r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Mer gatvänligt blir det inte. Käka glass och gasa samtidigtr.ivars wrote:faktiskt, cluchless och automat känns som exakt samma grej... fast man istället har en converter man måste få att lira... sen är det bara att pilla i nästa växel vid rätt varvtal...Grefven wrote:automat! denna bilen är ju en dragracebil.
det finns stöddiga grejor för vettiga pengar. och de växlar ju inte som en volvo 740 automatic direkt. det är ju som att åka sekvensiellt i stort sett.
trodde för något år sen att automat var som att ha D läget i på en vanlig bil..
funkar pg automaten att åka mellan racen med då ärtan? Har ju sett doktorn & smeden fräsa runt i sin längs motorvägarna
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Skulle de inte vara nåt att bygga lös kardantunnel i alu som sitter dzusad i bilen? Så har jag i volvon, så kommer man åt lådan inifrån sen.
Ganska skönt att kunna ta av locket på lådan oxå med den kvar i bilen, så kan man snabbt avgöra om nåt har hänt lådan utan att klyva allt.
Ganska skönt att kunna ta av locket på lådan oxå med den kvar i bilen, så kan man snabbt avgöra om nåt har hänt lådan utan att klyva allt.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
det blir att reparera lådan och försöka hitta på något som gör att lådan håller...
jag har varken tid eller pengar till att byta koncept nu..
är lådan helt skrot blir jag tvungen att köra ZF låda igen..
Mao så kastar jag i princip in handduken vad gäller mina drömmar 2010 och fortsätter på samma haveri som förra året, fast med "bättre" utväxling. dvs. en ohållbar drivlina man får köra med beaktsamhet...
så jag spyr lite på allt nu, när jag ev har sumpat 30-40 tusen i en smäll..
jag är i grunden jävligt ekonomiskt och hävdar alla köp ( visserligen går det att hävda dom mest korkade inköpen bara man vill ) men växellådan hade jag hävdat för mig själv som en investering.. något jag kan köra för att få allt och hålla (liksom en missing link i bygget) och sen sälja när jag ska gå vidare med andra projekt... Då det är en låda som inte gått ur tiden utan det finns sjukt med reservdelar till den...
ungefär med samma tanke som min transportbil, "ligga ute med pengar tills man ska gå vidare"... Den står dock och ruttnar nu eftersom jag aldrig får en kväll över till att reparera den och besikta...
hopplöst...
jag har varken tid eller pengar till att byta koncept nu..
är lådan helt skrot blir jag tvungen att köra ZF låda igen..
Mao så kastar jag i princip in handduken vad gäller mina drömmar 2010 och fortsätter på samma haveri som förra året, fast med "bättre" utväxling. dvs. en ohållbar drivlina man får köra med beaktsamhet...
så jag spyr lite på allt nu, när jag ev har sumpat 30-40 tusen i en smäll..
jag är i grunden jävligt ekonomiskt och hävdar alla köp ( visserligen går det att hävda dom mest korkade inköpen bara man vill ) men växellådan hade jag hävdat för mig själv som en investering.. något jag kan köra för att få allt och hålla (liksom en missing link i bygget) och sen sälja när jag ska gå vidare med andra projekt... Då det är en låda som inte gått ur tiden utan det finns sjukt med reservdelar till den...
ungefär med samma tanke som min transportbil, "ligga ute med pengar tills man ska gå vidare"... Den står dock och ruttnar nu eftersom jag aldrig får en kväll över till att reparera den och besikta...
hopplöst...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
lider med dig! Jag beundrar dig otroligt mycket för all din ork och gnista! Du ska ha all respekt för att ha kommit såhär långt, nu gäller det "bara" att sortera ut alla svaga länkar. Hör av dig om du vill ha bra lådrenoverare! Mvh erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Du vet att de bara e å ringa, vare sig du ska ha hjälp med Ariern eller Transportern, båda lär ju fixas så säg till så kör vi in fulbilen å fixar medans du skruvar låda, vi löser de här mannen.
Du lär ju handla med drev hem från staterna om inte annat.
Slå en signal efter jobbet, jag ska hjälpa Andreas lite Aros Auto med Evon.
Pizza
Du lär ju handla med drev hem från staterna om inte annat.
Slå en signal efter jobbet, jag ska hjälpa Andreas lite Aros Auto med Evon.
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
många kul att höraerikjakan wrote:lider med dig! Jag beundrar dig otroligt mycket för all din ork och gnista! Du ska ha all respekt för att ha kommit såhär långt, nu gäller det "bara" att sortera ut alla svaga länkar. Hör av dig om du vill ha bra lådrenoverare! Mvh erik
lådor har jag fixat med förut faktiskt så det är jag inte orolig för, mest oroad över hur mycket som är brakat.. känns inte riktigt som det är bara 1ans drev...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
bara höra av dig om du ska ha hjälp det vet du... plus tror inte grejerna är så jätte dyra i reservdelar... men ta det lugnt ikväll så fixar vi grejerna så du kan åka igen... ska prata lite med john på vm.. han hade nån som grym på dom där lådorna.. har vi tur så kanske han till och med har grejer så vi kan få ihop skiten igen billigt o snabbt...
M V H larsson
M V H larsson