansson
Risken finns ju men ja hade m10 på min och den höll bra.. Skulle fått tag på rostfri gängstång då är det fixat
Posted: 14 Oct 2010, 20:16
by Micke johansson
Bäckis wrote:Dämparen var ruggigt snygg, knoppen likaså.
Jag hade tänkt gravera in PPF men ja viste inte om ni skulle uppskatta det:)
Posted: 14 Oct 2010, 20:20
by Bäckis
För att den var så "ful" eller vad? Hade ju varit svincoolt.
Går det inte att köpa någon hård och in stång att gänga? Har själv kört av M10 gängstång utan speciellt stort våld. Klart M12 är bättre men.....
Posted: 14 Oct 2010, 20:23
by Pimplaren
Bäckis wrote:För att den var så "ful" eller vad? Hade ju varit svincoolt.
Går det ite att köpa någon hård och in stång att gänga? Har själv kört av M10 gängstång utan speclett stort våld. Klart M12 är bättre men.....
Våldets Konung =)
Grymt snygga spakar!
Posted: 14 Oct 2010, 21:07
by peppe
Micke får fixa heavy duty nästa sväng
Posted: 14 Oct 2010, 21:08
by Fernis1
Jag skulle gärna ta en nice spak om den fanns i lite grövre stång då jag vet att jag är våldsam när jag kör, hade av original pedal ställ i somras på Kjula bl.a samt att spaken är krökt
Posted: 15 Oct 2010, 06:29
by jeenz
Haha helt sjukt snygga saker Mike:)
Posted: 15 Oct 2010, 08:08
by Micke johansson
Tack jenza:) , Ja det finns ju m12 nu.. eller alla ja gjort nu är det.. ska kika efter rostfri m12 gänga..
Posted: 15 Oct 2010, 12:03
by Blomgren
swedol har gängstång m12 i A4 Rostfritt / Syrafast
Posted: 15 Oct 2010, 22:53
by Fernis1
Hojta till om du fixat lite grövre så köper jag en av dig
Posted: 16 Oct 2010, 07:37
by peppe
Bara för att jag är jag hävdar jag att ni som växlar av M12 gör något fel. Inte får i växeln 50% av gångerna, eller fortsätter bryta då växeln är i.
Ska bygga ferarri paddlar på nästa bil så slipper man det där problemet
Posted: 16 Oct 2010, 08:51
by johankihl
peppe wrote:Bara för att jag är jag hävdar jag att ni som växlar av M12 gör något fel. Inte får i växeln 50% av gångerna, eller fortsätter bryta då växeln är i.
Ska bygga ferarri paddlar på nästa bil så slipper man det där problemet
Vilken Ferrari ska ni ta paddlarna från
Posted: 16 Oct 2010, 16:50
by peppe
Brukar på sommarn dyka upp en och annan här i Umeå, man får väl "låna"
Posted: 02 Nov 2010, 13:23
by Micke johansson
Hej äntligen tänkte ja sätta mig ner och skriva lite så här i höst mörkret. Många har säkert sätt att ja håller på sälja lite delar, många har undrat vad ja håller på med och det är så att vi (peppe) och ja kommer att bygga klart den vita e30in han började på 2006-07 som har vilat i några år nu. Vi kommer använda oss av min m20 som ja kört i sommar med lite mindre modifieringar och mer tryck av en stor BW kanske
Allt detta bara pga av att min bil verkar vara totalt slut och vet inte om det går att få ut så mycket mer av en Gatbil/Öl bil som ständigt varit i gång på gatan. 9.86 och med en 60foot på 1.47På grundladd @1.5bar Bilen gillade inte att endast ha bultad halvbur. Men ja är endå riktigt nöjd över säsongen. Jag har fått ut precis allt ja velat och längtat efter sedan ja började bygga bilen 2007 när ja var 15 år gammal.
Bland dom första provturerna när bilen var färdig och mappad.
Bilsport i piteå , detta var också en riktigt rolig dag då jag för första gången skulle köra på strippen. Det är en dag ja aldrig glömmer när nära och kära var sammlade. Våran 1a repa ut var på ett par gammla MT street 10.5 och Hybris som en 18åring kan ha så gav ja nog allt. Bilen Ritade hela 402 meter. (Konstigt?) Jag och erik fick laga diffupp hängningen för locket hade gått sönder efter det bytte vi däck till Hooiser Drag 9" peppe hade tuna mappen och kikat över den och Lika mycket hybris så körde jag 10.26 3e repan ut i hela mitt liv.
Bilden är på Tommy min sty far som ställt upp otroligt mycket. Utan en sån eld själ som sponsor hade det aldrig gått.
Väntan på att få göra uppkörning för Licens
10.49 incar på uppkörningen.
http://www.youtube.com/watch?v=dyXl71GyFmg
Eftersom bilen inte byggdes för att endast gå på strippen så passade vi på att fara och köra lite konbana i Åmsele när Umeå gatbilar arangerade en träff på den nerlagda flygbasen.
Det kan vara så att bilen inte var riktigt optimal för superstage eller Rs bana det spann ganska mycket och det var som att förska rida en tjur där mellan konerna. Ingen backar ju på laddtryck ? det är ju felväg att gå.
Men roligt hade jag och alla som var med , Jag peppe , Johan , erik , Micke Hedman , Mina andra eld själar som ställt upp och varit med på alla sjuka och roliga event och stunder.
1a repan gick väldigt fint. Fina bromsar och fina dämpare. stumt chassi. det var riktigt coolt att prova på.
Men lika kul är det att börja och brinna av och börna , så efter ha kommit i otakt så var det Game over med konbana:)
Peppe passade på att bota sin bakfylla som var total, han la lång slir.
Detta var endast en liten sumering av säsongen , skriva allt skulle ta för lång tid. men ja vill tacka alla inblandade och önska alla lycka till år 2011. MVH TEAM MAYHEM
Posted: 02 Nov 2010, 14:34
by micke hedman
Klockren summering av året
Vi tar nya tag mot 2011 (det tar aldrig slut)
mvh. MYHR