Page 54 of 80

Posted: 08 May 2009, 11:50
by PegiPax
Ser Riktigt Nice ut =) Men vad är det för något på sista bilden ?

Posted: 08 May 2009, 12:46
by M3JONAS
PegiPax wrote:Ser Riktigt Nice ut =) Men vad är det för något på sista bilden ?


Tackar.

Elektrisk servopump!

Posted: 08 May 2009, 13:20
by Bäckis
Fabrikat på pumpen? Vill inte ha massa remmar oich skulle gärna monterat när jag ska byta styväxel på touringen.

Posted: 09 May 2009, 20:05
by M3JONAS
Nu sitter servopumpen på plats och all el är dragen. Dock så är det något skit som strular för det blir inget tryck i servosystemet. Pumpen snurrar men verkar inte pumpa någon olja. Får kolla mer imorrn vad det är som jävlas.

Konstaterade även igår efter första provkörningarna att oljekylaren läcker i cellpaketet :( Det var ju inte så lyckat. Får se vad reklamationsansvarige på lantmännen racing säger om det ;)

Posted: 09 May 2009, 23:55
by M3JONAS
Har varit ute och kört ikväll och verkar ha ett par problem. Det ena är att oljetrycket verkar alldeles för högt. Med varm motor, oljetemp ca 80-90 grader, så har jag ett oljetryck på ca 70psi vid 3000rpm. Vid 8000rpm har mätarnålen passerat förbi 100psi sträcket. Känns lite väl högt tycker jag.

Andra bekymret var att laddningen sa upp sig när jag var ute och snurrade ikväll. Började med att laddningslampan tändes om man höll under 3000rpm men nu på slutet slocknade den inte ens vid 8000rpm. Får kolla laddregulatorn imorrn känns det som!
Men oj vilken skillnad det blev i gång på bilen när laddningen ballade ur. Gick snålt som bara den så jag var tvungen att lägga på 15% bränsle för att få motorn att gå skapligt.
Har såvitt jag vet ingen kompensering för spänningen i sprutet :( Något som man tycker borde finnas i alla sprut!

Posted: 10 May 2009, 05:29
by martin n
reklamations ansvarig här... vilken jävla skit. får helt enkelt skicka upp en bit oljekylare till. inga problem, eller så får du med dig en bit hem nu till helgen?


//Martin

Posted: 10 May 2009, 16:56
by Dofilus
Image

Allt handlar om vilka produkter man köper :)

Posted: 10 May 2009, 17:09
by Bäckis
Det enda inte jag bergiper är hur du kan köra utan kolvringarna du beställt?

Posted: 10 May 2009, 17:47
by M3JONAS
Bäckis wrote:Det enda inte jag bergiper är hur du kan köra utan kolvringarna du beställt?


Går på 3 burkar... ;)

Nejdå, kastade i gamla högkompade sugmotorn som jag hade i förut på den gamla goda tiden ;)

Turbomotorn står kvar i hallen i väntan på delar och motivation ;)

Posted: 10 May 2009, 17:48
by Bäckis
OK.

Fy fan vilken tät snubbe. Har två st S14 maskiner!

Nya ringarna är med i nästa sändning, borde blir rätt snart.

Posted: 10 May 2009, 17:55
by M3JONAS
Bäckis wrote:OK.

Fy fan vilken tät snubbe. Har två st S14 maskiner!

Nya ringarna är med i nästa sändning, borde blir rätt snart.


Haha, säger han som har hela garaget fullt med s14 toppar och motorer ;)
Sugmotorn var allt annat än billig när den byggdes. Köhlertopp med stora ventiler å lite annat skoj i. Men ändå "bara" 260hk...

Det låter bra det! Nu när bilen funkar så blir man ju sugen på att få i "rätt" motor! Ska bara besiktigas först...

Posted: 10 May 2009, 20:38
by M3JONAS
Nu har jag fått servopumpen att lira. Man behövde ha den stående för att den skulle luftas.
Nu dyker nästa följdfel upp :(
Har förbrukat 2 laddningsregulatorer på ca 15 mils körning :(
Inte bra.

Kom även på en jobbig nackdel med e85 som jag lyckats förtränga under vintern. Är ju skittrist att behöva stå och hålla i handtaget medans man tankar :(

Posted: 10 May 2009, 20:48
by flexbert
M3JONAS wrote:Kom även på en jobbig nackdel med e85 som jag lyckats förtränga under vintern. Är ju skittrist att behöva stå och hålla i handtaget medans man tankar :(


Varför måste du det? :?

Posted: 10 May 2009, 20:52
by Lillmicke
E85-handtagen är gjorda utan spärr.

Däremot går det oftast alldeles utmärkt att pilla in tanklocket under handtaget, så det fastnar :D

Posted: 10 May 2009, 21:39
by martin n
Lillmicke wrote:E85-handtagen är gjorda utan spärr.

Däremot går det oftast alldeles utmärkt att pilla in tanklocket under handtaget, så det fastnar :D


sedär... problem är ju till för att lösas...

//Martin

Posted: 10 May 2009, 22:03
by Bäckis
Har du monterat jordkabeln till generatorns hölje? Jag missade det en gång men då laddade den iof inte alls, men du kanske har klen jord/dålig kontakt.

Posted: 11 May 2009, 10:08
by M3JONAS
Bäckis wrote:Har du monterat jordkabeln till generatorns hölje? Jag missade det en gång men då laddade den iof inte alls, men du kanske har klen jord/dålig kontakt.


Japp, det sitter en kabel från generatorn till blocket. Men nu när jag tänker efter sp undrar jag om kabeln mellan motor och kaross är dragen... Hmm, får hem och kolla!