Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Jag har inte byggt ett gram mellan de bilderna. Bara plockat bort fett, tydligast skillnad ses på buken.
Musklerna hade jag redan.
Förebilden va när jag satt mer och såg min spegelbild, då åkte mobilen fram och jag tog en bild på bedrövligheten. Den formen kunde man inte flexa fram en enda kontur på
Sen va det 10 ganska hårda dagar. Arbetade bara 4 av dom så jag kunde gå lite utanför ramarna och ligga väldigt lågt några dagar.
Så de som inte orkar lägga 10 dagar som en kickstart för att ta tag i sig själva nu får ha en bra anledning. Lägg 90 dagar så ska ni få se att även den riktigt fete kan bli slank.
Musklerna hade jag redan.
Förebilden va när jag satt mer och såg min spegelbild, då åkte mobilen fram och jag tog en bild på bedrövligheten. Den formen kunde man inte flexa fram en enda kontur på
Sen va det 10 ganska hårda dagar. Arbetade bara 4 av dom så jag kunde gå lite utanför ramarna och ligga väldigt lågt några dagar.
Så de som inte orkar lägga 10 dagar som en kickstart för att ta tag i sig själva nu får ha en bra anledning. Lägg 90 dagar så ska ni få se att även den riktigt fete kan bli slank.
Och jag är en vanlig människa. 32 år gammal t.o.m. Så ni som är 22 har läge att krossa det resultatet bara på den hormonella förutsättningen ni har. Men min järnvilja till att va konsekvent när jag bestämt mig för något håller en hormonstinn slarver bakom mig ändå. Men om den yngre killen med full fart i kulpåsen hade haft 32åringens erfarenhet (alternativt hjälp) så hade han varit ostoppbar.
Så "byggargener" är egentligen en beskrivning av en som har muskelfästen placerade fördelaktigt och smala leder. Då skapas en illusion av bulliga muskler.
Det har jag tyvärr inte det heller. Har dock vänner med smala armbågsleder och knän. Deras biceps ser stora ut trots att de är ganska små. Likaså vaderna får illusionen att va väldigt stora mitt på.
Och ibland säger man "bra byggargener" med en nypa ironi och med underton menar att någon har höjt sina förutsättningar med steroider.
Så jag har inga byggargener. Jag gjorde inget annat större delen av dessa dagarna. Och de dagarna jag gjorde annat så va ändå detta 10 dagars projektet högst prioriterat.
Så ta tag i bukarna nu. De är inte bara fula, de är riktigt farliga också.
Så "byggargener" är egentligen en beskrivning av en som har muskelfästen placerade fördelaktigt och smala leder. Då skapas en illusion av bulliga muskler.
Det har jag tyvärr inte det heller. Har dock vänner med smala armbågsleder och knän. Deras biceps ser stora ut trots att de är ganska små. Likaså vaderna får illusionen att va väldigt stora mitt på.
Och ibland säger man "bra byggargener" med en nypa ironi och med underton menar att någon har höjt sina förutsättningar med steroider.
Så jag har inga byggargener. Jag gjorde inget annat större delen av dessa dagarna. Och de dagarna jag gjorde annat så va ändå detta 10 dagars projektet högst prioriterat.
Så ta tag i bukarna nu. De är inte bara fula, de är riktigt farliga också.
Uranium: jag åt 100 ägg på dessa 10 dagar. 2 i första målet och 8 i sista (omelett) varje dag. Men i sista målet va det bara tre gulor. Enbart för kcal, annars är gulan fullspäckad med fina grejor.
Potatis blev det nog 7 dagar. De är fulla av kalium och det är väldigt lite kcal räknat på volym. Favoritkolhydrat!
Potatis blev det nog 7 dagar. De är fulla av kalium och det är väldigt lite kcal räknat på volym. Favoritkolhydrat!
Men om man nu skulle vilja "ta tag i buken",vilket är ganska lätt nu.... ....
Vad ska man göra konkret,vad ska man inte äta och vad ska man äta?
Finns det några enkla tips?
Hur mycket fys ska man göra,eller kan man lösa det "mesta" med intaget av mat?
Blir helt förvirrad av alla "tips" man får om hur och vad man ska göra....
Vad ska man göra konkret,vad ska man inte äta och vad ska man äta?
Finns det några enkla tips?
Hur mycket fys ska man göra,eller kan man lösa det "mesta" med intaget av mat?
Blir helt förvirrad av alla "tips" man får om hur och vad man ska göra....
Fråga/lyssna bara på den som har fått det resultatet du önskar. Tummregel.
Ska du se rutor på 10 dagar så måste dom finnas där under fettet. Jag har lite massa redan då jag gymmat aktivt med lite eftertanke sen slutet av 90talet.
Men ska du ta bort buken så är det inte fel att påskynda processen med dagliga promenader. Samt laga all mat själv och använda rena råvaror.
fiskpinnar med pulvermos är inte rent. Torskfile med kokt potatis är det.
Mamma scan är inte köttbullar. Köttbullar är mager nötfärs som man knäcker i ett par äggvita och lite salt/peppar/lök.
McNuggets är inte rent. Kycklingfile på grillen alt i ugnen med lite kryddor är rent.
Korv ersätter inte kött. Falukorv är otjänlig föda och färdigpressade snabburgare är knappt kattmat.
Osv..
Ändrar du livsstil så den liknar den person vars fysik är lagom. Så kommer du se ut som denne. Ska det bli pangresultat innan sjöarna fryser så får du inte fuska alls och motionera mycket för att va säker på att hinna i tid.
Ska du se rutor på 10 dagar så måste dom finnas där under fettet. Jag har lite massa redan då jag gymmat aktivt med lite eftertanke sen slutet av 90talet.
Men ska du ta bort buken så är det inte fel att påskynda processen med dagliga promenader. Samt laga all mat själv och använda rena råvaror.
fiskpinnar med pulvermos är inte rent. Torskfile med kokt potatis är det.
Mamma scan är inte köttbullar. Köttbullar är mager nötfärs som man knäcker i ett par äggvita och lite salt/peppar/lök.
McNuggets är inte rent. Kycklingfile på grillen alt i ugnen med lite kryddor är rent.
Korv ersätter inte kött. Falukorv är otjänlig föda och färdigpressade snabburgare är knappt kattmat.
Osv..
Ändrar du livsstil så den liknar den person vars fysik är lagom. Så kommer du se ut som denne. Ska det bli pangresultat innan sjöarna fryser så får du inte fuska alls och motionera mycket för att va säker på att hinna i tid.
Bullen! wrote:Uranium: jag åt 100 ägg på dessa 10 dagar. 2 i första målet och 8 i sista (omelett) varje dag. Men i sista målet va det bara tre gulor. Enbart för kcal, annars är gulan fullspäckad med fina grejor.
Ja det är finfina grejer. Går åt en hel del potatis och ägg hos mig med
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Jag har köpt en texal actifry också. Hetluftsfritös. Man strimlar vanlig potatis och "friterar" helt utan olja. 999kr på mediamarkt. Finns hos netonnet osv också.
Det blir de godaste strips jag någonsin ätit. Och precis lika nyttigt som en kokt pära. Man kan givetvis köra allt annat i den också. Kött, fisk, grönsaker, kyckling osv. Blir perfekt.
Det blir de godaste strips jag någonsin ätit. Och precis lika nyttigt som en kokt pära. Man kan givetvis köra allt annat i den också. Kött, fisk, grönsaker, kyckling osv. Blir perfekt.
Kikat lite på dylik maskin men inte sett nån till så lågt pris? Dessutom brukar d stå att man ska använda typ 1 msk olja (förvisso inga mängder..) men d behöver man kanske inte bry sig om utan bara köra utan?
070-201 85 62
Den jag köpte kostar 999 och tar 900g. den större kostar 1999:- men jag klarar mig med ett kilo per sats =) Men är familjen stor så är den stora att föredra.
De rekommenderar olja på magra produkter. men det du ser på bilden är helt utan olja. om du har lax eller kött osv ska man absolut inte ha olja. det är fett nog som det är för maskinen. Tefal säger själva att det ej ska va olja alltså.
Om du inte käkar en näve omega3 kapslar till frulle så kan du likväl ha olja iofs. men man behöver inte. Jag har hellre bearnaise och doppar dom i än jag har olja i tillagningen iaf
De rekommenderar olja på magra produkter. men det du ser på bilden är helt utan olja. om du har lax eller kött osv ska man absolut inte ha olja. det är fett nog som det är för maskinen. Tefal säger själva att det ej ska va olja alltså.
Om du inte käkar en näve omega3 kapslar till frulle så kan du likväl ha olja iofs. men man behöver inte. Jag har hellre bearnaise och doppar dom i än jag har olja i tillagningen iaf
Lysande! Lär inhandlas Cyklar till Krstd o köper en o skickar den med frugan när hon kör hem från jobbet så har jag fått 6 mils förbränning "på köpet" oxå
070-201 85 62
Ett tips är att inte göra stripsen tjockare än jag gjort på bilden för då tar det onödigt lång tid bara. Jag har bara gjort på fast potatis (bintje) hittills och det har blivit riktigt bra. lär prova King edvard också framöver.
Dagens bänkpass:
uppvärmning med stång och sedan 70 kg. sen blev det följande:
10*100
5*120
3*130
1*140
1*140
1*140
1*140
1*140
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
Första gången på länge jag kört lätt/högreps.
I fredags va det böj.
uppvärmning sedan:
20*100kg
20*100kg
20*100kg
20*100kg
21*100kg
101reps på 5 set. prova det, det tar bra.
jag vägde 79,5 kg i fredags när jag gjorde det. 82kg idag i bänkpressen.
uppvärmning med stång och sedan 70 kg. sen blev det följande:
10*100
5*120
3*130
1*140
1*140
1*140
1*140
1*140
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
10*100
Första gången på länge jag kört lätt/högreps.
I fredags va det böj.
uppvärmning sedan:
20*100kg
20*100kg
20*100kg
20*100kg
21*100kg
101reps på 5 set. prova det, det tar bra.
jag vägde 79,5 kg i fredags när jag gjorde det. 82kg idag i bänkpressen.
Precis inhandlat. 990kr på mediamarkt med Tefals pommesskärare. Samma deal som Netonnet. Testas ikväll.
The Lower Class
Blev 101 snabba bicepscurls på halva kroppsvikten fördelat på fem set nyss som första övning.
Så nu blir det soffan så man växer lite.
Kvällens soffmål:
Så nu blir det soffan så man växer lite.
Kvällens soffmål:
Hur går det? Tagit tag i det?Sten wrote:Men om man nu skulle vilja "ta tag i buken",vilket är ganska lätt nu...
Tyvärr,alldeles för lat....
Fattar inte (eller jo det gör jag väl....) att det ska vara så trögt att komma igång.
Fattar inte (eller jo det gör jag väl....) att det ska vara så trögt att komma igång.
Nu såhär 10 dagar efter jag vägde 79,5 så väger jag 84,5. Ökade maten den 7:e juni igen. Bra råvaror men två mål har varit skräp.
Så det är samma mattematik på båda hållen. Det är bara å räkna. Siffrorna ljuger aldrig.
Så det är samma mattematik på båda hållen. Det är bara å räkna. Siffrorna ljuger aldrig.