PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Blocket på pyramidringning och borrning samt topp på mira och sleevning till motor nummer två.
SKa ha den på pallvid bromsningen, sen har ni chansen att köpa en motor som är väldigt lik den jag har i min förutom evo veven. Intresserade kan skicka PM.
SKa ha den på pallvid bromsningen, sen har ni chansen att köpa en motor som är väldigt lik den jag har i min förutom evo veven. Intresserade kan skicka PM.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Gördel omgjord och imorgon kommer veven, då har jag allt.
Hoppas att jag även har lite ork i helgen, då åler den ihop.
Hoppas att jag även har lite ork i helgen, då åler den ihop.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
1000hk hur lätt som helt, bara större turbo. Men hållbarheten vet jag inte.
För dragrace skulle jag betonga hela blocket och köra vatten i bara toppen, då skulle det inte vara några problem alls.
För dragrace skulle jag betonga hela blocket och köra vatten i bara toppen, då skulle det inte vara några problem alls.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:1000hk hur lätt som helt, bara större turbo. Men hållbarheten vet jag inte.
För dragrace skulle jag betonga hela blocket och köra vatten i bara toppen, då skulle det inte vara några problem alls.
så man kan nog klämma ur dom rackarna så mycket...men du får den väl bara strokad till 2,5L? jävligt bra ur en 2,5 liter..joo hållbarheten kan man inte räkna med om den är byggd för drag race...
edit: om man jämför ditt laddtryck mot kompisens cosworth och han har 296" kammar och jävligt portad topp och han fick gå upp till 2,5 bar för att få 633hk i motorn med samma turbo som jag har...men den är ju endast 2 liter..vet ej om dom går att stroka... och du kör 1,7 och har mera effekt...snacka om att bmw motorerna ligger bra till att trimma och få mos utan att körd överdrivet ladd...
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Har moddat det lilla som behövdes på pumpen med min nya lösning på gördeln.
Väntar på att familjen ska somna sen ska jag smita ut och montera veven och kolvar iaf.
Väntar på att familjen ska somna sen ska jag smita ut och montera veven och kolvar iaf.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Bäckis wrote:Har moddat det lilla som behövdes på pumpen med min nya lösning på gördeln.
Väntar på att familjen ska somna sen ska jag smita ut och montera veven och kolvar iaf.
Har du några bilder på nya gjördellösningen? Står i valet och kvalet hur man ska göra där...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nya lösningen är guld. Man behöver bara slipa ytterst lite i pumpen.
Kan lägga upp bilder sen.
Just nu har jag slösat bort två timmar i garaget bara för att inse att det var lite skador på ettan ramlagerbock efter bultarna släppte.
Ska till maskinarn imorgon och testa att bara hona det, och funkar inte det får det åka till Värmdö på linehoning. Man blir ju bra trött, men jag är van att bita ihop numera
Kan lägga upp bilder sen.
Just nu har jag slösat bort två timmar i garaget bara för att inse att det var lite skador på ettan ramlagerbock efter bultarna släppte.
Ska till maskinarn imorgon och testa att bara hona det, och funkar inte det får det åka till Värmdö på linehoning. Man blir ju bra trött, men jag är van att bita ihop numera
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Nya lösningen är guld. Man behöver bara slipa ytterst lite i pumpen.
Kan lägga upp bilder sen.
Just nu har jag slösat bort två timmar i garaget bara för att inse att det var lite skador på ettan ramlagerbock efter bultarna släppte.
Ska till maskinarn imorgon och testa att bara hona det, och funkar inte det får det åka till Värmdö på linehoning. Man blir ju bra trött, men jag är van att bita ihop numera
när ska din uppförsbacke sluta?
allt går för sakta
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
struten wrote:Bäckis wrote:Nya lösningen är guld. Man behöver bara slipa ytterst lite i pumpen.
Kan lägga upp bilder sen.
Just nu har jag slösat bort två timmar i garaget bara för att inse att det var lite skador på ettan ramlagerbock efter bultarna släppte.
Ska till maskinarn imorgon och testa att bara hona det, och funkar inte det får det åka till Värmdö på linehoning. Man blir ju bra trött, men jag är van att bita ihop numera
när ska din uppförsbacke sluta?
uppförsbacke, han åker väll hiss, och hinner inte heller kliva ur. Stackars sate, många hade nog gett upp för länge sen vid det här laget.
Du ju iaf ha en lång backe att åka ner för iaf när det vänder med oturen
Last edited by Fredriktak on 07 Mar 2009, 20:04, edited 2 times in total.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Visst måste det va tungt..
Men å andra sidan ganska nyttigt för firman att han upptäcker fel/brister och var man ska dra gränserna så det inte blir på en kunds bil..
Ös på bara snart är det sommar å skoj..
Men å andra sidan ganska nyttigt för firman att han upptäcker fel/brister och var man ska dra gränserna så det inte blir på en kunds bil..
Ös på bara snart är det sommar å skoj..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Helt sant.
Inte mkt att gråta för. Får tillbaka blocket imorgon för nästa försök
Inte mkt att gråta för. Får tillbaka blocket imorgon för nästa försök
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nu är bottendelen helt klar. Bara på med toppen och kringutrustning sen ska den i bilen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090