Hej äntligen tänkte ja sätta mig ner och skriva lite så här i höst mörkret. Många har säkert sätt att ja håller på sälja lite delar, många har undrat vad ja håller på med och det är så att vi (peppe) och ja kommer att bygga klart den vita e30in han började på 2006-07 som har vilat i några år nu. Vi kommer använda oss av min m20 som ja kört i sommar med lite mindre modifieringar och mer tryck av en stor BW kanske
Allt detta bara pga av att min bil verkar vara totalt slut och vet inte om det går att få ut så mycket mer av en Gatbil/Öl bil som ständigt varit i gång på gatan. 9.86 och med en 60foot på 1.47På grundladd @1.5bar Bilen gillade inte att endast ha bultad halvbur. Men ja är endå riktigt nöjd över säsongen. Jag har fått ut precis allt ja velat och längtat efter sedan ja började bygga bilen 2007 när ja var 15 år gammal.
Bland dom första provturerna när bilen var färdig och mappad.
Bilsport i piteå , detta var också en riktigt rolig dag då jag för första gången skulle köra på strippen. Det är en dag ja aldrig glömmer när nära och kära var sammlade. Våran 1a repa ut var på ett par gammla MT street 10.5 och Hybris som en 18åring kan ha så gav ja nog allt. Bilen Ritade hela 402 meter. (Konstigt?) Jag och erik fick laga diffupp hängningen för locket hade gått sönder efter det bytte vi däck till Hooiser Drag 9" peppe hade tuna mappen och kikat över den och Lika mycket hybris så körde jag 10.26 3e repan ut i hela mitt liv.
Bilden är på Tommy min sty far som ställt upp otroligt mycket. Utan en sån eld själ som sponsor hade det aldrig gått.
Väntan på att få göra uppkörning för Licens
10.49 incar på uppkörningen.
http://www.youtube.com/watch?v=dyXl71GyFmg
Eftersom bilen inte byggdes för att endast gå på strippen så passade vi på att fara och köra lite konbana i Åmsele när Umeå gatbilar arangerade en träff på den nerlagda flygbasen.
Det kan vara så att bilen inte var riktigt optimal för superstage eller Rs bana det spann ganska mycket och det var som att förska rida en tjur där mellan konerna. Ingen backar ju på laddtryck ? det är ju felväg att gå.
Men roligt hade jag och alla som var med , Jag peppe , Johan , erik , Micke Hedman , Mina andra eld själar som ställt upp och varit med på alla sjuka och roliga event och stunder.
1a repan gick väldigt fint. Fina bromsar och fina dämpare. stumt chassi. det var riktigt coolt att prova på.
Men lika kul är det att börja och brinna av och börna , så efter ha kommit i otakt så var det Game over med konbana:)
Peppe passade på att bota sin bakfylla som var total, han la lång slir.
Detta var endast en liten sumering av säsongen , skriva allt skulle ta för lång tid. men ja vill tacka alla inblandade och önska alla lycka till år 2011. MVH TEAM MAYHEM