bmw_fredde e36 m3 3,2 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

i inspänningstryck? dom har samma fjädrar om man kollar i realoem, så det verkar ju konstigt!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Bmwandreas wrote:3.0 fjädrar är ju 50kg. Kan mäta igen imorn för att vara säker...


Bäckis sa samma sak till mig, men jag vill minnas att jag inte fick det till mer än 35kg när jag mätte. Dock så skulle det vara möjligt att schimsa på fjädern till ca 45kg och fortfarande klara lyftet om jag inte minns fel, dubbelkolla gärna.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Han har inte gjort så mkt på insug va? drog dit en orginal port mot din..ser ingen direkt skillnad?

bmw_fredde wrote:Då va toppen hemma igen nyportad å fin med stora rostfria ventiler å chromemoly brickor :D ska bara fixa andra fjädrar sen ska den monteras ihop va för lite inspännigstryck med original!

Image
Image
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

stämmer nog bra för ja har för mig att vi fick fram 37kilo!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

inte mycket gjort där ute bara finputsat mer gjort inne i "radien" eller vad man ska kalla det..
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

bmw_fredde wrote:inte mycket gjort där ute bara finputsat mer gjort inne i "radien" eller vad man ska kalla det..


Japp misstänkte d :)...för en orginal topp i "portning" slår man inte på fingrarna...ja undrar bara hur mkt mos du ska ha tok ;)...toppen orginal flödar BRA förbi 1000häst :lol:
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

hehe ja dom är riktigt fina men tänkte det är lika bra å fixa till det lilla som går att göra när den ändå är isär :D
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

kommer att bli grym :twisted: helt klart

de enda som stör mej riktigt jävulskt är anslutningen till icen :?
tycker det skulle bli mycke bättre om du delade en böj+plåt och en reducering,funktionen e helt säkert den samma men mycke snyggare

mvh
[quote="bmw_fredde"]
Image
quote]
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

jo jag vet den stör mig med! men syns inte när allt sitter på plats så får se om ja orkar göra om den!
skulle man haft en egen tigsvets i garaget hade den redan vart omgjort men det är så jävla surt å åka upp till jobbet hela tiden å punkta ihop å sen ner till garaget igen å kolla så det blev rätt å sen upp igen å helsvetsa om det nu blev rätt...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

dedär höll jag å hulta på å jävlades med förut också, det är riktigt drygt att sitta å köra fram och tillbaka till jobbet för att konstatera att det inte passar i varje fall.
Sedan vi skaffade AC/DC tigar har en av dom iprincip varit igång varje dag. Den bästa investering man gjort :)
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

bmw_fredde wrote:jo jag vet den stör mig med! men syns inte när allt sitter på plats så får se om ja orkar göra om den!
skulle man haft en egen tigsvets i garaget hade den redan vart omgjort men det är så jävla surt å åka upp till jobbet hela tiden å punkta ihop å sen ner till garaget igen å kolla så det blev rätt å sen upp igen å helsvetsa om det nu blev rätt...


Pma mig fredde ordnar jag en fin maskin åt dig till bra kurs ;)
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

okej ja gör det då :D
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

ja fy faan vad surt det är... får nog ta å skaffa en!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

vad hadde 3,2an för fjädertryck? kan va intressant
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Eftersom du lägger ner sådant arbete i detta fräna bygge, kan jag tänka mig att sponsra med att bygga om dina gavlar så dom blir riktiga, Du får stå för material & frakt. mvh
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

s2_i_e30 wrote:vad hadde 3,2an för fjädertryck? kan va intressant


Har för mig vi mätte upp 37kilo
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

dgyldmark wrote:Eftersom du lägger ner sådant arbete i detta fräna bygge, kan jag tänka mig att sponsra med att bygga om dina gavlar så dom blir riktiga, Du får stå för material & frakt. mvh


Tackar så mycket! men får nog ta mig i kragen å göra om det själv då det blir för mycke jobb å skicka å greja. men va riktigt snällt å erbjuda hjälp!
mvh
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Post Reply